به گزارش ایرنا، مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری چندی پیش در گفت وگو با ایرنا، تجهیزات پارک های استان را غیراستاندارد اعلام کرد و افزود: برغم تلاش های موجود و تاکید این اداره کل در سال های اخیر، شهرداری ها اقدامات لازم برای دریافت مجوز استاندارد این تجهیزات انجام نداده اند.
مجید جلالی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد روز یکشنبه در این باره اظهار کرد: بیش از 70 درصد از تجهیزات پارک ها از سال گذشته نوسازی و وسایل فلزی خطرناک از مدار مصرف خارج شده است.
وی با بیان اینکه تلاش شده است استانداردهای لازم برای نصب این تجهیزات رعایت شود، تصریح کرد: دلیل غیراستاندارد خواندن تجهیزات پارک ها عدم بازدید توسط شرکت های طرف قرارداد اداره کل استاندارد استان است.
جلالی ادامه داد: این اقدام علاوه بر طولانی کردن روند کاغذ بازی های اداری، بر اساس برآوردهای انجام شده برای پارک های شهرکرد بیش از 600 میلیون ریال هزینه در پی دارد.
وی با ابراز نگرانی از این موضوع گفت: بازدید شرکت های طرف قرارداد، هرساله انجام وهزینه های آن نیز به شهرداری ها تحمیل می شود.
جلالی افزود: این درحالی است که شهرداری شهرکرد سال گذشته بیش از 10میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجیهزات بازی و کفپوش در پارک ها هزینه کرده که حدود 6 میلیارد ریال آن را هنوز پرداخت نکرده است.
وی بیان کرد: از آن جا که تجهیزات خریداری شده از جنس پلی اتیلن است به نظر می رسد تا 2 سال نیازی به بازدید استاندارد نخواهد داشت، ضمن اینکه بازرسی از وضعیت پارک ها، تجهیزات و تاسیسات فرهنگی شهرداری بصورت دوره ای توسط این نهاد انجام می شود.
وی همچنین پیشنهاد کرد: اداره کل استاندارد به جای معرفی شرکت های طرف قرارداد، نیروی کارشناس برای بازرسی و بازدید تجیهزات پارک ها منظور کند تا روند دریافت مجوز بنحو مطلوبی افزایش یابد.
به گزارش ایرنا، هم اینک حدود 26 پارک در شهرکرد وجود دارد که در سال های اخیر برای 20 پارک از این تعداد تجیهزات و وسایل بازی پلی اتیلن خریداری شده است.
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.