نتایج فوتبال اروپا

برد بایرن مونیخ و اتلتیکومادرید/ سیتی در اوج آمادگی

مهم‌ترین نتایج لیگ های فوتبال اروپا را اینجا بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در آغاز دومین روز از هفته بیست‌و‌نهم بوندس‌لیگای آلمان، بایرن مونیخ رده دومی میهمان پایین جدولی‌‌‌اش کلن را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد. رافائل گوئریرو گل نخست این بازی را در دقیقه 65 به سود بایرن به ثمر رساند و توماس مولر در دقیقه سوم وقت‌های تلف شده نیمه دوم با زدن دومین گل پیروزی شاگردان توماس توخل را تثبیت کرد تا آنها 63 امتیازی شوند و موقتاً فاصله خود را با بایرلورکوزن صدرنشین به 13 امتیاز کاهش دهند.

 به این ترتیب پیروزی لورکوزن در بازی خانگی فردا شب این تیم برابر وردربرمن، قهرمانی‌‌اش را مسجل خواهد کرد. 

بوروسیا دورتموند موفق شد میزبان خود مونشن‌گلادباخ را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد. مارسل سابیتزر دو بار در دقایق 22 و 28 (پنالتی) برای دورتموند گلزنی کردند و ماکسیمیلیان وبر در دقیقه 36 تنها گل مونشن‌گلادباخ را زد. این در حالی بود که دورتموند از دقیقه 55 با اخراج کریم آدیمی پس از دریافت کارت زرد دوم، 10 نفره به کار خود ادامه داد.

 

در آغاز دومین روز از هفته سی‌و‌یکم لالیگای اسپانیا،  اتلتیکومادرید  و جیرونا در ورزشگاه متروپولیتانو به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با برتری 3 بر یک میزبان مادریدی همراه بود. 3 امتیاز این بازی در حالی به شاگردان دیه‌گو سیمئونه رسید که جیرونا در دقیقه 4 توسط آرتم دووبیک گل نخست را زده بود. اتلتیکومادرید پس از 30 دقیقه از زمان دریافت گل، با گلزنی آنتوان گریزمان از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشاند. روخی بلانکو در دقیقه ششم وقت‌‌های تلف شده نیمه دوم توسط آنخل کوره‌آ گل دوم را زد و در دقیقه 50 با گلزنی مجدد گریزمان اختلاف را به 2 گل افزایش داد.

 

در هفته سی‌و‌سوم لیگ برتر انگلیس، منچسترسیتی، مدافع عنوان قهرمانی و یکی از سه مدعی قهرمانی فصل جاری، مقابل میهمان رده هجدهمی خود تیم لوتون تاون با نتیجه 5 بر یک به برتری دست یافت. پس از گل به خودی زودهنگام دایکی هاشیوکا، بازیکن تیم لوتون تاون در دقیقه دوم، متئو کواچیچ در دقیقه 64 دومین گل را برای سیتی زد و در ادامه ارلینگ هالند از روی نقطه پنالتی در دقیقه 76، کار حریف را سخت‌تر کرد. لوتون توسط راس بارکلی در دقیقه 81یکی از گل‌‌های خورده را جبران کرد اما دو گل دیگری که سیتی زد کورسوی امید میهمان برای کسب امتیاز را از بین برد. این گل‌ها در دقیقه 87 توسط ژرمی دوکو و در دقیقه 3+90 توسط یوشکو گواردیولا به ثمر رسید.

سیتی با کسب بیست‌و‌دومین پیروزی خود در سی‌و‌دومین بازی‌اش در این فصل لیگ جزیره، 73 امتیازی شد و اکنون با یک بازی بیشتر نسبت به آرسنال و لیورپول که هر دو 71 امتیازی هستند، موقتاً در صدر جدول قرار می‌گیرد. 

دیدگاه تان را بنویسید