به گزارش ایرنا ، رضوان صادقی روز یکشنبه در مانور تخلیه اضطراری و ایمنی هنرستان مطهری خلخال افزود: در حال حاضر از 130 ساختمان مدارس این منطقه تنها 20 مدرسه دارای عمر 20 سال و یا زیر آن است.
وی گفت: عمر برخی از ساختمان مدارس مورد استفاده دانش آموزان در شهر خلخال 50 تا 75 سال بوده و بیشتر این مدارس بدلیل از دست دادن عمر مفید خود استحکام کافی برای مقابله با حوادثی همچون زمین لرزه را نداشته و اجرای طرح های نوسازی ، تخریب و بازسازی و یا مقاوم سازی ساختمان در آنها ضروری بنظر می رسد.
وی با بیان اینکه برغم کاهش 50 درصدی اعتبارات استانی امسال اعتبارات مربوط به نوسازی و مقاوم سازی فضاهای آموزشی شهرستان کاهش نیافته، اظهار داشت: انتظار از مسئولان اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل تامین اعتبارات پروژه های آموزشی نیمه تمام همراه با ارتقای سطح استحکام بنای مدارس است.
صادقی گفت: اجرای چنین مانورهایی در مدارس ضمن افزایش سطح آمادگی مسئولان دستگاه های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران میزان آگاهی دانش آموزان در رویارویی با حوادث قهری هم چون زلزله و نحوه بکارگیری روش های رویارویی با چنین حوادثی را افزایش خواهد داد .
مانور تخلیه اضطراری دانش آموزان هنرستان مطهری بمناسبت گرامیداشت هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی همزمان با سومین روز این هفته برگزار و در این مانور سناریوی وقوع یک حادثه زلزله و چگونگی تخلیه دانش آموزان از داخل ساختمان مدرسه ، نحوه امداد و نجات آسیب دیدگان در داخل ساختمان و انتقال آنها توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر با استفاده از آمبولانس به مراکز بیمارستانی و نیز روش های پناه گیری در محوطه مدرسه با موفقیت اجرا شد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.