مرتضی زمانپور روز سه شنبه در گفت و گوبا خبرنگار ایرنا افزود: نوروز 98 برخلاف نوروز چند سال گذشته ، طبیعت برفی و ارتفاع خوب برف در شهرستان برای مسافران چشم نواز است و این فرصت خوبی برای ورزش دوستان و علاقمندان به بازی های زمستانی است.
وی ادامه داد: مسافران نوروزی شهرستان کوهرنگ همچنین می توانند طبیعت بهاری و سرسبز نوروز را در منطقه بازفت که نسبت به سایر مناطق شهرستان گرمتر است، مشاهده کنند.
زمانپور با اشاره به فعالیت کمیته های 10 گانه ستاد خدمات سفر این شهرستان، تصریح کرد: تمام تمهیدات لازم برای میزبانی از گردشگران نوروزی فراهم شده است و در خصوص بازگشایی محورهای مواصلاتی و جاده های منتهی به جاذبه های گردشگری شهرستان مشکلی وجود ندارد.
فرماندار شهرستان کوهرنگ با اشاره به آماده سازی 9 باب مدرسه برای اسکان مسافران، افزود: این تعداد مدرسه در قالب 65 کلاس درس آماده میزبانی از مسافران و گردشگران است.
به گزارش ایرنا، شهرستان کوهرنگ با مرکزیت شهر چلگرد با مساحت 3 هزار و 684 کیلومترمربع و جمعیتی افزون بر 35 هزار و 915 نفر خاستگاه جامعه عشایری و قطب گردشگری استان شامل 3 بخش 2 شهر و 7 دهستان و با ارتفاع 2 هزار و 480 متری از سطح دریا قرار دارد.
ایلراه های عشایری، آداب و رسوم، فرهنگ خاص، زندگی کوچ نشینی، محل سکونت، پوشاک، خوراک و صنایع دستی عشایر می تواند برای گردشگران جذاب باشد.
از جاذبه های گردشگری طبیعی این شهرستان می توان به آبشار شیخ علیخان، آبشار تونل اول کوهرنگ و سد کوهرنگ، چشمه کوهرنگ، چشمه دیمه، چشمه دزداران صمصامی، چشمه پرک و سرداب غلام آباد، حاشیه رودخانه بازفت، چشمه مورز بازفت، دشت لاله های واژگون، پیست اسکی کوهرنگ، ارتفاعات و یخچال های دائمی زردکوه بختیاری، حاشیه رودخانه زاینده رود(تنگ گزی)، مناطق زیبای توف سفید و بازفت و روستای پلکانی و شگفت سرآقاسید اشاره کرد.
ایلراه پلکانی پل خدا آفرین (بازفت)، نقوش برجسته الگی و شیرین اوبازفت، امامزاده شاهزاده ابراهیم روستاد گردوعلیا، امامزاده شاه عبدالعظیم بیرگان، بقایای قلعه دهناش و بقایای قلعه تبرک بازفت، امامزاده سیدسعید چلگرد، امامزاده سیدعیسی روستای سرآقاسید ، بردگوری های بازفت و شیرسنگی نیز از اماکن تاریخی-مذهبی شهرستان کوهرنگ است.
چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در 90 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.