به گزارش ایرنا، علی اکبر شفیع زاده روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه اولین جشنواره ملی سورناوا اظهار کرد: خرسندیم که میزبان اولین جشنواره فرهنگی هنری 'سورناوا' در شهر تاریخی- باستانی دره شهر هستیم، امیدوارم میزبان خوبی برای میهمانان ارزشمند و گران مایه باشیم.
وی افزود: موسیقی مظهری است عالی تر از هر علم و فلسفه ای، موسیقی هنر زبان دل و روح بشر و عالی ترین تجلی قریحه انسانی است.
فرماندار دره شهر تاکید کرد: زبان هنر زبان ماندگاری است و با هنر می توان آثار بی بدیلی خلق و در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری و ... با مردم ارتباط برقرار کرد.
شفیع زاده یادآور شد: امیدوارم در این برهه زمانی که در عرصه جهانی شدن قرار گرفتیم و مورد هجمه فرهنگ های غربی قرار داریم، برگزاری این جشنواره موجب تعالی، احیاء و تقویت فرهنگ اصیل بومی در منطقه شود.
وی اضافه کرد: شهرستان دره شهر با توجه به قدمت خود دارای بیش از 400 اثر طبیعی، تاریخی، باستانی و 145 اثر ثبت شده ملی پیشانی گردشگری استان ایلام است که دارای فرهنگ اصیل بومی، مردمی سختکوش و پتانسیل های خاص فرهنگی مانند آداب و رسوم ویژه، بازی های بومی و محلی، موسیقی سنتی و دیگر جاذبه های گردشگری متنوع است.
شفیع زاده اضافه کرد: برگزاری جشنواره سرناوا فرصت بسیار مناسبی برای معرفی فرهنگ و سایر پتانسیل های شهرستان است، اثرات مثبت و سازنده این جشنواره در آینده نزدیک به ویژه برای اصحاب فرهنگ و هنر مشهود و عیان می شود.

** ارسال 264 اثر به دبیرخانه جشنواره
دبیر اجرایی نخستین جشنواره سورناوا در شهرستان دره شهر نیز در این مراسم گفت: هنرمندان 16 استان کشور با حضور در شهرستان تاریخی دره شهر به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
منوچهر تتری اضافه کرد: از زمان اعلام فراخوان این جشنواره 264 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
وی افزود: این تعداد اثر از هنرمندان 20 استان کشور به دبیرخانه ارسال شد که در نهایت آثار 50 هنرمند برای حضور در این جشنواره انتخاب و از آنان دعوت به‌ عمل ‌آمده است.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.