جی پلاس/ برخوردهایی که شأن اصحاب رسانه را رعایت نمی کند؛

از نشنیدن تا سوال هایی که به درد فامیل آقای رئیس می خورد!

در ماه های اخیر رفتارهای برخی از مسئولان رده بالا ورزش کشور متناسب با شأن اصحاب رسانه نیست!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ در چند ماه گذشته برخورد عجیب رییس فدراسیون والیبال با خبرنگاران و اصحاب رسانه انتقادات زیادی را به همراه داشت و در شرایط مختلف این موضوع بازگو شد اما رییس فدراسیون هیچ واکنشی نداشت و روابط عمومی آن هم پاسخگوی خبرنگاران نبود. فاصله میان خبرنگاران و والیبال روز به روز بیشتر شد و فدراسیون با عملکرد خود کاری کرد که رسانه ها از شرایط والیبال و اوضاع آن بی خبر بمانند تا انتقادی از رییس جدید صورت نگیرد.

بر اساس مصوبه جدید مجلس و لزوم کناره گیری بازنشسته ها از سمت های خود حتی در ریاست فدراسیون ها، نام احمد ضیایی رییس فدراسیون والیبال نیز در این میان برده شد. یکی از خبرنگاران در حاشیه ورود تیم ملی جوانان به فرودگاه از ضیایی درباره این موضوع سوال کرد که با واکنش تند او رو به رو شد. ضیایی در پاسخ به سوال این خبرنگار مبنی براینکه برنامه اش درخصوص این مصوبه و  رفتن از فدراسیون چیست، گفت: "جوان جای این سوال اینجاست؟ شما مصاحبه می گیرید و یک جا درباره تیم و یک جا درباره بازنشستگی می پرسید. این سوال به درد عمه ما می خورد خداوکیلی! "

او با ممانعت از تصویربرداری در ادامه گفت: "این برادر ما بی ذوق است. این چه مصاحبه ای است که می کنید؟ این سوال است که شما می کنید؟ من و عمه من هم می دانیم که اسم من در لیست است. توروخدا ول کنید!  من ایثارگرم و این سوال به درد من نمی خورد! چه کسی این دستور را داده است؟" ضیایی که پیش از این هم بارها به تمام خبرنگاران کار آن ها را یادآوری کرده بود و در جلسه با آن ها گفته بود شما باید سوال هایی بپرسید که ارزش داشته باشد و حاشیه سازی نکنید، در ادامه گفت: سوال و کار ات غلط است. چرا موفقیت تیم ملی جوانان را که قهرمان آسیا شده است زیر سوال می برید؟ من می گویم جای این سوال اینجا نیست و تو باید بفهمی!"

این رفتار نه برای اولین بار است که از سوی ضیایی رخ می دهد و نه به نظر می رسد آخرین بار باشد. او همواره در تمامی جلسات و مکان هایی که خبرنگاران حاضر بودند، با رفتارهای عجیبی با آن ها مصاحبه کرده و به سوال هایی هم که در انتقاد از فدراسیون بوده جواب نداده  و این چنین برخوردهایی را انجام داده است.

در سال های گذشته همواره شاهد یک سری بد اخلاقی ها از سوی ورزشکاران بوده ایم که مسئولان آن را محکوم و بنا به شرایط، اقدام به جریمه شخص هم کرده اند. اما چه شده که حالا این خلقیات به مسئولان رده بالای ورزشی رسیده است؟!

خبرنگاران این قبیل رفتارها را در میان مسئولان ورزشی کم ندیده اند؛ یکی دیگر از نمونه ها این برخوردها بنابر آنچه میان اصحاب رسانه عنوان می شود، برخورد مسئولینی روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان هنگام مصاحبه های عمومی وزیر است. بارها این اتفاق رخ داده که در حاشیه بازدید ها و حضور مسعود سلطانی فر و زمانی که خبرنگاران سوالاتی خاص از وزیر می پرسیدند مازیار ناظمی مسئول روابط عمومی با گفتن این جمله که آقای سلطانی فر بفرمایید! دیالوگ را بر هم می زند و حتی از طرف وزیر یا او هیچ واکنشی به سوال پرسیده شده داده نمی شود.

روز گذشته نیز و در جریان بازدید وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک از تمرین تیم ملی وزنه برداری اعزامی به جاکارتا، مسعود سلطانی فر در واکنش به دلخوری سهراب مرادی به دلیل پس گرفتن خانه وعده داده شده به او به خاطر قهرمانی المپیک و جهان، از کنار این وزنه بردار عبور کرد؛ اتفاقی که برابر صحبت های بهداد سلیمی در خصوص پاداش هم رخ داد و باعث ناراحتی هر دو وزنه بردار شد.

بنابراین ظاهرا نه تنها اصحاب رسانه که برخی ورزشکاران هم خیلی با این رفتارها غریبه نیستند و در چنین شرایطی چطور از ورزشکاران بخواهیم در مقابل خبرنگاران، رفتار معقول و اخلاق مداری داشته باشند؟! مسئله مهم این که همین مسئولان مدیران ورزشی و رؤسای فدراسیون ها، بارها اشاره کرده اند که اهمیت دادن به اخلاق در ورزش است! اما آیا این اعتقاد به معنای واقعی وجود دارد؟ زمانی که بزرگان و صاحب منصبان چنین رفتارهایی از خود بروز می دهند، چه انتظاری از ورزشکاران وجود دارد؟ ورزشکارانی که هم کم تجربه تر هستند و هم جوان تر!

دیدگاه تان را بنویسید