گزارش جی پلاس

جنجال‌های جهان ورزش| فردیناند؛ مدافعی که در حالت مستی به میدان رفت!

مدافع انگلیسی که حواشی زیادی در زندگی اش ایجاد کردریال به الکل اعتیاد داشت یک بار در حالت مستی بازی کرد

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: ریو فردیناند یکی از مدافعان برجسته تاریخ فوتبال انگلیس و منچستریونایتد به حساب می آید. دوران درخشانش در شیاطین سرخ رقم خورد و تمام عناوین باشگاهی را با تیم انگلیسی فتح کرد. فردیناند با وجود داشتن کارنامه موفق حواشی زیادی خارج از زمین داشت و بارها رسوایی به بار آورد. او همچنین در دو دوره به الکل اعتیاد پیدا کرد. 

توئیت های توهین آمیز 

مدافع انگلیسی یک سال برای رنجرز بازی کرد (۱۴-۲۰۱۵). در آن زمان یکی از هواداران تیم به انتقاد از او پرداخت و در توئیتر نوشت: "شاید رنجرز باید با یک مدافع میانی خوب قرارداد امضا کند چون به آن نیاز دارد." فردیناند پاسخش را داد و پس از انتقاد از این هوادار از هشتگ sket# (تن فروش) استفاده کرد. فدراسیون فوتبال انگلیس نسبت به این توهین واکنش نشان داد و علاوه بر سه جلسه محرومیت، ۲۵ هزار دلار بازیکن سابق منچستریونایتد را جریمه کرد. 

دو سال قبل از آن نیز فردی به دلیل توئیت توهین آمیز جریمه شده بود. او که در آن زمان برای یونایتد بازی می کرد نسبت به تبرئه شدن جان تری در مقابل توهین نژادپرستانه به برادرش، آنتون واکنش نشان داد و اشلی کول را نشانه گرفت (کول در دادگاه به نفع تری شهادت داده بود). فردیناند در توئیترش نوشت: "از بیرون سیاه و از درون سفید." فدراسیون فوتبال انگلیس این جمله را توهین نژادپرستانه دانست و مدافع یونایتد را ۴۵ هزار پوند جریمه کرد. 

خیانت 

فردیناند در سال ۲۰۰۹ با ربکا الیسون ازدواج کرد اما او به مادر سه فرزندش وفادار نبود. همه چیز از آنجا شروع شد که یک رسانه انگلیسی ادعا کرد که ریو با یک طراح لباس رابطه عاشقانه دارد. او ۱۰ معشوقه داشت که برخی از آن ها مدل، بازیگر و رقاص بودند. هفت نفر از آن ها تایید کردند که با بازیکن منچستریونایتد رابطه داشته اند. مدافع انگلیسی از این رسانه شکایت کرد. 

مهمانی 

بازیکن منچستریونایتد به خاطر شرکت یا برگزاری مهمانی چند بار جنجال آفرید‌. در سال ۲۰۰۰ ویدئویی از او منتشر شد که نشان می داد در یک پارتی در قبرس حضور دارد. برخی از بازیکنان تیم ملی انگلیس از جمله فرانک لمپارد هم در جشن بودند. فردیناند چند سال بعد در یک مهمانی مجردی در هتلی در واتفورد رفتارهای ناشایستی از خود نشان داد. در این جشن فوتبالیست ها حضور داشتند و این گروه با در زدن های پیاپی موجب آزار و اذیت افرادی شدند که در هتل اقامت داشتند. در نهایت مسئولان هتل پلیس را با خبر کردند. 

در سال ۲۰۰۷ مدافع انگلیسی مهمانی بزرگی را در آستانه کریسمس با حضور بازیکنان منچستریونایتد تدارک دید. در آن پارتی خبری از همسران و نامزدهای فوتبالیست ها نبود و دوربینی هم وجود نداشت چون قرار بود این جشن مخفی بماند اما یک زن ۲۶ ساله با شکایت در نزد پلیس موجب شد همه چیز  آشکار شود‌. ۹۰ زن ۱۸ تا ۳۰ سال به آن مهمانی دعوت شده بودند و برخی از آنان در سالن برهنه بودند. مشروبات الکلی هم در آن پارتی وجود داشت. 

الکل 

فردیناند در جوانی به شدت الکل مصرف می کرد. او تقریبا در تمام روز می نوشید و به کلوپ شبانه می رفت. بازیکن انگلیسی در ۱۷ سالگی با پیراهن وستهام را در حالت مستی برابر آرسنال به میدان رفت. نام ریو در فهرست بازیکنان دعوت شده نبود و به همین خاطر او با خیال راحت سه بطری الکل نوشید. حتی در رختکن هایبوری بطری الکل در دستانش بود. با غیبت ناگهانی یکی از بازیکنان تیم نامش در فهرست قرار گرفت و روی نیمکت نشست. فردیناند بر خلاف میلش در دقایق پایانی بازی وارد زمین شد. 

مدافع انگلیسی در سال ۱۹۹۷ به دلیل رانندگی در حالت مستی برای یک سال گواهینامه اش گرفته شد. او در سال ۲۰۱۵ همسرش، ربکا را به دلیل بیماری سرطان از دست داد و پس از آن دوباره روی آورد به مصرف بیش از حد الکل. ریو شب ها زمانی که فرزندانش را می خواباند شروع به نوشیدن الکل می کرد. حال روحی فردیناند خوب نبود و کمی بعد پس از آشنایی با کیت توانست خود را از این بحران خارج کند. روی و کیت در سال ۲۰۱۹ با هم ازدواج کردند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید