به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی افزود: بررسی های لازم به منظور جبران خسارت های ناشی از آلودگی نفت سرخون و اندیشیدن تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز حوادث مشابه در این نشست انجام شد.
وی افزود: وزارت نفت نباید در جبران خسارت منطقه سرخون و پرداخت خسارت به آسیب دیدگان حادثه کوتاهی کند.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: وزارت نفت باید برآورد کامل و پرداخت میزان خسارت وارده به آب آشامیدنی، کشاورزی، محیط زیست و شیلات این منطقه را در اولویت قرار دهد.
وی یادآور شد: رفع مشکلات کنونی، جلوگیری از بروز حوادث مشابه، تعیین تکلیف مشکلات و بررسی کارشناسی، علمی و دقیق مشکلات ناشی از این حادثه از مهمترین خواسته های مردم منطقه است.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بدنبال حادثه اخیر در لوله انتقال نفت مارون به 58 واحد شیلات، 220 هکتار باغ و 2 هزار و 200 هکتار زمین کشاورزی آسیب جدی وارد شده است.
وی گفت: لوله انتقال نفت مارون در سال های 1366، 1390 و 1395 در منطقه سرخون و در سال 1386 در منطقه چلوان از توابع شهرستان سامان دچار حادثه شد و مشکلات زیست محیطی فراوانی را در چهارمحال و بختیاری به وجود آورد.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: وزارت نفت باید در سریع ترین زمان ممکن نسبت به رفع مشکلات ناشی از این حوادث و پرداخت خسارت به آسیب دیدگان اقدام کند.
استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین در نشست با وزیر نفت در زمینه گازکشی روستایی و حوزه خدمات اجتماعی این استان بحث و تبادل نظر کردند.
به دنبال بارندگی های اخیر خط انتقال نفت خام خوزستان در بخش میانکوه شهرستان اردل شکست و باعث جاری شدن نفت خام در رودخانه سرخون شد.
شهرستان اردل در سال های گذشته به دلیل سستی خاک و ناهمواری زمین با رانش زمین مواجه بوده است.
اردل در 95 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع است.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
7362/6021

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.