روشن است که آقایان بعد از ۸ سال نتیجه‌ای نگرفتند و مشکلات بدتر شده ولی حاضر به پذیرش اشتباه خود نیستند! حاضر نیستند اعتراف کنند این راه‌حل مذاکره برای رفع مشکلات اقتصاد، پاسخ معتبری نبوده و نباید تَکرار شود! بلکه ناجوانمردانه مذاکره و برجام را هم تصمیم رهبری می‌خوانند تا خود را از این فاجعه تبرئه کنند.

به گزارش جماران؛ داود مدرسییان در یادداشتی نوشت: «یک لحظه فرض کنید رهبری اجازه مذاکره با آمریکا را به دولت روحانی نمی‌داد. یا فرض کنید اجازه امضای برجام را به ‎روحانی و ‎ظریف نمی‌داد. امروز بعد از ۸ سال چه می‌گفتند؟

امروز در رسانه‌ها می‌گفتند "آهای مردم! ما می‌خواستیم با مذاکره مشکلات را حل کنیم ولی نگذاشتند"؛ "ما با آمریکا تفاهم کردیم و برجامی درست کردیم که تحریم‌ها را رفع کنیم ولی آقایان اجازه امضا ندادند" و ...!

ببینید الان که اجازه داشتند و فتح‌الفتوح ‎برجام را امضا کردند هم طلبکارند که برجام ما را نگذاشتند به هدف برسد! تازه پا را فراتر گذاشتند که برجام تصمیم نظام و رهبری بود و ما فقط مجری بودیم!

اگر منظور از تصمیم نظام، اجازه نظام و رهبری است بله رهبر انقلاب اجازه مذاکره دادند. ایشان علی‌رغم آنکه می‌دانست هیچ نتیجه‌ای نمی‌گیرند برای آنکه به نخبگان و مردم اثبات شود مذاکره و رابطه با آمریکا، هیچ کمکی به حل مشکلات اقتصادی نمی‌کند چون ریشه مشکلات داخلی و سوءمدیریت است، اجازه دادند مذاکرات رودررو صورت بگیرد و برجام با تمام ضعف‌ها و ابهامات و پیچیدگی‌ها اجرا شود. خودشان هم رسماً گفتند برجام اگر سودی داشته باشد همین تجربه است که آمریکا بدعهد است و مشکلات از طریق مذاکره با آمریکا حل نمی‌شود!

اگر منظورتان این است که خیر، اصلاً خود نظام و شخص رهبری اراده مذاکره داشتند و دولت و ظریف را مجبور کردند بروند مذاکره کنند و برجام امضا کنند که هیچ عقل سلیمی این را نمی‌پذیرد. اتفاقاً این شما بودید که اصرار می‌کردید به مذاکره و تمام هم‌وغم‌تان مذاکره بود و رهبری ده‌ها بار می‌گفت که "خوش‌بین نیستم نتیجه نمی‌گیرید"، "مواظب باشید، تضمین اجرایی بگیرید"، "اگر خرشان از پل گذشت به ریش ما می‌خندند"!

اگر منظورتان از نظام هم همراهی مجلس لاریجانی و برخی مسئولین و حمایت افرادی از جبهه اصولگرایی مثل ولایتی و قالیباف و رضایی و غیره(افراد به ظاهر انقلابی) با برجام است که بله این‌ها هم از برجام‌تان حمایت کردند و برخی‌شان حالا منتقد برجام شما هستند! ولی این‌‌ها مساوی نظام و رهبری نیستند!

اصل قضیه چیست؟

روشن است که آقایان بعد از ۸ سال نتیجه‌ای نگرفتند و مشکلات بدتر شده ولی حاضر به پذیرش اشتباه خود نیستند! حاضر نیستند اعتراف کنند این راه‌حل مذاکره برای رفع مشکلات اقتصاد، پاسخ معتبری نبوده و نباید تَکرار شود! بلکه ناجوانمردانه مذاکره و برجام را هم تصمیم رهبری می‌خوانند تا خود را از این فاجعه تبرئه کنند.

به فرض برجام تصمیم نظام و رهبری بوده باشد، پس شما چه اصراری دارید که می‌‌گویید اجازه بدهید این ۱۰۰ روز آخر را هم همانگونه ادامه دهیم و تحریم ها را برداریم؟ براستی اگر برجام تصمیم رهبری و نظام است، چگونه به نتیجه نرسیدن آن را هم به گردن نظام و رهبری و مرد میدان می‌اندازید؟ چگونه است که رهبری و نظام هم خودش تصمیم به مذاکره و برجام گرفته، هم خودش مانع برجام است؟ خسته نشدید از این همه تناقض؟!

 

پ ن: منظور از دستگاه‌های بالادستی درباره تصمیم‌گیریدر سیاست خارجی، شورای امنیت ملی است که رئیس‌جمهور نصف اعضای آن را منصوب می‌کند. لذا برجام تصمیم نظام نبود، تصمیم شورای امنیت ملی بود.

 

منبع: کانال تلگرامی خیابان انقلاب

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.