دبیر سندیکای صنعت برق گفت: تعرفه ۷ سنت معادل ۹۰۰ تومان به ازای هر کیلووات رضایت‌بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری در استخراج ارزهای دیجیتال جلب نکرده است.

به گزارش ارزدیجیتال و به نقل از خبرگزاری میزان، سپهر برزی مهر دبیر سندیکای صنعت برق با اشاره به استخراج ارز دیجیتال در کشور اظهار کرد:

استفاده از دستگاه‌های ماینر به‌منظور استخراج ارز دیجیتال در کشور مانند تیغ دو لبه است که از یک سو می‌تواند فرصت مناسبی برای احیای صنعت در رکورد رفته برق باشد و از سوی دیگر در صورت عدم مدیریت می‌تواند مشکلات فراوانی را برای شبکه توزیع برق به بار آورد.

دبیر سندیکای صنعت برق تصریح کرد:

با توجه به عبور از پیک مصرف در تابستان می‌توان با قیمت گذاری منطقی و ایجاد صرفه اقتصادی برای فعالان این حوزه نسبت به جذب سرمایه در این حوزه اقدام کنیم.

وی با اشاره به مصوبه وزارت صمت بیان کرد:

وزارت صمت آیین‌نامه استخراج ارزهای دیجیتال در کشور را تهیه کرده است و تعرفه برق برای این بخش را معادل نرخ صادراتی در نظر گرفته است.

برزی مهر ادامه داد:

تعرفه ۷ سنت معادل ۹۰۰ تومان به ازای هر کیلووات رضایت‌بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری در استخراج ارزهای دیجیتال جلب نکرده است و بسیاری از فعالان این حوزه بر این باورند که با وجود نرخ‌های در نظر گرفته، فعالیت در این حوزه توجیه اقتصادی ندارد.

دبیر سندیکای صنعت برق گفت:

پیشنهاد بخش خصوصی برای تعرفه استخراج ارزهای دیجتال حدود ۵۰۰ تومان معادل ۴ سنت به ازای هر کیلووات است که می‌تواند به افزایش سرمایه‌گذاری در این حوزه منجر شود.

[تعداد: 7    میانگین: 4.3/5]

دیدگاه تان را بنویسید