در گفت و گو با جی پلاس مطرح شد؛

عادل غلامی: با این شرایط والیبال ما از جهان عقب می ماند/ با پول پراید نمی توان بنز خرید!

ملی پوش سابق والیبال ایران گفت: من اصلا شرایط خوبی نمی‌بینم و به نظرم اگر با همین فرمان بخواهیم ادامه بدهیم در آسیا در رده دوم و سوم باقی خواهیم ماند و در جهان هم عقب می‌مانیم.

لینک کوتاه کپی شد

عادل غلامی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جِی پلاس، در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال در قهرمانی آسیا گفت: در بحث والیبال ما یا مثلث و یا مربع داریم که در آن سه یا چهار تیم با یکدیگر رقیب هستند. در یکی دو سال اخیر ژاپن شرایط خیلی ایده‌آل تری نسبت به ما داشته و دیدیم که نتیجه هم می‌گیرد. شرایط ما سال گذشته خیلی بهتر بود اما امسال قابل توجیه نبود؛ قبل از فینال هم بازی‌های با ثباتی ندیدیم و فکر می‌کنم فشار بیش از حدی که روی تیم بود نگذاشت بازیکنان کارایی لازم و کادر فنی هم آرامش داشته باشند.

او افزود: در خصوص انتخاب سرمربی فدراسیون باید تصمیم بگیرد و نظر من و امثال من در رسانه‌ها شاید کمکی نکند. اگر کمیته فنی تشکیل شود و اعضای آن نظرهایی بدهند که به روز است و به صورت کارشناسی اصولی باشد آن زمان می‌شود به فدراسیون کمک کرد. مطمئنا داورزنی تجربه بیشتری نسبت به ما دارد و تصمیماتی که می‌گیرد حتما از روی احساسات نخواهد بود بنابراین خیلی مسائل را در خصوص جابجایی‌ها و تغییرات باید درنظر بگیریم که این کار فدراسیون را سخت می‌کند. در کل نظر من این است ما احتیاج به کسی داریم که والیبال را به روز کند و این فرد می‌تواند سرمربی، مشاور یا هر سمت دیگری باشد که در بحث فنی و مدیریت کمک کند.

غلامی در ادامه تصریح کرد: چیزی که این روز‌ها می‌بینیم این است که افکار عمومی خواستار  جذب مربی خارجی هستند اما در این مورد مثال بزنم یک شخص زمانی که پول پراید دارد نمی‌تواند بنز بخرد؛ فدراسیون هم از لحاظ مالی باید حمایت شود تا بتواند یک مربی مانند ولاسکو را برای هدایت یا مشاور تیم ملی به ایران بیاورد. به نظرم اگر والیبال واقعا اهمیت دارد باید اول از همه حمایت مالی شود و بعد از فدراسیون انتظار داشته باشند تصمیم‌های بزرگی بگیرد.

ملی پوش سابق والیبال ایران در پایان صحبت‌های خود گفت: من اصلا شرایط خوبی نمی‌بینم و به نظرم اگر با همین فرمان بخواهیم ادامه بدهیم در آسیا در رده دوم و سوم باقی خواهیم ماند و در جهان هم عقب می‌مانیم.  با توجه به شرایطی که از لحاظ روحی به بازیکنان حاکم است و فشاری که روی تیم وجود دارد نمی‌توانیم درآینده پیشرفتی مشاهده کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید