سهراب بهرامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با خریداری چشمه «رفن» و تامین آب از منابع دیگر مشکل تامین آب مناطق شهری و روستایی منطقه سرخون شهرستان اردل برطرف شده است.
وی تصریح کرد: ۶۰ درصد از آب چشمه رفن به مناطق روستایی و ۴۰ درصد آن به مناطق شهری سرخون اختصاص داده شده و هم اینک در حال بهره‌برداری است.
بهرامی با تاکید بر رفع آلودگی نفتی آب چشمه سرخون، تصریح کرد: این چشمه یک هزار لیتر بر ثانیه آبدهی دارد و رفع آلودگی نفتی ضمن رفع چالش تامین آب شرب، از آسیب‌های زیست محیطی آن نیز می‌کاهد.
سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری همچنین به رفع مشکل تامین آب بهرام آباد شهرستان شهرکرد اشاره کرد و گفت: با اجاره یک چاه کشاورزی مشکل تامین آب این منطقه نیز رفع شد.

به گزارش ایرنا، در سال ۱۳۹۱ به دلیل بارندگی و وقوع سیلاب، خط انتقال نفت خام خوزستان در بخش میانکوه شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری شکسته شد و باعث جاری شدن نفت خام در رودخانه سرخون شد. 
مردم سرخون بارها خواستار رفع این مشکل شده بودند. 

آلودگی آب منطقه سرخون همچنین ۶۳ واحد پرورش ماهی این منطقه را تعطیل کرد و فعالیت های کشاورزی در ۴۰۰ هکتار از اراضی باغی و زراعی آن با مشکلات بسیاری روبرو شده است. 
شهر سرخون شهرستان اردل در ۱۳۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان واقع شده است.

۷۳۶۳/۶۰۲۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.