ذبیح الله غریب روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: طرح مطالعات پرورش ماهی در قفس در سد کارون 4 از سال 90 آغاز شد و براساس دستورالعمل سازمان شیلات، این سد از نظر زیست محیطی اجازه پرورش ماهی سردابی در قفس را دارد.
وی افزود: اجرای دستورالعمل سازمان شیلات برای پرورش ماهی در قفس در بزرگترین سد بتونی قوسی کشور به امضا کارشناسان وزارت نیرو، سازمان شیلات و محیط زیست رسید.
رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: با توجه به اینکه نهاده‌های ماهی قزل‌آلا در استان با قیمت مناسب تولید می شود، پرورش این ماهی در دستور کار قرار گرفت.
غریب گفت : در این استان تولید 40 هزار تن ماهی پیش‌بینی شده است اما براساس اظهار نظر مشاور هم اکنون میزان تولید 10 درصد از ظرفیت سد است.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه زاینده رود و کارون و بخش کوچکی از دز است و با 6هزار و 400 کیلومتر ساحل آب روان در دو سو، دارای 240 مزرعه پرورشی است که سالانه بیش از 23 هزارتن ماهی سردابی (قزل آلا ) تولید می کند.
رودخانه کارون پر آب‌ترین رودخانه ایران است که از کوههای زاگرس سرچشمه می‌گیرد و در پایین دست بند انحرافی گتوند وارد دشت خوزستان می‌شود و در نهایت به خلیج فارس می پیوندد.
سد مخزنی کارون 4 در استان چهارمحال و بختیاری در فاصله 180 کیلومتری جنوب غربی شهرکرد و 4 کیلومتری پایین دست محل تلاقی رودخانه‌های ارمند و بازفت واقع شده است.
تنظیم آب رودخانه کارون به میزان 3.7 میلیارد متر مکعب در سال،
کنترل طغیان و سیلاب‌های مخرب رودخانه کارون، تولید انرژی برق‌آبی به میزان 2107 میلیون کیلو وات ساعت از ویژگی ها این سد است.
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.