قهرمانی پسران والیبال ایران در آسیا

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران به قهرمانی آسیا رسید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تیم ملی والیبال نوجوانان ایران، در ادامه عملکرد خوب خود در رقابت های قهرمانی آسیا موفق شد در فینال این مسابقات با پیروزی 3 بر 1 مقابل ازبکستان به قهرمانی قاره برسد.

نوجوانان ایران در سه ست با نتایج 25 بر 22، 25 بر 16 و 25 بر 22 پیروز شدند و تنها یک ست را با نتیجه 25 بر19 واگذار کردند تا قاطعانه قهرمان شوند.

والیبالیست های نوجوان پیش از این با صعود به فینال، سهمیه حضور خود در مسابقات جهانی را رزرو کرده بودند.

گفتنی است این نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر 16 سال پسر آسیا بود که از 31 تیرماه با حضور 12 تیم در تاشکند آغاز شده بود و امروز (شنبه هفتم مرداد) با قهرمانی تیم ایران به پایان رسید.

در دیدار رده‌بندی نیز تیم‌های چین‌تایپه و پاکستان به مصاف یکدیگر رفتند و چین‌تایپه با شکست حریف علاوه بر کسب مدال برنز مسابقات آسیا، تنها سهمیه باقی مانده قهرمانی جهان 2024 از قاره کهن را به دست آورد.

بدین ترتیب تیم ملی والیبال زیر 16 سال ایران در نخستین آزمون آسیایی خود موفق به کسب هفت برد متوالی شد تا بدون شکست عنوان قهرمانی قاره کهن را به دست آورد. این تیم در رقابت‌های آسیای مرکزی نیز عنوان قهرمانی را کسب کرد.

ملی‌پوشان نوجوان والیبال ایران در مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی آسیا موفق به شکست تیم‌های ژاپن، چین و عربستان شدند، در مرحله دوم نیز با شکست قزاقستان و ازبکستان به عنوان صدرنشین به مرحله نیمه‌نهایی صعود کردند.

دیدگاه تان را بنویسید