خلیل بزرگی، روز پنج شنبه در  همایش فرهنگیان اقلید که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، افزود: زیربنای پیشرفت در هر کشوری توسعه آموزش و پرورش موثر در آن است و بازنشستگان این نهاد فرهنگی از سرمایه های ارزشمند فکری، روحی و معنوی هستند.

وی ادامه داد: مدیریت شهرستان در برنامه ریزی و آشنایی بهتر با مشکلات از مشاوره این افراد استفاده خواهد کرد .

فرماندار اقلید با بیان اینکه جامعه و به ویژه  بازنشستگان نیاز به نشاط بیشتری دارند، افزود: جهت افرایش روحیه نشاط و امید با برگزاری جشنواره های فرهنگی و برنامه های مفرح تلاش خواهیم کرد.

وی وضعیت شهرستان را از لحاظ امنیت،  مطلوب دانست و افزود: جرائم سازمان یافته، مسلحانه و خشن در این شهرستان جایگاهی ندارد که این مهم تسهیل گر سرمایه گذاری بهتر اقتصادی در این شهرستان است .

بزرگی معتقد است مسائل شهر را بایستی با کمک خود مردم شهر حل نمود و از نقش سازنده آنان نباید غافل شد.

وی در خصوص اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی شهرستان گفت: ظرفیت اشتغال در بخش های دولتی محدود است و با رفع موانع از صنایع موجود و ایجاد اشتغال جدید در بخش خصوصی در جهت کاهش این معضل تلاش می کنیم.

فرماندار اقلید همچنین توجه به سرمایه گذاری در بخش خصوصی و ایجاد مشوق برای سرمایه گذاران این بخش، در جهت افزایش اشتغال را از اولویت های کاری خود دانست .

وی با اشاره به رفع موانع از کشتارگاه صنعتی اقلید، کارخانه پارس الکل، کارخانه آرد، کارخانه سازه های پیش ساخته صنعتی، و همچنین کارخانه در حال تکمیل آب معدنی حاجی آباد، افزود: با پیگیری های انجام شده در خصوص رفع مشکلات این صنایع بزودی شاهد ثمرات آن در جهت کاهش میزان بیکاری خواهیم بود.

 رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اقلید هم گفت: فعالیت های ورزشی و تحرک برای بازنشستگان نسبت به دیگر اقشار ضروری تر می باشد و تدوین برنامه ورزشی در جهت ارتقا سلامت فردی و اجتماعی افراد، یک فرهنگ محسوب می شود که نیازمند توجه است .

حسن مسعودی افزود: این اداره در جهت ایجاد زیر ساخت های مناسب ورزشی برای این قشر ارزشمند و برگزاری برنامه های مفرح ورزشی کوشش می کند .

نظارت مستمر بر عملکرد صنوف مختلف در قیمت گذاری اجناس، تلاش در جهت رفاه و معیشت فرهنگیان بازنشسته، ایجاد سهمیه برای جذب فرزندان فرهنگیان در دستگاههای دولتی، لزوم بومی گزینی در ایجاد مسئولیت های محلی و منطقه ای، تشکیل کمیته های مختلفی از فرهنگیان برای همفکری و برنامه ریزی های شهرستان از جمله مطالبات مطرح شده فرهنگیان دراین همایش بود.

شهرستان اقلید در فاصله  ۲۶۰ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

۹۷۷۲/ ۶۱۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.