ورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: خوشحال هستم که برای شرکت در جلسه وزرای گروه ۷ در لندن حضور دارم، که با مباحثه مهمی درباره ایران و کره شمالی آغاز شد.

به گزارش جماران؛ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای شرکت در اجلاس وزیران امور خارجه هفت کشور صنعتی جهان به لندن سفر کرده بر لزوم اجرای کامل توافق هسته‌ای ایران تاکید کرد.

جوسپ بورل بامداد سه‌شنبه در توئیتی نوشت: خرسندم که برای شرکت در جلسه وزرای گروه ۷ در لندن حضور دارم، که با بحث‌های مهمی درباره ایران و کره شمالی آغاز شد.

وی اضافه کرد: به‌عنوان هماهنگ‌کننده برجام، بر لزوم استفاده از پنجره فرصت کنونی برای حرکت به سمت بازگشت آمریکا به توافق و اجرای کامل آن تاکید کردم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز (دوشنبه) برای شرکت در اجلاس گروه هفت وارد پایتخت انگلیس شد. بورل بر اساس بیانیه سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، تا روز چهارشنبه در لندن به سر خواهد برد و در حاشیه اجلاس دیدارهای دوجانبه‌ای را با اعضای شرکت کننده برگزار خواهد کرد.

او درحالی بر لزوم اجرای کامل برجام تاکید داردکه  نمایندگان کشورهای عضو برجام طی سه هفته گذشته در وین گردهم آمده تا در خصوص فعال کردن این توافق و بازگشت احتمالی آمریکا به آن رایزنی کنند. کاخ سفید هم رابرت مالی را به وین اعزام کرده تا از طریق رایزنی با اعضای برجام (بدون حضور ایران) ترتیباتی را برای بازگشت آمریکا به این توافق مسیریابی کند.

اعضای برجام تاکنون چندین نشست در قالب کمیسیون مشترک برجام در وین تشکیل داده و در زمینه احیای توافق هسته‌ای پیشرفت‌هایی را به دست آورده‌اند.آخرین دور نشست کمیسیون مشترک برجام شنبه گذشته با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ در گراندهتل وین برگزار شد.

حاضرین در این جلسه آخرین وضعیت رایزنی‌های کارگروه‌های کارشناسی در حوزه‌های لغو تحریم، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.مقرر شد پس از این جلسه هیأت‌ها به پایتخت‌ها بازگردند و گفت‌وگوها مجددا از جمعه آینده پی گرفته شود.

با توجه به تصمیم قبلی کمیسیون در خصوص تسریع روند رایزنی‌ها، گفت‌وگوهای این هفته در قالب های دوجانبه یا چندجانبه به شکل فشرده ادامه یافت و طرفها تلاش کردند تا اختلاف نظرات در خصوص متون را به حداقل برسانند. طرف‌ها توافق دارند که در دور آینده گفت‌وگوها باید کار با سرعت و جدیت بیشتری ادامه پیدا کند.

بورل هفته پیش در نشستی با اصحاب رسانه، گفته بود که رگه‌هایی از پیشرفت در مذاکرات وین دیده می شود و طرف‌ها برای رسیدن به توافق حسن نیت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.