وظیفه کمیته ملی المپیک، احداث امکانات ورزشی نیست/پاداش ویژه‌ای به مدال آوران می‌دهیم

مناف هاشمی در اردوی تیم های ملی قایقرانی و کشتی حضور یافت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛  مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک  صبح امروز (چهارشنبه - 11 مرداد ماه) به همراه محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، مهرداد علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز، مهدی گودرزی رئیس فدراسیون سه‌گانه، غلامرضا شعبانی‌بهار رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان، غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی، محسن بیرانوند سرپرست مرکز نظارت بر تیم‌های ملی، اعضای هیئت اجرایی با حضور در محل اردوی تیم ملی قایقرانی با قایقرانان کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

مناف هاشمی در ابتدای ورود در جریان کاهش سطح آب دریاچه آزادی و مشکلات قایقرانان در بحث تمرین در مسافت 1000 متر قرار گرفت. سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی پیشنهاد داد که برای افزایش آب دریاچه از آب چیتگر استفاده شود. هاشمی در این خصوص گفت که کارهای کارشناسی انجام و درخواست به شهرداری داده شود. او همچنین تأکید کرد کارها و پیگیری‌های لازم نیز از سوی کمیته ملی المپیک صورت می‌گیرد.

همچنین سیدمناف هاشمی در این بازدید و در جمع ملی‌پوشان اظهار داشت: از تک تک دوستان در هیئت اجرایی تشکر می‌کنم. بودجه ما در سال جاری 400 درصد رشد داشته است و این رشد بودجه کمک خواهد کرد تا قسمتی از مشکلات شما حل شود. هدف‌گذاری ما برای سال آینده رشد بودجه 1000 درصدی است و با فضاهایی که در دولت و بخش خصوصی بازشده این افزایش بودجه کار سختی نیست. این قول را می‌دهم بودجه از 800 میلیارد به دو هزار میلیارد تومان برسد و اگر کمتر شود قطعاً توضیح خواهیم داد.

هاشمی در مورد بازدید از اردوهای رشته‌های ورزشی تأکید کرد: در رشته‌های ورزشی معمولاً در شش ماه آخر نزدیک به اعزام‌ تحرکات بیشتر می‌شود. پاسخی برای اینکه چرا در سال‌های گذشته این بازدید‌ها  صورت نگرفته است ندارم، اما برای سال آینده می‌تواند مدنظر قرار گیرد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک راجع به مشکلات پیست استاندارد قایقرانی هم گفت: در ایران امکان احداث دو سه پیست هست و اشکال به ما گذشتگان بر می‌گردد. احتمالاً موضوع را جدی نگرفتیم. از طرفی کمیته ملی المپیک نمی‌توان قول در این خصوص قولی بدهم، چون این موضوع وظیفه ما نیست. کسی که رئیس شده است تمام ابزار را در اختیار دارد و ما نیز کمک می‌کنیم.

وی درباره پاداش‌ پای سکو در بازی‌های آسیایی و موضوع مالیات آن خاطر نشان کرد: انتظار داریم با حضور هاشمی موضوع پاداش‌ها را دولت و وزارت حل کند. حتی دوست داشتیم پاداش‌های معوقه قبل از اعزام‌ پرداخت شود، اما دست ما نیست. پاداش پنج هزار دلاری  مدال طلا را به 15 هزار دلار رساندیم و کلیات آن را خودمان پرداخت می‌کنیم. برای پرداخت نیز اگر دلار 49 هزار تومان است به همان اندازه به‌صورت ریالی بدون احتساب مالیات پرداخت خواهیم کرد.

همچنین مناف هاشمی در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی کشتی بیان کرد: تلاش‌هایی که علیرضا دبیر در طول چهار سال گذشته داشته قابل تقدیر است و بر کسی پوشیده نیست. افتخاراتی که ورزشکاران به دست آورده‌اند را رئیس فدراسیون و کادر فنی هم شریک هستند و کمترین شراکت را ما داریم. نکاتی که دوستان مطرح کردند در واقع درد دل همه ما است. اعضای هیات اجرایی هم همین دغدغه‌ها را دارند.

هاشمی ادامه داد: مشکلات و مسائل در کشور ما آنقدر زیاد است که نمی‌توان در ۱۰ ماه گذشته که هیات اجرایی مستقر شد، حل شود. تمام بحث‌های شما از جمله بحث خودرو منتقل می‌شود و ما هم از این مسئله گلایه داریم. ما می‌توانیم این قول را بدهیم که در بازی‌های المپیک و بازی‌های آسیایی هیچ تبعیضی ایجاد نمی‌شود و این شامل هم ورزشکار و هم سرمربی می‌شود.

او ادامه داد: چیزی که از دست ما برآمده است پرداخت‌های بهتر و بیشتر نسبت به دوره گذشته بوده است. در پنج ماه گذشته ۶۵ درصد از بودجه برخی فدراسیون‌ها را پرداخت کردیم و تا دو ماه آینده آن را به ۱۰۰ درصد می‌رسانیم. ۲۴ میلیارد تومان من به نمایندگی از رییس کمیته ملی المپیک و هیئت اجرایی متعهد هستم که پرداخت کنم. شک ندارم وزارت ورزش هم پرداختی‌های خود را انجام می‌دهد البته همه این مبالغ در مقایسه با رقبای ما ناچیز است. آنچه از دست هیئت اجرایی بر می‌آمد افزایش پاداش پای سکو بود و همچنین مربی را هم لحاظ کردیم. در مورد بدهی وزارت ورزش و دولت برای پرداخت پاداش‌های سال‌های گذشته حتما بلافاصله که رفتیم پیگیری و مکاتبه می‌کنیم. آقای کیومرث هاشمی به آقای خسروی وفا قول داد که بازدید مشترکی از اردوهای تیم‌های ملی داشته باشند و خوب است که این صحبت‌ها را از زبان شما هم بشنوند. وظیفه وزارت ورزش است که پیگیری کند.

هاشمی از اهدای پاداش ویژه به طلایی های بازی های آسیایی و مدال آوران المپیک پاریس خبر داد و گفت: من می‌خواهم دو نکته را بگویم. اول اینکه تلاش می‌کنیم علاوه بر کمک‌های ریالی برای کسانی که در بازی‌های المپیک مدال طلا نقره و برنز کسب کنند،  توجه ویژه ای در حوزه پاداش‌های غیرنقدی داشته باشیم و البته این بستگی به این دارد که چقدر زورمان برسد. تفاهم‌نامه‌های خوبی را با وزارت شهرسازی و شهرداری تهران منعقد می‌کنیم تا در حوزه ملک و مسکن اتفاقات خوبی رخ دهد و این شامل هر عزیزی است که از هر رشته‌ای در بازی‌های المپیک بتواند مدال طلا، نقره و برنز بگیرد. در مورد مدال طلا من این را قول می‌دهم که پیگیر می‌شویم تا تصمیمات خوبی گرفته شود. رییس کمیسیون اقتصادی ما اسپانسرهای خوبی را دارد پیدا می‌کند تا طلایی‌های بازی‌های آسیایی و مدال آوران بازی‌های المپیک را به صورت ویژه از محل اسپانسری تجلیل کنیم. شک نکنم آقای دبیر که ارتباطات خوبی با دولت و مجلس دارد و تمام زوایای بخش خصوصی را می‌شناسد کمک‌های او به ورزشکاران،  بیشتر از کمک‌های ما خواهد بود. موضوعاتی که دست ما است را حتما پیگیری می‌کنیم.

هاشمی در ادامه بیان کرد: اما باید تلاش کنیم مقدوراتمان را بالا بیاوریم. بودجه ۲۳۹ میلیارد تومانی سال قبل خود را امسال به ۸۲۰ میلیارد تومان تبدیل کردیم. همت کنیم سال آینده دو هزار میلیارد تومان می‌شود. می‌دانم به جای اینکه ۲۴ میلیارد تومان باید ۵۰، ۱۰۰ میلیارد تومان به کشتی بدهم اما ۵۴ فدراسیون داریم و به یکی از فدراسیون‌هایمان فقط ۳۰۰ میلیون تومان می‌دهیم. او هم توقع دارد و شاید مدال نگیرد اما به هر حال جامعه بزرگی پشت خود دارد. این محدودیت‌های ماست اما تلاش می‌کنیم برطرف شوند.  در حوزه های دیگر توجه کنیم و اگر کوتاهی داشتیم در این قسمت که کم بازدید کرده‌ایم، خیالمان راحت است که کادر فنی، مربیان و رییس فدراسیون کار همه ما را انجام می‌دهند. توقع شما به جاست حتما مجدد وزیر و آقای خسروی وفا را می‌آوریم که دست و بالشان بازتر از هیات اجرایی است. حتما اختیارات  آقای وزیر، نمایندگان و بزرگان دولت و آقای رئیس جمهور بیشتر از ماست امیدوارم آنها هم توجه کنند.

دیدگاه تان را بنویسید