در بیانیه سازمان زنان حزب مردم‌سالاری در پی مرگ مهسا امینی آمده است: شکی نیست که ایشان پس از بازداشت از سوی گشت ارشاد نیروی انتظامی استان تهران جان‌به‌جان آفرین تسلیم کرد لذا فراجا و وزارت کشور دولت جناب آقای رئیسی باید مسئولیت اصلی این حادثه دلخراش را برعهده گرفته و به افکار عمومی پاسخگو باشند.

به گزارش جماران به نقل از پایگاه خبری مردم‌سالاری آنلاین، سازمان زنان حزب مردم‌سالاری در اطلاعیه‌ای با عرض تسلیت درگذشت جانسوز خانم مهسا امینی خواستار حذف گشت ارشاد و محاکمه علنی متخلفان و تجدیدنظر در قوانین برخورد قهرآمیز با زنان شد.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

با عرض تسلیت اربعین شهادت سید و سالار شهیدان عالم حضرت آقا اباعبدالله‌‌الحسین‌(ع) و 72 نفر از یاران وفادار ایشان و با عرض تسلیت درگذشت جانسوز خانم مهسا(ژینا) امینی دختر 22 ساله سقزی به ملت سرافراز ایران به ویژه زنان پرافتخار و خانواده داغدار ایشان نکاتی رایادآور می‌شویم:

1- شکی نیست که ایشان پس از بازداشت از سوی گشت ارشاد نیروی انتظامی استان تهران جان‌به‌جان آفرین تسلیم کرد لذا فراجا و وزارت کشور دولت جناب آقای رئیسی باید مسئولیت اصلی این حادثه دلخراش را برعهده گرفته و به افکار عمومی پاسخگو باشند.

2- با توجه به تخلفات متعدد قانونی و خلاف منطق و شرع، گشت ارشاد باید هرچه سریع‌تر فعالیت این نهاد که با اقدامات و رفتارهای طالبانی خویش آبروی اسلام و نظام را خدشه‌دار می‌سازد، پایان یافته و متوقف شود.

3- متخلفان حادثه اخیر باید هرچه سریع‌تر به صورت علنی محاکمه شده و به مجازات قانونی برسند.

4- امید است با تجدیدنظر در قوانین مربوط به حجاب زنان، از هرگونه برخورد قهر‌آمیز و خشونت‌بار با زنان جلوگیری شود.

5- از همه دلسوزان کشور به ویژه مراجع معظم تقلید و همه فعالان سیاسی (اعم از اصلاح‌طلب و اصول‌گرا) می‌خواهیم با واکنش مناسب جلوی این‌گونه حوادث دلخراش گرفته شود و همه دست‌اندرکاران به فکر تامین حداقل معیشت مردم باشند.

سازمان زنان حزب مردمسالاری

26/6/1401                   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.