به گزارش ایرنا، اقبال عباسی شامگاه یکشنبه در گفت و گو با رسانه های استان افزود: طی 40 سال گذشته با ایجاد زیرساخت های مناسب و اقدامات گسترده در حوزه محرومیت زدایی شاهد ارتقای شاخص های توسعه این استان هستیم، با این وجود همچنان تا رسیدن به توسعه پایدار فاصله داریم.
وی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری با برخورداری از نیروی انسانی توانمند و مدیر، قابلیت های گسترده در حوزه گردشگری طبیعی و ظرفیت بخش کشاورزی و دامپروری می تواند با سرعت بیشتر مراحل توسعه یافتگی را طی کند.
عباسی با اشاره به خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان تصریح کرد: بیش از 90 درصد زیرساخت های استان در طول چهل سال گذشته ایجاد شده و این در حالی است که 10 سال ابتدایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی مشغول خرابکاری های منافقان و جنگ تحمیلی بوده ایم.
استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین به طرح های قابل افتتاح در دهه فجر امسال در استان اشاره کرد و افزود: در دهه فجر امسال 346 طرح به بهرداری می رسد و طی 6 سال اخیر نیز 3 هزار طرح با اعتباری بالغ بر 7 هزار میلیارد تومان در استان افتتاح شده است.
عباسی، آماده سازی منطقه ویژه اقتصادی استان با وسعت 400 هکتار زمین را از مهمترین اقدامات انجام شده در استان طی سالهای اخیر اعلام کرد و گفت: این منطقه با محوریت توسعه فعالیت های پرتودهی گاما آمادگی ایجاد 400 واحد صنایع تبدیلی کشاورزی و 143 واحد سلولزی را دارد.
وی، جذب سرمایه گذار بخش خصوصی را از دیگر اهداف مدیریت اجرایی استان اعلام کرد و گفت: در همین راستا به تازگی فرآیند جذب یک سرمایه گذار در استان فراهم شده که با سه اقدام همزمان ایجاد شرکت هواپیمایی، تعمیر هواپیما و تورگردانی می تواند زمینه ساز تحول بزرگی در استان شود.
عباسی با اشاره به تحریم های دشمن خاطرنشان کرد: این موضوع مانعی برای رونق تولید در استان نشد بنحوی که در 9 ماه امسال 58 میلیون تن انواع محصولات به ارزش 62 میلیون دلار از استان صادر شد که نسبت به سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.
وی، بیکاری و بالا بودن نرخ مشارکت اقتصادی را از مهمترین چالش های استان برشمرد و گفت: با توجه به نرخ 44 درصدی مشارکت اقتصادی در استان دولت تسهیلات ویژه ای را برای رونق اشتغال اختصاص داده که انتظار می رود با جذب کامل این تسهیلات بتوان این موضوع را بخوبی مدیریت کرد.
به گزارش ایرنا چهارمحال و بختیاری حدود 947 هزار نفر جمعیت، 9 شهرستان، 42 شهر، 19 بخش، 39 دهستان و بیش از 800 روستای دارای سکنه دارد که به برکت خدمات نظام در عرصه های مختلف عمرانی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و اجتماعی از تحولات خوبی طی 40 سال از عمر انقلاب اسلامی برخوردار شده است.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.