جی پلاس

به بهانه وداع ستاره نسل طلایی ایران؛ گفت وگو با عادل غلامی درباره دلایل خداحافظی از والیبال

ملی پوش پیشین والیبال ایران گفت: من یک خصوصیت دارم و آن این است که جایی که فکر کنم تاثیر گذار هستم ادامه می‌دهم و جایی که از لحاظ ذهنی نتوانم کمک کنم کنار می‌کشم.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، عادل غلامی سرعتی زن نام آشنای تیم ملی والیبال ایران که یکی از بهترین بازیکنان آسیا در این پست بود، در سن 37 سالگی با انتشار متنی در صفحه شخصی اینستاگرامش خداحافظی همیشگی خود را از دنیای والیبال اعلام کرد.

 گفت و گوی خبرنگار ورزشی جی پلاس با عادل غلامی را در ادامه می خوانید:

جی پلاس- به جای صحبت از خداحافظی درباره شروع بگویید.

غلامی: من از کودکی به والیبال و فوتبال علاقه مند بودم و در زمان مدرسه معلم من تاثیرگذار بود و توانستم خیلی در والیبال پیشرفت کنم. استعداد خوبی هم داشتم و این مسیر را در نهایت انتخاب کردم و ادامه دادم.

جی پلاس- از بهترین و بدترین دوران ورزشی خود کمی صحبت کنید.

غلامی: ورزش کلا فراز و نشیب‌های زیادی دارد. همه ورزشکاران هم روزها و حال خوب و هم روزها و حال بد داشتند اما من به شخصه در تمام این مدت حتی با حال بد و روزهای بد هم کیف می‌کردم. بهترین اتفاقاتی که هم  برای خودم و هم برای والیبال کشورم رقم خورد یعنی بین سال‌های‌ 2015 تا 2017 که اوج والیبال ما بود جزو بهترین لحظاتم است. یک گروه خیلی خوب کنار هم بودیم بازیکنان خیلی بزرگی که بعضی از آن‌ها هنوز بازی می‌کنند و خیلی از آن‌ها دیگر حضور ندارند. سخت ترین دورانم هم ابتدای والیبال بود چون برای اینکه کاری را شروع کنیم و به جایی برسیم سختی زیادی را تحمل کردیم اما خدا به من کمک کرد در ادامه همه اتفاق‌های خوبی که باید رقم خورد.

به بهانه وداع ستاره نسل طلایی ایران؛ گفت وگو با عادل علامی درباره دلایل خداحافظی از والیبال

جی پلاس-  هم از تیم ملی هم از مسابقات باشگاهی زود خداحافظی کردید در مورد دلایل این تصمیم بگویید.

غلامی: اگر اشتباه نکنم حدود 33 سالگی بود که از تیم ملی خداحافظی کردم. من یک خصوصیتی دارم و آن این است که جایی که فکر کنم تاثیرگذار هستم ادامه می‌دهم و جایی که احساس کنم از لحاظ ذهنی نمی توانم کمک کنم کنار می‌کشم. مسافرت‌ها و شرایطی که تیم ملی دارد برای من سخت بود و باعث شد علی رغم اینکه شاید از لحاظ بدنی می‌توانستم  سه سال دیگر بازی کنم خداحافظی کردم. درباره مسابقات باشگاهی هم  که همان اول فصل می‌خواستم دیگر بازی نکنم اما با صحبت‌هایی که داشتم قبول کردم کار را ادامه بدهم اما چندین سال است با مشکل کمر مبارزه می‌کنم  و شرایطم را طوری نگه داشتم که بازی کنم اما به جایی رسید که کمرم وضعیت خوبی نداشت و نتوانستم آن طور که باید به باشگاه کمک کنم بنابراین تصمیم گرفتم ادامه ندهم و باید دید در آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

به بهانه وداع ستاره نسل طلایی ایران؛ گفت وگو با عادل علامی درباره دلایل خداحافظی از والیبال

جی پلاس- از اینکه از شما به عنوان یکی از بازیکنان شناخته شده نسل طلایی یاد می‌شود چه احساسی دارید؟

غلامی: من همیشه در زندگی‌ام سعی کردم در هر مجموعه‌ای که کار کردم تاثیرگذار باشم و همیشه تلاش داشتم در همه شرایط تمام توان خودم را بگذارم و به تیم‌هایی که در آن بازی می‌کنم کمک کنم. فکر می‌کنم خیلی خوش شانس بودم در برهه‌ای از زمان در تیم ملی بودم که دوستان خیلی خوبی در کنارم داشتم و اتفاقات خیلی خوبی رقم خورد و در ذهن مردم کشورم جا گرفتیم. امیدوارم اگر بخواهم در عرصه مربیگری هم فعالیت کنم بتوانم این تجربیاتم را به بازیکنان جوان انتقال بدهم.

به بهانه وداع ستاره نسل طلایی ایران؛ گفت وگو با عادل علامی درباره دلایل خداحافظی از والیبال

جی پلاس- با تمام اتفاقات و مشکلاتی که در سال های حضورتان در والیبال داشتید از اینکه این رشته را انتخاب کردید راضی هستید؟

غلامی:  بله قطعا.  من آینده این رشته را خیلی خوب می‌بینم و یکی از دلایلی که من می‌توانم به دیگران بگویم به والیبال روی بیاورند استیبل بودن این رشته است چون والیبال در سطح جهان همیشه حرفی برای گفتن و پیشرفت خوبی داشته است.

جی پلاس- برخی حواشی هم در دوران حضورتان در تیم ملی داشتید؛ مثلا اتفاقی که میان شما و موسوی افتاد.

غلامی: الان فکر نکنم زمان این موضوع باشد. همه بازیکنان قدیمی دوست و عزیز من هستند و با تمام آن‌ها خاطره دارم  و احترام زیادی برایشان قائلم. ما تلاشمان این بود که خاطرات خوب بر جا بگذاریم و این بهترین چیزی  است که می‌توانم بگویم.

به بهانه وداع ستاره نسل طلایی ایران؛ گفت وگو با عادل علامی درباره دلایل خداحافظی از والیبال

جی پلاس: حرف آخر

غلامی: امیدوارم دل مردم کشورم همیشه شاد باشد و اتفاقات خوبی در روزها و سال‌های آینده رخ دهد.   

دیدگاه تان را بنویسید