گزارش جی پلاس

جنجال‌های جهان ورزش| اخراج های عجیب تنیسورها!

تنیسورهای برجسته ای به خاطر رفتارهای غیر ورزشی از تورنمنت ها اخراج شدند و امتیازات و جوایزشان را از دست دادند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: در رشته تنیس ورزشکاران باید خیلی مراقب رفتار خود باشند و حتی ممکن است به خاطر حرکت غیر عمد کل امتیازات و جوایز خود را در یک تورنمنت از دست بدهند و از رقابت ها اخراج شوند. زمانی که تنیسور کارت قرمز دریافت کند و یا مرتکب پنج خطای شخصی شود از ادامه بازی ها محروم می شود. تنیسورهای بزرگی به دلیل عدم کنترل خشم خود با اخراج و جریمه نقدی روبرو شدند. 

آندری روبلف 

تنیسور روس در نیمه نهایی رقابت های دوبی ۲۰۲۴ برابر الکساندر بوبلیک قرار گرفت و در حالی که می توانست برنده ست دوم شود پس از ضربه ای که به بیرون زد ۶ بر ۵ عقب افتاد. روبلف به شدت از داور خط عصبانی شد چون معتقد بود ضربه قبلی حریفش به بیرون رفته بود. تنیسور روس به سمت داور خط رفت و با فریاد به او اعتراض کرد. مرد شماره پنج جهان همچنان که فریاد می کشید به زمین برگشت تا درخواست بازبینی دهد. در این حین صحبت هایش را ترجمه کردند و ناظر به او گفت که به داور خط به روسی توهین کرده است به همین خاطر از رقابت ها اخراج می شود. روبلف از خود دفاع کرد و گفت که چنین حرفی نزده و به روسی صحبت نکرده است. با این حال فایده ای نداشت. تنیسور روس پس از درخواست فرجام خواهی توانست امتیازها و پولی که از این رقابت ها به دست آورده بود را از آن خود کند اما ۳۶۴۰۰ دلار جریمه شد. 

نواک جوکوویچ 

ناامیدی می تواند بر همه غلبه کند حتی اگر شما یکی از بهترین تنیسورهای تاریخ باشید. نواک جوکوویچ زمانی که برابر پابلو کارنیو بوستا در اپن آمریکا ۲۰۲۰ بازی می کرد پس از دست دادن امتیاز سرو به توپ ضربه زد و به صورت اتفاقی به داور خط برخورد کرد. تنیسور صربستانی بالافاصله به سمت داور رفت تا از او عذرخواهی کند و وضعیتش را بررسی کند. پس از مکالمه طولانی میان داوران در نهایت مرد شماره یک جهان از این رقابت ها اخراج شد و تمام امتیازاتی که در این بازی ها کسب کرده بود از او گرفته شد. نوله همچنین فرصت فتح یک گرند اسلم را از دست داد. 

دنیس شاپووالف

در جام دیویس ۲۰۱۷ کانادا و بریتانیا برابر هم قرار گرفتند. هر دو تیم برای راه یابی به یک چهارم نهایی تلاش می کردند و دنیس شاپووالف ۱۷ ساله مقابل کیل ادموند بازی می کرد. تیم کانادا نیاز به پیروزی تنیسور نوجوان خود داشت تا امیدی برای صعود به دور بعد داشته باشد. با این حال شاپووالف نتوانست خشم خود را کنترل کند و با عصبانیت به توپ ضربه زد که به چشم داور فرانسوی خورد. داور آسیب دید و چند روز بعد چشمانش جراحی شد. شاپووالف علاوه بر از دست دادن فرصت پیروزی، از بازی ها اخراج و ۷۰۰۰ دلار جریمه شد. 

نیک کریوس 

تنیسور استرالیایی یکی از پرحاشیه ترین های این رشته به حساب می آید. به همین خاطر قرار گرفتن نامش در این فهرست عجیب نیست. او همیشه با رفتارها و اظهارنظرهایش جنجال می آفریند. کریوس در تنیس مسترز رم ۲۰۱۹ در دیدار برابر کسپر رود به خاطر پرتاب صندلی به زمین با شدیدترین جریمه روبرو شد و تمام امتیازاتش از او گرفته شد. همچنین او را ۲۰ هزار دلار جریمه کردند. 

اولگا پوچکووا

تنیسور روس در تنیس واشینگتون ۲۰۱۳ تجربه تلخی داشت. پوچکووا در دیدار برابر پائولا اورمائچئا آرژانتینی با توپ به داور خط ضربه زد و از بازی ها اخراج شد. 

میو کاتو و آلدیلا سوتجیادی

کاتو ژاپنی و سوتجیادی اندونزیایی در دور سوم رولان گاروس ۲۰۲۳ برابر سارا سوریبس اسپانیایی و ماری بوژکووا اهل چک قرار گرفتند. زوج آسیایی که در جایگاه شانزدهم رنکینگ قرار داشتند ست نخست را در تای بریک واگذار کردند. پس از اینکه در ست دوم یک امتیاز از دست دادند کاتو به توپ ضربه زد که به یکی از دختران توپ جمع کن برخورد کرد. زوج آسیایی از این رقابت ها اخراج شدند و تنیسور ژاپنی به خاطر اشتباهی که مرتکب شده بود عذرخواهی کرد. 

دیوید نعلبندیان 

دوست داران تنیس به یاد دارند که مارین چیلیچ چگونه قهرمان کوئینز ۲۰۱۲ شد. نعلبندیان به خاطر ضربه بدی که زد عصبانی شد و خشمش را روی جعبه ای که مقابل داور خط بود خالی کرد. داور که روی صندلی نشسته بود به دلیل ضربه تنیسور آرژانتینی پایش آسیب دید. نعلبندیان به سرعت اخراج شد و چیلیچ به آسانی جام قهرمانی را بالای سر برد. نعلبندیان در صفحه اش عذرخواهی کرد و اعلام کرد هرگز نمی خواست به کسی آسیب بزند و تنها به خاطر خشم کنترلش را از دست داد.

