مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از آغاز طرح امداد و نجات ویژه اربعین حسینی جمعیت هلال احمر استان اردبیل خبر داد و گفت: این طرح از ۲۱ مهرماه شروع و تا 11 آبان انجام می شود. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، رامین معبودی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: کمیته امداد و نجات اربعین در محل مرکز EOC (مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت هلال احمر استان) تشکیل شده و در آماده باش کامل هستند. 
وی با اشاره به اینکه ۱۲ پایگاه امداد و نجات بین شهری جمعیت هلال احمر استان برای امدادرسانی در اربعین آماده باش هستند، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر استان اردبیل با به کارگیری 1260 نفر/روز نجاتگر داوطلب و پرسنل، 252 دستگاه/روز آمبولانس و 231 دستگاه/روز آماده ارایه خدمات امدادی به مردم حسینی هستند. 
مسئول کمیته امداد و نجات اربعین حسینی در استان اردبیل با بیان اینکه  در این مدت تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی در اربعین آماده باش هستند، ادامه داد: در صورت لزوم از تیم واکنش سریع استفاده خواهیم کرد. 
معبودی اظهار کرد: ۴ دستگاه خودروی آمبولانس با راننده و ۴ دستگاه خودروی ست نجات با راننده توسط جمعیت هلال احمر استان اردبیل در داخل مرز کشور مستقر و یک دستگاه تریلی با دو راننده و یک دستگاه آمبولانس با 2 نفر (راننده و نجاتگر) در بحث برون مرزی فعالیت می کنند. 
وی تشریح کرد: جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مجموع ۱۹ نفر نیروی عملیاتی اعزام کرده که 8 نفر آن ها در درون مرز و 11 نفر در عتبات عالیات امدادرسانی خواهند کرد. 
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: 32 درمانگاه و پایگاه درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر کشور در عراق ارایه خدمات درمانی خواهند کرد.  معبودی افزود: با توجه به هم مرز بودن استان با کشور آذربایجان، پایگاه ها و تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان در طول مسیر آماده ارایه خدمات امدادی به زائرین آذربایجانی نیز می باشد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.