جی پلاس

جنجال‌های جهان ورزش| دیوف، بازیکنی که به آب دهان انداختن روی دیگران عادت داشت

مهاجم سنگالی عادت داشت روی بازیکنان حریف و توپ جمع کن ها آب دهان بیندازد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: الحاجی دیوف یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال سنگال به حساب می آید. او بیشتر دوران حرفه ای خود را در لیگ برتر انگلیس گذارند و توانست با لیورپول فاتح جام اتحادیه ۲۰۰۳ شود. مهاجم سنگالی بازیکن توانمندی بود اما رفتارهای غیرورزشی اش فوتبالش را تحت تاثیر قرارداد. دیوف دوست نداشت به قوانین احترام بگذارد و بارها محروم و دستگیر شد. 

آب دهان انداختن به بازیکنان 

مهاجم سنگالی به آب دهان انداختن به بازیکنان حریف و توپ جمع کن ها عادت داشت. در سال ۲۰۰۲ متهم شد روی یکی از هواداران وستهام آب دهان انداخته است اما در تحقیقات این موضوع اثبات نشد. با این حال یک سال بعد در جام یوفا به آب دهان انداختن به هوادار سلتیک محکوم شد و باشگاه لیورپول او را دو هفته از همراهی تیم محروم کرد. همچنین ۵ هزار پوند جریمه شد. 

در سال ۲۰۰۴ زمانی که به صورت قرضی برای بولتون بازی می کرد روی هوادار 11 ساله میدلزبورو آب دهان انداخت. یک سال بعد این حرکت غیر ورزشی را روی آرین د زیو، بازیکن پورتسموث انجام داد. او سه جلسه از همراهی تیمش محروم شد و دو هفته از دستمزد. 

محرومیت از تیم ملی 

دیوف در جام جهانی ۲۰۰۲ با پیراهن تیم ملی سنگال درخشید و توانست با لیورپول قرارداد امضا کند. با این حال چند سال بعد برای بازی های انتخابی جام ملت های آفریقا به تیم ملی دعوت نشد. این موضوع موجب خشم مهاجم سنگالی شد و در یک مصاحبه اعلام کرد که فوتبال آفریقا فاسد است و با فدراسیون فوتبال کشورش خواهد جنگید. پس از این اظهارات فدراسیون سنگال او را پنج سال از هر گونه فعالیت مرتبط به فوتبال در کشور محروم کرد. 

تهدید کردن هم تیمی 

در جریان دیدار ساندرلند و فولام در سال ۲۰۰۹ دیوف و هم تیمی اش آنتون فردیناند با هم درگیری لفظی داشتند. این بحث تمام نشد و در تمرین روز بعد ادامه داشت. مهاجم سنگالی آنتون را تهدید کرد که با چاقو می زند. باشگاه ساندرلند ابتدا اجازه داد دو بازیکن خودشان مشکلشان را حل کنند اما زمانی که متوجه شد ممکن است اتفاقات بدی برای آنتون رخ دهد تصمیم گرفت بازیکن سنگالی را به بلکبرن بفروشد. 

شادی پس از حذف 

برای مهاجم لیورپول پیروزی یا شکست اهمیتی نداشت. به گفته جیمی کرگر یک روز پس از حذف لیورپول در اف ای کاپ ۲۰۰۴ برابر پورتموث (این شکست به خاطر ضربه پنالتی که مایکل اوون از دست داد رقم خورد) دیوف صدای موسیقی را در ماشینش تا آخر بلند کرده بود و روبروی ساختمان می رقصید. اگر کسی دیوف را می دید تصور می کرد لیورپول فاتح جام شده است. کرگر رفتار هم تیمی اش را دوست نداشت.

زیر پا گذاشتن قوانین و توهین نژاد پرستانه 

مهاجم بولتون در سال ۲۰۰۵ در حالت مستی رانندگی می کرد که توسط پلیس دستگیر شد. او برای ۱۲ ماه از رانندگی محروم و همچنین ۳ هزار پوند جریمه شد. چند سال بعد با گواهینامه منقضی شده و بدون بیمه در حال رانندگی بود که توسط پلیس متوقف شد. دیوف در سال ۲۰۰۹ متهم به توهین نژادپرستانه به توپ جمع کن اورتون شد. او پس از توهین به توپ جمع کن گفت: "پسر سفید." 

کتک زدن همسرش 

دیوف در سال ۲۰۰۶ به کتک زدن همسرش متهم و دستگیر شد. والریا، همسر بازیکن ۲۵ ساله با پلیس تماس گرفت و گفت که لبش پاره شده است. ماموران پس از دریافت این پیام بامداد پنجم نوامبر مهاجم بولتون را دستگیر کردند. دیوف به قید وثیقه آزاد شد اما تحقیقات در رابطه با این اتفاق ادامه پیدا کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید