مرداس طاهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: به دنبال بارش ها در فارسان از یکشنبه تا عصر دوشنبه 20 خانوار مستقر در حاشیه مناطق خطرآفرین و در معرض آسیب روستاهای ده چشمه و چقاهست به محل های اسکان اضطراری در مدارس منتقل شدند.
وی افزود: با توجه به شدت بارش ها، احتمال می رود تعدادی از خانوارهای مستقر در مناطق خطرآفرین و آسیب پذیر شهر گوجان نیز جابجا و در مکان های اسکان اضطراری مستقر شوند.
طاهری تصریح کرد: همچنین ماهی های یک مزرعه پرورش ماهی در ده چشمه فارسان تخلیه شد تا در صورت حادثه احتمالی دچار خسارت نشود.
وی یادآور شد: بارش های شهرستان فارسان از یکشنبه شب تا روز دوشنبه خسارت های فراوانی را به زمین های کشاورزی و باغات این شهرستان وارد کرده است.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان فارسان اظهار داشت: به منظور کنترل روان آب ها و جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی ناشی از بارندگی علاوه بر تجهیزات و ماشین آلات شهرداری ها، دهیاری ها و دستگاه های اجرایی این شهرستان 20 دستگاه انواع ماشین آلات سنگین شامل بیل مکانیکی، لودر، گریدر، بولدوزر و تریلر نیز از بخش خصوصی اجاره و به کار گیری شد.
وی گفت: روان آب های مربوط به کوه های بالادست شهر فارسان و روستاهای فیل آباد و گوشه از طریق بیل مکانیکی به اطراف هدایت شد تا مشکلی در داخل شهر و روستاها ایجاد نشود.
طاهری تاکید کرد: تمامی خروجی مسیل ها، سیل بندها و بندهای تقسیم آب کشاورزی شهرستان فارسان بازگشایی شده تا سیل جاری نشود.

***
مردم به هشدارهای ستاد مدیریت بحران توجه کنند
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: مردم به تمامی هشدارهای مسئولان توجه توجه داشته باشند.
ستار فرهادی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: حفظ آرامش در هنگام مواجهه با خطرات احتمالی و توجه به هشدارهای مسئولان محلی مورد توجه تمامی مردم و مسافران نوروزی قرار گیرد.
وی افزود: استقرار و نصب چادر در مناطق ساحلی، حاشیه رودخانه ها و مناطق کوهستانی به ویژه در منطقه هایی با شیب زیاد و مسیل ها ممنوع است.
فرهادی توصیه کرد: مردم تا پایان بارش ها از رفتن به ارتفاعات، دامنه کوه ها و حاشیه رودخانه ها پرهیز کنند.

***
28 دستگاه انواع ماشین آلات در شهرستان کیار بسیج شد
فرماندار شهرستان کیار گفت:4 مدرسه شبانه روزی عشایری و عادی در بخش های مرکزی و ناغان شهرستان کیار برای اسکان اضطراری آماده شده است.
علی فتح نصیریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز بارش های کیار از شب گذشته تاکید کرد: هم اینک بخش ناغان به ویژه دهستان مشایخ در معرض خطر حوادث احتمالی ناشی از بارندگی مانند جاری شدن سیل، تخریب مزرعه های پرورش ماهی، رانش زمین، ریزش کوه، آبگرفتگی جاده ها و تخریب محورهای ارتباطی قرار دارد.

***
برق بلداجی وصل شد
فرماندار بروجن گفت:بارش ها تاکنون خسارتی به دنبال نداشته است و تنها برق شهر بلداجی بروجن به مدت نیم ساعت قطع و با تلاش نیروهای امدادی شرکت توزیع نیروی برق وصل شد.
مسعود ملکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: کالاهای اساسی و ارزاق عمومی مورد نیاز مردم در هنگام حوادث پیش بینی نشده و بحران های احتمالی از سوی کمیسیون تنظیم بازار شهرستان بروجن تامین شده و به میزان کافی موجود است.

***
اسکان موقت خانواده های روستای شیخ عالی کوهرنگ
مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: 28 خانوار روستای دره شیخ عالی شهرستان کوهرنگ پس از رانش زمین در پی بارش برف و باران، اسکان موقت داده شدند.
سید احمد مرتضوی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: صبح روز دوشنبه در پی بارش باران و رانش زمین منازل مسکونی این روستا تخلیه و ساکنان با کمک نیروی انتظامی و جمعیت هلال احمر در یک مدرسه شبانه روزی اسکان داده شدند.
وی گفت: هم اکنون انبارهای جمعیت هلال احمر در شهرستان های کوهرنگ ،اردل و فارسان به منظور امداد رسانی اضطراری تقویت شده است.
مرتضوی با تاکید بر اینکه نجات جان مردم اولویت اصلی این جمعیت در حواث است، اظهارداشت: اقلام مورد نیاز برای سیل زدگان دره شیخ عالی کوهرنگ نیز ارسال شده است.
وی در ادامه از اسکان اضطراری خانواده همدانی در پست های نوروزی شهرکرد خبر داد و گفت: این خانواده بر اثر خرابی خودرو و بارش شدید باران در پست شهرکرد اسکان داده شدند.
به گفته وی ، اکنون 400 امدادگر و نجاتگر و تیم واکنش سریع در شهرستان های استان در حال آماده باش هستند.
به گزارش ایرنا، 187 روستای چهارمحال و بختیاری در معرض خطرات ناشی از ریزش کوه، سیل و رانش زمین قرار دارد.
پیرو اخطاریه هواشناسی چهارمحال و بختیاری رگبار سیل آسا، رعد و برق، بارش شدید، تگرگ، وزش باد شدید و موقتی بیش از 100 کیلومتر بر ساعت طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در تمام نقاط استان به ویژه در کوهرنگ، اردل، لردگان، فارسان و کیار پیش بینی می شود.
همچنین بدنبال هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران، ذوب برف ها و سقوط بهمن طی 2 روز آینده و احتمال طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب، شورای هماهنگی مدیریت بحران با دستور استاندار چهارمحال و بختیاری به حالت آماده باش کامل درآمد.
براساس پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری هوای استان از روز دوشنبه در دامنه فعالیت یک سامانه پربارش قرار گرفت و انتظار می رود بارش های سیل آسا به صورت برف و باران به همراه وزش باد به نسبت شدید و رعد و برق در سطح سطح استان رخ دهد.
شدت بارش ها در نواحی غربی و جنوب مانند شهرستان های کوهرنگ، کیار، اردل و لردگان در روزهای دوشنبه و سه شنبه پیش بینی می شود.
با توجه به بارش برف در مناطق کوهستانی چهارمحال و بختیاری و لغزندگی های ناشی از آن و با توجه به افزایش دما و ذوب برف، احتمال طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل در استان پیش بینی می شود.
/7362/2097/7360
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.