پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در پستی اینستاگرامی مطرح شد؛

حسین قدیانی: هیچ خیری در گشت ارشاد نیست

ظلم یعنی همین که تکلیف نظام با مقوله‌ی بدحجابی مشخص نیست. واضح است اگر متهمی در دادگاه دچار ایست قلبی شود، کل قیصریه‌ی قوه‌ی قضا را به آتش نمی‌کشند ولی بپذیریم که گشت ارشاد سودی جز ضرر ندارد.

به گزارش جماران؛ حسین قدیانی روزنامه نگار در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

هفت هشت سال پیش متنی نوشتم با عنوان «در مدح گشت ارشاد» و فردایش به سبب کاری رفتم بیت. حالا منی که همیشه‌ی خدا کت و شلوار می‌پوشم، آن روز تیپ اسپرت زده بودم؛ شلوار لی و پیرهن آستین کوتاه. قرارم با یکی از حضرات معاونین بود و تا ایشان مرا دید، ناظر بر سر و وضعم درآمد: «یک بار اگر به دام گشت ارشاد بیفتی، دیگر در مدح گشت ارشاد متن نمی‌نویسی!»

غرض آن‌که در میان معاونین بزرگان هم آدمی پیدا می‌شود که تا این حد با گشت ارشاد مخالف باشد. این البته ذکاوت حضرت آقا را می‌رساند که افراد زیرمجموعه را از یک تیپ فکری خاص انتخاب نمی‌کند. لابد سر همین بود که وقتی چند دقیقه بعد از خداحافظی با حاج‌آقای الف، تصادفی با حاج‌آقای ب (از دیگر معاونین) روبه‌رو شدم، از همان یادداشت کذا دفاع جانانه‌ای کرد لیکن من در گذر روزگار تغییر کردم و الان دو سه سالی است که از اساس با گشت ارشاد مخالفم.

اگر هدف از راه‌اندازی این گشت این بوده که بی‌حجاب‌ها بدحجاب و بدحجاب‌ها باحجاب شوند، قطعا به نتیجه نرسیده ولی اگر هدف این بوده که بیست‌چهاری هزینه روی دست نظام بگذارد و خلق‌الله را بسته به ظاهرشان تقسیم کند و متأثر از خباثت خصم بیرونی، مردم را به جان هم بیندازد، حتما موفق بوده.

کاش درگذشت مهسا امینی حاج‌آقای ب را هم با حاج‌آقای الف هم‌نظر کند و قوه‌ی عاقله‌ی نظام بپذیرد که هیچ خیری در گشت ارشاد نیست.

لطفا مرا به جوگیری متهم نکنید و کوهی از استدلال به رخم نکشید. وقتی پای جان، پای احساس، پای عاطفه در میان است، پای استدلالیان چوبین بود‌. این‌که نظام خمینی و خامنه‌ای و جمهوری اسلامی خودمان است؛ ظلم در حکومت پیامبر هم ظلم است و محکوم است.

اگر تنها یک درصد گشت ارشاد در این واقعه‌ی دل‌خراش مقصر باشد، این یعنی ظلم. چرا که همین مهسا امینی اگر با حجابی بدتر در صف انتخابات بود یا اگر به راه‌پیمایی آمده بود، عکاس‌های خبرگزاری همیشه بوق و همواره بیغ، نشانه‌ی مردم‌سالاری می‌گرفتش.

ظلم یعنی همین که تکلیف نظام با مقوله‌ی بدحجابی مشخص نیست. واضح است اگر متهمی در دادگاه دچار ایست قلبی شود، کل قیصریه‌ی قوه‌ی قضا را به آتش نمی‌کشند ولی بپذیریم که گشت ارشاد سودی جز ضرر ندارد.

خوب نیست تجمیع این همه بغض علیه نظام. جمهور اگر آه بکشد، این آه خودش را در انتخابات ریاست‌جمهوری نشان می‌دهد. مردم کم می‌آیند پای صندوق، چون پای جان دختری بی‌جان، از این همه استدلال خسته شده‌اند. عنصر حزب‌اللهی فقط این نیست که علیه ظلم به نظام بخروشد؛ به ظلم در نظام هم باید حساس باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
16 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.

  • ناشناس

    جناب قدیانی: گشت ارشاد واقعی را از اکبر پونز و کواکبیان بپرس!

    پاسخ
  • مهدوی

    آقای قدیانی کم لطفی نکنید ....

    پاسخ