به گزارش خبرآنلاین لرستان، فریدون خودنیا در نشست خبری با خبرگزاری های استان در خرم آباد گفت: بیش از ۲۳ میلیارد تومان بدهی های شرکت توزیع برق  با هزینه های مصرف برق ادارات تهاتر و مبلغ ۲۸ میلیارد تومان از دیگر بدهی شرکت توزیع نیز از طریق ارز صادراتی تسویه گردید.

وی افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته بخش زیادی از بدهی های شرکت برق استان به روشهای مختلف پرداخت شده و در حال حاضر که اقدامی کم سابقه می باشد شرکت توزیع برق استان هیچگونه بدهی بانکی ندارد.

۲۷۲۰ روستا دارای برق پایدار هستند

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با بیان اینکه ۲۷۲۰ روستا برق رسانی شدند اظهار داشت: در سه سال گذشته تعداد ۱۶۰ روستا برق دار شدند و در راستای محرومین زدایی ، امسال تعداد ۲۹ روستا با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان که بالای ۵ خانوار هستند را برق رسانی خواهیم نمود.

خونیا با اشاره به خسارتهای ناشی از سیل فروردین ماه به زیرساختهای برق استان تصریح کرد: در سیل اخیر با توجه به برآوردهای صورت گرفته مبلغ ۱۱۹ میلیارد تومان به شبکه های برق استان خسارت وارد شد که این مبلغ به مراجع ذیربط اعلام گردید .

وی ادامه داد: خوشبختانه مبلغ بیش از ۷۶ میلیارد تومان از خسارات اعلام شده برای جبران خسارات وارده استان مصوب گردید و با عنایت مسئولان ۶۱ میلیارد تومان به لرستان تخصیص یافت و کار بازسازی و اصلاح شبکه های برق استان در حال حاضر آغاز گردیده است.

۴۶

احداث شبکه های برق در نقاط مختلف استان

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان در ادامه گریزی به احداث شبکه های برق در نقاط استان زد و گفت: مقدار ۳۱ کیلومتر شبکه با هزینه ۳ میلیارد تومان در منطقه خاوه جنوبی نورآباد، مقدار ۱۶ کیلومتر خط دومداره و ۲۰ کیلومتر خط تک مداره با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان جهت اجرای خط برق امام زاده محمد کوهدشت ، دو خط مجزا از جنوب پلدختر برای شهر پلدختر و یک خط دیگر  از افرینه به داخل پلدختر و ۲۱ کیلومتر شبکه برق در شهر ازنا و یک پست ۶۳ کیلوولت نیز در ازنا احداث شده و در حال استفاده به نفع مردم عزیز هستند.

مهندس فریدون خودنیا احداث نیروگاههای خورشیدی خانگی را از طرحهای مهم اشتغال زا دانست و افزود: طرح احداث نیروگاه خورشیدی در منازل از طرحهای مهم با سرمایه گذاری کم و اشتغال زاست که خیلی زود برگشت سرمایه داشته و از ماه نخست نیز به صاحب طرح هم درآمد حاصله پرداخت می گردد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۶۴ نیروگاه خورشیدی در پشت بام منازل احداث شده و شرکت توزیع برق بصورت تضمینی برق تولیدی از این نیروگاهها را خریداری نموده و در پایان هر ماه درآمد آن را به حساب صاحب ملک واریز می نماید.

تاکید بر احداث نیروگاههای خورشیدی

خودنیا مبالغ پرداخت شده به حساب مالکان طرح نیروگاههای خورشیدی در استان را ۶۰۰ میلیون تومان اعلام نمود و گفت: این مبلغ به ازای خرید برق تولیدی از این این نیروگاهها بوده و برق تولید شده در پشت بام منازل را بصورت تضمینی خریداری می کنیم و پیشنهاد می کنیم باتوجه به شرایط آسان اجرای این طرح، متقاضیان دارای شرایط به شرکت توزیع برق مراجعه نمایند و در این راه سرمایه گذاری مفیدی آغاز کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1216569
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.