هاشمی: کسب سهمیه المپیک 50 میلیون تومان پاداش دارد

مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: در خصوص ژیمناستیک هم هنوز به جمع بندی نهایی نرسیدیم و اگر به نتیجه نرسیم ورزشکار اعزام نمی‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ سید مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک پس از بیست و چهارمین جلسه هیأت اجرایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز بیست و چهارمین جلسه هیأت اجرایی برگزار شد که ۵ دستور را داشت. گزارشی را به جلسه ارائه دادیم که هفته قبل ارائه شده بود و این هفته تکمیلی آن بود. لیست ورزشکاران، کادر فنی، سرپرست و رئیس فدراسیون‌ها و کادر پزشکی امروز بررسی شد و با یک اصلاحاتی آن را نهایی شده تلقی کنیم. در کلیات مشکلی نیست و وقتی نهایی شود به اطلاع همگان خواهد رسید و لیست تمام نفرات اعزامی اعلام می‌شود.

وی تاکید کرد: گزارش مجمع آینده نیز ارائه شد. اعضا در دو جلسه قبل‌تر به رئیس اختیار دادند که زمان مناسب برای مجمع عمومی در نظر بگیرد. با توجه به نزدیکی به بازی‌های آسیایی و اینکه گزارش حسابرس آماده نبود موضوع امروز پیگیری شد و امروز گزارش حسابرس مورد تایید اعضا قرار گرفت.

دبیرکل کمیته ملی المپیک افزود: کسب سهمیه در گذشته با مصوبه پاداش 30 میلیون تومانی بود و در بازیدهای مشترک با وزارت ورزش مورد اعتراض برخی ورزشکاران بود که امروز 50 میلیون تومان مصوب شد و چهل امیرانی این مبلغ را دریافت خواهد کرد.

هاشمی گفت: کادر مربیان و ورزشکاران گله مند بودند و درخواست کمک داشتند. قرار بر این بود ما و وزارت ورزش از دو ماه قبل از اعزام کمک کنیم. در جلسات و در بازدید از وزنه‌برداری قرار شد یک ماه کمیته ملی المپیک و یک ماه وزارت ورزش به عنوان کمک هزینه به کادر فنی و ورزشکاران مبلغی پرداخت شود. قرار بود این مبلغ 20 میلیون باشد 10 میلیون ما و 10 میلیون وزارت ورزش. کمک هزینه قبل از اعزام به ورزشکاران و کادر فنی (مربی و سرمربی و کسانی که در کتابچه هستند) داده می‌شود.

وی در خصوص اینکه برخی از فدراسیون‌ها پول را دیر به حساب ورزشکاران می‌ریزند،گفت: این مشکل همیشه بوده و هست. خیلی از رشته‌ها هنوز روی نفرات قطعی نیستند. بوکس، تکواندو و کشتی هنوز به قطعیت نرسیدند و فدراسیون باید منبع را نگه دارد تا فرد قطعی شود‌. ما از 670 نفری که قرار بود اعزام شود، امروز از 530 نفر صحبت می‌کنیم. برخی از رشته‌ها (5 رشته) باید در ستاد عالی تصمیم‌گیری شود. مثلا در اسکیت قرار بود بعد از ایتالیا تصمیم بگیرند الان که اعزام نشده باید بررسی شود اول اینکه ویزا ندادند یا اینکه خودشان نخواستند که بروند. در خصوص ژیمناستیک هم هنوز به جمع بندی نهایی نرسیدیم و اگر به نتیجه نرسیم ورزشکار اعزام نمی‌شود. اختلافات انتخابات دودش به چشم ورزشکار می‌رود. باید تصمیمات تخصصی گرفته شود شاید به این تصمیات ایراد گرفته شود اما اطمینان می‌دهم بهترین تصمیم گرفته شود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در واکنش به مشکلات برگزاری انتخابات فدراسیون ها گفت: این مشکل ما نیست و این سوال را باید از کسانی که انتخابات را برگزار کردند بپرسید. در دنیا برگزاری انتخابات فدراسیون ها بر عهده کمیته ملی المپیک هر کشور است اما در تقسیم کار، انتخابات وظیفه وزارت ورزش است. اگر ایرادی به انتخابات است باید اصلاح شود مرجع برگزاری جای دیگر است و ما یک عضو مجمع هستیم‌ و یک رای داریم. ما پادرمیانی می‌کنیم که حق ورزشکار ازبین نرود. هم افراد در دوره‌های گذشته فدراسیون باید دلسوز باشند و هم اینکه وزارت اگر اشتباهی بوده باید بپذیرد. اگر قرار است ورزشکار در میدان حاضر نشود بهتر است 300 میلیون هزینه نکنیم.

هاشمی در خصوص اضافه شدن نفرات جدید به تیم ملی به درخواست سرمربی افزود: ددلاین های زمانی همه تمام شده است و هر زمان اعلام شده ما هم به فدراسیون‌ها گفتیم. چون فوتبال دیر کار را شروع کرد طبیعی بود که به جمع بندی نرسند. برای فوتبال مکاتبات زیادی کردیم نهایتا نسبت به دو فوتبالیست تماس داشتند. اگر در لانگ لیست باشند کار راحت است و اگر نباشند کار سخت است.

 

دیدگاه تان را بنویسید