پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یادداشتی از حسین قدیانی؛

شط رنج

بزرگ‌ترین اشتباه ما در عالم رسانه این است که در هیچ حادثه‌ای حاضر نیستیم قصور و تقصیر خودمان را گردن بگیریم. سلمنا! وحشی‌تر از پلیس آمریکا نداریم ولی جای بیان وحشی‌گری یانکی‌ها پای جنازه‌ی مهسا امینی نیست.

به گزارش جماران؛ حسین قدیانی، روزنامه نگار نوشت:

وقتی متأثر از رخدادی تلخ، افکار عمومی جریحه‌دار شده، حکم عقل چیست؛ این‌که درایت به خرج دهیم و مردم را آرام کنیم یا با اسکی رفتن روی اعصاب خلق‌الله، بدتر به لج بکشانیم‌شان؟

 واقعا معتقدم که اگر ملت در مواجهه با اتفاقی دردآور مثل درگذشت مهسا_امینی صبوری کند، مع‌الاسف وقتی با نحوه‌ی خبررسانی خبرگزاری فارس یا شیوه‌ی یادداشت‌نویسی روزنامه‌ی کیهان روبه‌رو می‌شود، صبر از کف می‌دهد.

صدا و سیما و به خصوص برنامه‌ی بیست و سی هم همین کارکرد را دارند. این وسط کی فحش می‌خورد؟ مثل همیشه خامنه‌ای! سخن سر نارسایی رسانه‌هایی است که حتی از خلال درگذشت مهسا در ساختمان وزرا هم می‌خواهند خباثت بی‌بی‌سی را ثابت کنند. یعنی جوری گزارش می‌دهند که آدمی فکر کند مرحومه امینی در فلوریدا درگذشته.

بلدند به خاتمی و روحانی و کی و کی گیر بدهند ولی دریغ از یک حرف محکم و یک سخن متقن علیه گشت ارشاد. دنده‌ی متن را عوض کنم با یک بسم‌الله طوفانی! نه پس؛ می‌خواستید بی‌بی‌سی از این واقعه سوءاستفاده نکند؟ یا نکند توقع داشتید سیدمحمد خاتمی هم مثل سیداحمد خاتمی سکوت کند؟

بزرگ‌ترین اشتباه ما در عالم رسانه این است که در هیچ حادثه‌ای حاضر نیستیم قصور و تقصیر خودمان را گردن بگیریم. سلمنا! وحشی‌تر از پلیس آمریکا نداریم ولی جای بیان وحشی‌گری یانکی‌ها پای جنازه‌ی مهسا امینی نیست.

چرا اصرار داریم روی زخم مردم، نمک بپاشیم؟ چرا توقع داریم اصلاح‌طلب‌ها هم باید عین اصول‌گراها وقایع را تحلیل کنند؟ به رسانه‌ی خدا کند ملی، به کیهان و به فارس هشدار می‌دهم که با این دست‌فرمان، حزب‌اللهی‌ها را هم از دست می‌دهید؛ چه برسد به توده‌ی جمهور.

شگفتا از این همه بلاهت! فارس تا ثابت نکند که دریچه‌ی آئورت مهسا امینی از قبل خلقت مشکل داشته و بنده‌ی خدا روزی اقلا ده بار دچار ایست قلبی می‌شده، ول‌کن معامله نیست! از فارس بدتر کیهان! عوض آن‌که یقه‌ی زمخت گشت ارشاد را بچسبد، خواهان محاکمه‌ی سران اصلاحات شده!

بگذارید فاش کنم و هزینه‌اش را هم بدهم و از این هم تنهاتر شوم: اصلاح‌طلب‌ها می‌دانند دارند چه می‌کنند؛ این شما هستید که نمی‌دانید با خود چندچندید! شما از سویی نان سردار دل‌ها را می‌خورید و از دیگر سو و دقیقا برخلاف منش سردار شهید، زیر عکس ناموس مردم، تیتر می‌زنید «قربانیان آزادی». جرم؟ رفتن به استادیوم آزادی! تیترش را کیهان می‌زند و ویراژش را گشت ارشاد می‌دهد و فحشش را حضرت آقایی می‌خورد که مکرر گفته دل خیلی از این بدحجاب‌ها با اسلام صاف است. جناب کیهان! کم‌تر ارشادمان کن که داخل ون، سرمقاله نمی‌نویسند...

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.