به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه سه شنبه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان اظهار داشت: برای حل این مشکل باید کارگروهی شکل بگیرد تا به سمت توسعه رشته های دانشگاهی تامین کننده نیاز اشتغال هرمزگان حرکت کنیم.
وی افزود: رفع مشکل بیکاری و افزایش ضریب اشتغال از جمله مهمترین اولویت های کاری است و باید همه ما در جهت تحقق این موضوع تلاش کنیم.
همتی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به پرداخت تسهیلات به طرح های اشتغالزایی روستایی در هرمزگان، گفت: تاکنون به 514 طرح اشتغالزایی روستایی در استان تسهیلات پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین یک هزار و 130 میلیارد ریال اعتبار نیز برای پرداخت تسهیلات به طرح های اشتغالزایی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی در هرمزگان در نظر گرفته شده است.
استاندار هرمزگان در این نشست با اشاره به ارائه گزارش وضعیت چهار هزار و 500 هکتار از زمین پایین دست سد جگین، گفت: استعداد بسیاری به لحاظ آب و زمین های کشاورزی در این منطقه وجود دارد که تاکنون به درستی مورد استفاده قرار نگرفته و با تعطیلی مواجه بوده است.
همتی اظهار داشت: در راستای استفاده مطلوب از استعداد موجود در سد جگین باید کمیته ای در این راستا تشکیل و مسائل پیرامون آن را بررسی و تصمیم های مناسبی جهت بهره برداری مطلوب از ظرفیت موجود اتخاذ کند.
وی تاکید کرد: پروژه هایی در مقیاس بزرگ باید به افراد و شرکت های دارای توانمندی علمی و سرمایه بالا سپرده شود تا با تجربه های شکست خورده مواجه نشویم.
استاندار هرمزگان تصریح کرد: نباید انتظار داشت که پروژه های بزرگ به افرادی سپرده شود که توانایی مالی ندارد و ما وظیفه داریم استعدادها را به نحو مطلوب به کار بگیریم.
همتی ابراز داشت: تمامی زمین های مستعدی که برای اجرای طرح ها و پروژه ها از سوی دستگاه ها واگذار می شوند دارای ارزیابی های زیست محیطی و علمی هستند.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.