حسن بهشتی پور، تحلیل گر مسائل بین الملل گفت: متاسفانه برخی در شبکه های مجازی می گویند ایران از نظر آژانس خارج شده است. انتظار آمریکا از ایران ورای این موضوعات است. آنها برجام پلاس می خواهند. شما می گویند نطنز تعطیل شد. کی نطنز تعطیل شد؟ هر سه ماه یک بار آژانس درباره فعالیتهای نطنز توضیح می دهد.

به گزارش جماران؛ حسن بهشتی پور، تحلیل گر مسائل بین الملل در گفت و گویی کلاب هاوسی با صادق زیباکلام گفت:

*درباره فرمایشات آقای دکتر زیباکلام باید چند نکته گفت. اطلاعات غلط در مورد موضوعات مختلف در اختیار جامعه گذاشته می شود. باید اطلاعات دقیق به مردم و استادان دانشگاه داده شود تا دچار سوءتفاهم نشوند. 

*آقای دکتر زیباکلام می گوید آمریکا انتظار دارد فعالیتهای هسته ای ایران زیرنظر آژانس برود. در حالی که ایران کاملا زیر نظر آژانس است و همه کارهایی که باید در راستای پروتکل الحاقی انجام بدهد را می دهد. آژانس مانند چشم عقاب نظارت می کند. 

*متاسفانه برخی در شبکه های مجازی می گویند ایران از نظر آژانس خارج شده است. انتظار آمریکا از ایران ورای این موضوعات است. آنها برجام پلاس می خواهند. شما می گویند نطنز تعطیل شد. کی نطنز تعطیل شد؟ هر سه ماه یک بار آژانس درباره فعالیتهای نطنز توضیح می دهد. 

*فردو را می گویند تعطیل شد. اولا 1000 سانتریفیوژ در آنجا فعال بود ولی گاز به آن تزریق نمی شد. به محض کاهش تعهدات طرف مقابل، فردو شروع به تزریق گاز و غنی سازی 20 درصد کرد. 

*این اطلاعات و گزارشهای آژانس را می توان در سایت آژانس دید. دروغ می گویند آب سنگین اراک تعطیل شد. چطور باید گفت این تاسیسات تعطیل نشده است. چند استوانه در داخل رآکتور عظیم اراک را سیمان در آن ریخته بودند و بلافاصله این استوانه ها عوض شد. 

*مخالفان برجام می گویند بتن در رآکتور ریخته اند. اصلا اینطور نیست. تاسیسات بسیار عظیمی در اراک است و چطور می توان آن را گل گرفت یا بتن کرد. یک سری استوانه است که در آنها سیمان ریخته اند و می توان به سادگی آنها را تعویض کرد. عده ای دروغ می گفتند صنعت هسته ای ایران تعطیل شد. 

*شما دیدید جمهوری اسلامی ایران توانست بخش عمده ای از بخشهای تعطیل شده را به کار اندازد. اگر نابود شده بودکه نمی توانست به این سرعت قدرت غنی سازی خود را به 20 برابر قبل برساند. اینها نشان می دهد صنعت هسته ای رو به جلو است و هیچ بخشی نابود نشده است. حداقل این اطلاعات را باید دقیق به مردم منتقل کرد. این اطلاعات متعلق به آژانس است./ خبرآنلاین

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.