مارسلو ریوس 

تنیسور شیلیایی یکی از پسران بد این رشته بود. ریوس در رقابت های لس آنجلس ۲۰۰۰ به داور اصلی توهین کرد. تنها همین توهین کافی بود تا از این بازی ها اخراج شود. 

سرنا ویلیامز 

تنیسور آمریکایی در نیمه نهایی اپن آمریکا ۲۰۰۹ برابر کیم کلایسترس قرار گرفت. ویلیامز هنگام سرو زدن دو بار خطا کرد. دومین ضربه اش به خاطر خطای پا بود. سرنا از داور خط خشمگین شد و شروع به اعتراض به او کرد تا اینکه داور اصلی دخالت کرد و خواستار ناظر بازی شد. تنیسور آمریکایی داور را به مرگ تهدید کرد و به همین خاطر از این رقابت ها اخراج شد.  

استفان کوبک

تنیسور اتریشی دو تجربه تلخ از اخراج از مسابقات داشت. نخستین بار در رولان گاروس ۲۰۰۰ این اتفاق افتاد. کوبک با توپ به توپ جمع کن ضربه زد و بر اساس قانون از این بازی ها اخراج شد. هفت سال بعد در دور نخست تنیس متس برابر سباستین گروژان فرانسوی پس از بحث با داور به ناظر بازی توهین کرد و اجازه پیدا نکرد به رقابتش ادامه دهد. 

ماریانو سابالتا

تنیسور آرژانتینی در اپن میامی ۱۹۹۷ تجربه تلخی داشت. سابالتا در دیدار برابر آدرین ووینی رومانیایی امتیاز از دست داد و به شدت از این اتفاق ناراحت شد. سپس با عصبانیت به توپ ضربه زد که به داور خط اصابت کرد. داور اصلی بالافاصله تنیسور آرژانتینی را اخراج کرد و پیروزی از آن ووینی شد. 

آناستازیا رادیونووا

تنیسور استرالیایی در دور نخست سینسیناتی ۲۰۰۷ برابر آنجلیک کربر آلمانی قرار گرفت. رادیونووا در جریان بازی به سمت جایگاه تماشاگرانی که امتیازهای رقیب آلمانی اش را جشن می گرفتند با توپ ضربه زد. این رفتار غیر ورزشی با اخراجش همراه شد. 

ایرینا اسپیرلی

اسپیرلی نخستین تنیسور زنی بود که به دلیل توهین به داور از رقابت های تنیس اخراج شد. این اتفاق در سال ۱۹۹۶ در مسابقات پالرمو رخ داد. تنیسور رومانیایی در دور دوم برابر استفنی د ویل بازی می کرد. 

آندره آغاسی

تنیسور آمریکایی در جریان رقابت های ایندیاناپلیس ۱۹۹۶ عصبانی شد و با توپ به سمت تماشاگران ضربه زد. پس از این که از طرف داور هشدار دریافت کرد به خاطر توهین به داور اصلی و پرخاش به داور خط از بازی ها اخراج شد. 

کارستن ارینس 

تنیسور آلمانی در دور نخست رولان گاروس ۱۹۹۵ برابر برت استیون نیوزلندی قرار گرفت و پس از ضربه زدن به داور خط با راکتش از این رقابت ها اخراج شد. 

مارک پولمنس 

در آخرین دور مرحله مقدماتی مسترز شانگهای ۲۰۲۳ پولمنس برابر استفانو ناپولیتانو ایتالیایی قرار گرفت. تنیسور استرالیایی از حریفش پیش بود و پس از این که دومین مچ پوینت خود را از دست داد با خشم به توپ برگشتی که به تور برخورد کرده بود ضربه زد، توپ به صورت داور برخورد کرد. پولمنس به خاطر این حرکت از ادامه رقابت ها محروم شد. 

تیم هنمن و جرمی بیتس

برای نخستین بار در ویمبلدون ۱۹۹۵ دو تنیسور به خاطر ضربه زدن با توپ به کسی از مسابقات اخراج شدند. این اتفاق زمانی رخ داد که تیم هنمن و جرمی بیتس برابر هنریک هولم و جف تارانگو بازی می کردند. هنمن پس از این که امتیاز از دست داد عصبانی شد و به توپ ضربه زد که به صورت اتفاقی به سر یکی از دخترهای توپ جمع کن برخورد کرد. داور به همین خاطر زوج شماره یک دنیا را از این رقابت ها اخراج کرد. 

جف تارانگو 

تنیسور آمریکایی در تنیس ویمبلدون ۱۹۹۵ در بخش مردان به صورت تک نفره نیز رقابت می کرد. او در این بخش با شدیدترین جریمه یعنی اخراج از بازی ها روبرو شد. تارانگو در یکی از بازی ها به تماشاگران گفت که خفه شوند! همچنین به داور گفت: "فاسد ترین فرد این بازی."

جان مک‌انرو 

اولین تنیسوری که از مسابقات این رشته اخراج شد جان مک‌انرو بود. تنیسور آمریکایی در اپن استرالیا ۱۹۹۰ پس از دریافت سه اخطار از بازی ها کنار گذاشته شد. ابتدا به شدت با داور خط بحث کرد، سپس راکتش را به زمین کوبید و در آخر با صدای بلند فریاد زد و فحش داد. 

دیدگاه تان را بنویسید