محمد طلایی در گفت و گو با جی پلاس؛

قهرمانی کشور از نظر فنی چنگی به دل نزد/ لیست تیم ملی براساس چرخه انتخابی نبود

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد درباره شرایط فعلی تیم ملی با کادر جدید توضیح داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ با پایان رقابت های کشتی آزاد قهرمانی کشور در ساری، محسن کاوه سرمربی جدید تیم ملی بزرگسالان لیست ملی پوشان دعوت شده به اولین اردو و اعضای کادرفنی خود را اعلام کرد. لیست جدید کاوه در همان ابتدا انتقادات مختلفی را به همراه داشت و اسامی کادرفنی هم چالش برانگیز شد؛ در ادامه روز گذشته فدراسیون بالاخره با احسان لشگری هم به توافق رسید تا حضور نفراتی مانند احسان لشگری و مهدی تقوی در کنار دیگر نفرات، از بار انتقادات بکاهد.

در همین راستا، محمد طلایی سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد در گفت و گو با سرویس ورزشی جی پلاس درباره این تغییرات و جابجایی ها گفت: قانونا کسی که سه سال کار کرده باید سال چهارم را هم سپری می کرد اما این تغییرات موضوعی بین خودشان بود چون پژمان که از دوستان صمیمی رئیس فدراسیون است و کاوه هم مربی هردوی آن ها بوده است. حتما خودشان به جمع بندی رسیده اند هرچند از نظر علمی، تغییرات در فاصله 8 ماه تا المپیک چندان جالب نیست اما چون خودشان با یکدیگر مشکلی نداشتند این اتفاق رخ داد. مهدی تقوی و احسان لشگری هم که به کادرفنی اضافه شدند هردو جزو قهرمان های صاحب سبک بوده اند و امیدواریم موفق باشند.

طلایی درباره لیست نفرات دعوت شده به اولین اردوی کشتی آزاد بعد از قهرمانی کشور، گفت: این را باید از سرمربی بپرسید که بر چه اساسی این کار را کرده اند؟ این چرخه رعایت نشده و درست نچرخیده است؛ مشخص نیست این لیست بر چه اساسی بوده؛ چون اگر بگویند طبق چرخه پیش رفته‌ایم، که این لیست طبق چرخه نیست و درست نیست. باید دید سرمربی بر چه اساسی نفرات را دعوت کرده است.

قهرمان اسبق جهان درباره مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور به عنوان اولین مرحله از چرخه انتخابی و سطح کیفی پایین رقابت ها گفت: من این را چهار سال پیش گفتم که علیرضا دبیر، فرد زحمتکشی است و خودش هم قهرمان جهان و المپیک بوده. واقعا هم در بحث ساخت و ساز خوب کار کرد اما از نظر فنی، در بازه المپیک تا المپیک بعدی می توان نمره داد و بعد از المپیک که تیم پوست اندازی می کند، مشخص می شود. الان 8 ماه تا المپیک مانده و همه وظیفه دارند حمایت کنند اما بعد از المپیک مشخص می شود که در بحث فنی و پشتوانه سازی خوب کار کرده اند یا نه.

او ادامه داد: در قهرمانی کشور من موضوع فنی خاصی ندیدم که چنگی به دل بزند. من همیشه از نظر فنی حرف زده ام و به حاشیه ها کاری نداشته ام. اما بار فنی قهرمانی کشور واقعا چیز خاصی نداشت.

سبک وزن اسبق تیم ملی کشتی آزاد در پایان درباره شانس کشتی آزاد ایران برای کسب طلای المپیک گفت: ما در سنگین وزن یک شانس مسلم طلای المپیک یعنی امیرحسین زارع را داریم، اما الان طبق چرخه ای که می گویند اگر امیررضا معصومی انتخاب شود، آیا واقعا او را انتخاب می کنند و مانند آمریکا و روسیه این ریسک را می کنند یا نه؟ فقط باید منتظر بود و دید چه می شود چون الان تیم ملی نیاز به حمایت و ذهن آزاد دارد و نقد در شرایط فعلی جایز نیست. باید صبر کرد تا دید نتیجه المپیک چه می شود و بعد از آن می توان کامل نقد کرد که کجا چه کاری غلط بود یا نه، اما در حال حاضر باید همه تیم ملی را حمایت کنند تا در المپیک تیم به نتیجه مطلوب برسد.

دیدگاه تان را بنویسید