تاج: افزایش دستمزد داوران برای فدراسیون سخت است/ حدود 30 هزار هوادار را به روسیه خواهیم برد

رئیس فدراسیون فوتبال در برنامه ورزش و مردم به تشریح برخی مسائل حال حاضر این فدراسیون پرداخت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال  در برنامه ورزش و مردم حضور یافت و پاسخگوی سوالات مجریان برنامه شد.

نظارت کی روش بر تیم های پایه

تاج درباره تیم امید و اعزام آن به مسابقات مقدماتی زیر 23 سال آسیا گفت: تیم  های ما همه به هم مرتبط هستند و باید به هم سرویس بدهند. بنابراین بهترین کار این بود که با نظارت کی روش، که استاد کار در فوتبال پایه است، روند پیش روی تیم های نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالانمان را یکسان کنیم. 
به همین دلیل امروز برای مسابقات زیر 23 سال، تیم زیر 20 سال را فرستادیم. حتی اگر این تیم نتیجه نگیرد، اما آینده درخشانی خواهد داشت. ما این تیم را برای المپیک 2020 نیاز داریم.

ضمن اینکه تیم ملی بزرگسالان نیز یک بازی تدارکاتی با روسیه دارد و 2 بازی دیگر هم قطعی شده اما خود کی روش آن را اعلام می کند.

اسدی و کی روش از اول با هم اختلاف داشتند

وی در خصوص اختلافات کی روش و اسدی و برکناری دبیرکل سابق فدراسیون اظهار داشت: کی روش و اسدی از ابتدا با هم اختلاف داشتند و  شاید حتی بهتر بود زودتر از اینها اسدی را از این سمت برکنار می کردم.  ساکت هم مدیر کاربلدی است و فعلا در زمینه سرپرست دبیرکلی فدراسیون فعالیت می کند.
در مجموع مشکل اسدی و کی روش صرفا اختلاف نظر بود وگرنه اسدی الان هم در دادگاه CAS نماینده فدراسیون است و مشاور من هم هست.

بازگشت به 40 سال پیش برای ساخت آینده


رئیس فدراسیون در مورد برنامه های آینده فدراسیون بیان کرد: یکی از طرح های که برای آینده داریم این است که کشور را به 9 منطقه کلی  تقسیم می کنیم و هیئت های فوتبال باید تیم داشته باشند و با هم مسابقه بدهند. به این شکل ما حتی اگر در دورترین شهرستان ها هم استعدادی وجود داشته باشد، آن را رصد می کنیم و این برای فوتبال ما فوق العاده خواهد بود. در این زمینه ما باید به روال 40 سال پیش برگردیم که چنین لیگ های منطقه ای برگزار می شد.

افزایش دستمزد داوران برای فدراسیون سخت است

تاج درباره وضعیت داروان و درآمد آنها تصریح کرد: ما در حال حاضر 9 داور الیت داریم و فوتبال آسیا حتی در زمینه داوری هم زیر سایه ایرانی ها است. ما با اینکه یکی از کمترین پرداختی های آسیا را در زمینه داوری داریم، حدود 177 میلیارد بودجه برای داوران صرف می کنیم که این برابر با بودجه چند فدراسیون است و به همین دلیل، حتی افزایش چند درصدی بودجه داوری هم کار سختی است و نیاز به کمک مالی دارد.

مالیات بر درآمد داریم، نه قرارداد!

 

وی درباره مالیات های بازیکنان و مربیان که طبق مبلغ قرارداد محاسبه می شود اظهار داشت: هیچکس در فوتبال مالیات بر قرارداد نمی دهد و فقط مالیات بر درآمد داریم. در حال حاضر ما مطلع شدیم که پرسپولیس 107 و استقلال 70 میلیارد تومان مالیات باید بدهند.
نکته قابل توجه اینجاست که حتی یک سال هم پیش نیامده که تیم های ما  درآمدی بیش از هزینه شان داشته باشند. اگر کسی فقط یک سال با این شرایط برای یک باشگاه ایرانی پیدا کرد، ما کل مالیات ها را قبول می کنیم.
این مشکلات مالیاتی ما در حالی است که اتفاقا یکی از بندهای تذکرات AFC این است که تیم ها بدهی مالیاتی نداشته باشند. الان واقعا مشکلاتی درست شده که راه حل آن از طریق مجلس و صحبت با نمایندگان است. امیدواریم مجلس باید پا پیش بگذارد و به ما کمک کند. نباید کاری کنیم که دایره محرومیت های فوتبالی ما در سطح بین المللی تا جایی وسیع شود که حتی برای جام جهانی هم نگران باشیم.

خبرهای جذاب درباره جام جهانی

تاج در خصوص ستاد اعزام به روسیه برای جام جهانی گفت: مهم ترین بخش این ستاد، مربوط به اعزام مردم و هواداران فوتبال از ایران به روسیه است.  روسیه خوشبختانه ویزا برای 55 نفر به بالا نیاز ندارد و از لحاظ راه و مسافت هم مشکلات برزیل را ندارد. ما از افراد با تجربه استفاده می کنیم و می خواهیم در جام جهانی 2018، بیش از نیمی از ظرفیت ورزشگاه ها را در بازی های ایران پر کنیم و حدود 30 هزار هوادار را به روسیه خواهیم برد.

دولت باید وارد گود بشود


وی در پایان درباره افزایش بودجه فدراسیون خاطرنشان کرد: برنامه کی روش نیاز به 17/5 میلیارد تومان بودجه دارد و در تلاش هستیم که این مبلغ را تهیه کنیم. نیاز داریم که دولت به ما کمک کند چرا که این تیم متعلق به دولت هم هست.

 

دیدگاه تان را بنویسید