به گزارش ایرنا، عبدالله نظری روز شنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به تمدید 5 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در مهرماه امسال افزود: پروانه های استاندارد تمدید شده استان، در حوزه های صنایع غذایی ، الکترونیکی، ساختمانی، مکانیک و فلز شناسی است.
وی گفت: براساس مصوبات یکصد و هفتمین اجلاس شورای عالی استاندارد، مدت اعتبار پروانه کاربرد علامت استاندارد شامل استاندارد اجباری و تشویقی 3سال تعیین شده است.
نظری، از شناسایی 40 مرکز بازی کودکان در تفرجگاه ها، بوستانها و پاک های این استان خبر داد و تصریح کرد : از این تعداد 23 مرکز گواهی استاندارد فعالیت دریافت کرده اند و 17 مرکز دیگر از ادامه فعالیت منع شده اند.
مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: با وجود پیگیری های متعدد و اخطارهای داده شده به ارگانها از زمان اجباری شدن استاندارد، تجهیزات تفریحی، برخی شهرداران استان اقدام به دریافت تائیدیه استاندارد وسایل تفریحی نکرده است.
وی بیان کرد: بازرسی های این اداره کل بصورت دوره ای از زمان ساخت پارک و شهربازی، نصب تجهیزات و پیش از بهره برداری وسایل بازی صورت می گیرد.
نظری همچنین از صدور گواهی استاندار برای 39 جایگاه سوخت گاز طبیعی( CNG)استان در سال جاری خبر داد و تاکید کرد : تمامی جایگاه های توزیع سوخت خودرویی در سطح استان از ایمنی لازم و نسبی برخوردارند.
مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به توزیع و فروش کالاهای فاقد علامت استاندارد و نیز فاقد آدرس محل تولید در مراکز عرضه و توزیع کالای استان، از مردم خواست؛ در صورت مشاهده کالاهای فاقد علامت استاندارد، مراتب را با شماره تلفن 1517 گزارش دهند.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری بیش از یک هزار و 200 واحد صنعتی دارد.
2097/6199
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.