مهدی مهرور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اخطاریه هواشناسی البرز، مبنی بر ورود سامانه بارشی سرد و ناپایدار به تدریج از عصر چهارشنبه تا اوایل وقت جمعه به منطقه البرز مرکزی ضرورت دارد که فرمانداران، بخشداران، شهرداران و اعضاء شورای هماهنگی مدیریت بحران در استان و شهرستان در آماده باش کامل باشند.
وی گفت: با ورود سامانه بارشی سرد به منطقه البرز مرکزی ، پیامد آن آسمانی نیمه ابری به تدریج ابری و مه آلود، کاهش دما، رگبار باران و بعضی ساعات به صورت بارش برف در مناطق شهری استان و نیز در ارتفاعات و جاده های کوهستانی خواهد بود.
وی بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها، مکان های مرتفع و تپه ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه ها تاکید کرد.
مهرور با تاکید بر لایروبی قنوات، رودخانه ها، کانالها، انهار و زیر پلها و همچنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و جاده های برون شهری نیز گفت: شهروندان از سفرهای غیرضروری درجادهای کوهستانی و دامنه های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و به همراه داشتن زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی خودداری نمایند.
وی، خواستار پیش بینی مکانهای امن اسکان موقت (تا رفع شرایط اضطراری) ، ایجاد هماهنگی بین نیروی انتظامی ، دستگاههای امدادی، ایمنی، خدماتی و نیروهای مردم شد.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.