جی پلاس

دلیل درخشش بلینگام در رئال مادرید چیست؟

هافبک انگلیسی در نخستین فصل حضورش در رئال مادرید آمار عالی را به ثبت رسانده است و بهترین گلزن تیمش و لالیگا به حساب می آید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: جود بلینگام در حال حاضر یکی از آماده ترین بازیکنان جهان فوتبال است و با پیراهن رئال مادرید در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا می درخشد. هافبک ۲۰ ساله انگلیسی که هفته گذشته جایزه کوپا (بهترین بازیکن جوان سال) را دریافت کرد در ۱۴ بازی ۱۳ گل برای سفیدپوشان به ثمر رسانده است و بهترین گلزن تیمش و لیگ اسپانیا به حساب می آید. او به عنوان یک بازی ساز هم نقش خود را به خوبی ایفا کرده است و تاکنون پنج پاس گل داده است. 

کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید در چند هفته پس از شروع فصل جدید لیگ های اروپایی اعلام کرد رئال مادرید نیازی به مهاجم دیگر ندارد چون بلینگام جانشین کریم بنزما شده است. با گذشت زمان مشخص شد سرمربی ایتالیایی بیش از اینکه بخواهد از بازیکن انگلیسی به عنوان هافبک بهره ببرد قصد دارد او را به گلزن اصلی تیمش تبدیل کند که این اتفاق هم رخ داد. اکنون دیگر رئال مادرید جای خالی کریم بنزما را احساس نمی کند. 

جود بلینگهام

بلینگام بازیکن با استعدادی است اما زودتر از انتظارها توانست در رئال مادرید جا بیفتد. دلیلش آن است که ساختار سفیدپوشان این اجازه را به بازیکن انگلیسی می دهد. سه هافبک پشت او را پوشش می دهند و مهاجمانی که جلویش قرار دارند می دوند،  فضای خالی ایجاد می کنند و اجازه می دهند او زمان کافی برای دویدن با توپ داشته باشد. به همین خاطر بلینگهام به راحتی دروازه حریفان را باز می کند. او زمانی که در دورتموند بازی می کرد در ۱۳۲ بازی تنها ۲۴ گل به ثمر رسانده بود.

هافبک ۲۰ ساله بارها در این فصل به عنوان ناجی مادرید عمل کرده است. او در دقایق پایانی بازی برابر بارسلونا، یونیون برلین، ختافه و سلتاویگو با گلزنی خود پیروزی را برای سفیدپوشان به ارمغان آورد. بلینگام در ال کلاسیکو با یک شوت زیبا توانست بازی را در دقیقه ۶۸ مساوی کند و در دقیقه ۹۲ با استفاده از فضای خالی به وجود آمده گل دوم را به آسانی وارد دروازه بارسا کرد تا سه امتیاز برای مادرید باشد. گل های او اجازه نداده است مادرید امتیازهای زیادی از دست بدهد. 

جود بلینگهام

بازیکن انگلیسی تنها در ال کلاسیکو دبل نکرد. او پیش از این دو بار موفق به انجام این کار شده بود. بلینگهام در پیروزی ۴ بر صفر تیمش برابر اوساسونا دو گل به ثمر رساند. همچنین مقابل آلمریا دبل کرد و پاس گل داد تا برد ۳ بر یک به نفع سفیدپوشان به ثبت برسد. نقش مهم بلینگام در پیروزی های مادرید موجب شده است او در اغلب بازی ها به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شود. هافبک انگلیسی جایزه بهترین بازیکن ماه آگوست و اکتبر لالیگا را به دست آورد. 

رئال مادرید به گل های ستاره جوانش وابسته است. بلینگام یکشنبه شب برابر رایو وایکانو با وجود یک نمایش قابل قبول نتوانست گلزنی کند و آن به معنای امتیاز از دست دادن سفیدپوشان بود. بازی بدون گل به پایان رسید و مادرید صدرنشینی در لالیگا را از دست داد. سفیدپوشان در سه دیدار از پنج بازی که هافبک انگلیسی گلزنی نکرده است پیروز نشده اند. ستاره جوان رئال مادرید برابر سویا و اتلتیکو مادرید در این امر ناکام ماند و تیمش به ترتیب مساوی و شکست را در این دو دیدار تجربه کرد. بلینگام نباشد جشنی هم در کار نیست. 

دیدگاه تان را بنویسید