لیگ ملت ها؛ ایران ۲- کوبا ۳

پایان فاجعه ۲۰۲۳ والیبال ایران با ۱۰ شکست!

تیم ملی والیبال ایران لیگ ملت های 2023 را با شکست مقابل کوبا به پایان رساند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم ملی والیبال ایران در دوازدهمین و آخرین بازی خود در لیگ ملت های 2023 به مصاف کوبا رفت و مقابل این تیم 3 بر 2 باخت تا فاجعه این دوره از رقابت ها تکمیل شود. ست های این بازی با نتایج 25-16، 28-26، 23-25، 30-28، 10-15 به پایان رسید.

ایران در ۱۲ بازی خود 10 شکست و 2 پیروزی ثبت کرد و فقط 11  امتیاز گرفت.

این ضعیف ترین نتیجه تاریخ ایران در لیگ جهانی و لیگ ملت ها بود.

با این باخت ایران در رده چهاردهم قرار گرفت اما برای مشخص شدن رده نهایی باید منتظر نتیجه آخرین بازی این دور یعنی جدال آمریکا و بلغارستان بود. پیروزی آمریکا ایران را چهاردهم می کند اما برد بلغارها باعث رقم خورد فاجعه سنگین تر و پانزدهمی ایران می شود.

ایران: سید محمد موسوی، بردیا سعادت، شهروز همایونفرمنش، امیرحسین اسفندیار، علی رمضانی، محمد ولی‌زاده و محمدرضا حضرت‌پور.

کوبا: میگوئل لوپس، خاویر روخاس، خسوس هررا، لاسارو هرناندس، دیاس، آلبرتو پدروسو، رومن آلوارس.

در این مسابقه مرتضی شریفی و علی حاجی پور به علت مصدومیت غایب بودند.

 

ست اول؛ 25-22 کوبا

با توجه به اینکه دو تیم شانسی برای صعود به مرحله نهایی نداشتند، تلاش کوبا و ایران برای اعاده حیثیت در مسابقه و البته پیشی گرفتن از هم در جدول رده بندی بود. در ست اول دو تیم پایاپای پیش رفتند. در حالی که ایران دو امتیاز جلو بود اما این فاصله توسط کوبا جبران شد و بیرون رفت توپ بردیا سعادت بازی را 17-17 کرد. در ادامه شاگردان ارنستو 21 بر 19 جلو افتادند و طلوع کیان وقت استراحت گرفت. در نهایت این ست با برتری 25-22 کوبا همراه شد.

کوبا با پیروزی در این ست حضورش در دوره بعدی مسابقات را قطعی کرد و چین برای بازگشت دوباره باید در مسابقات انتخابی (چلنجرکاپ) که اوایل مرداد برگزار می‌شود، رقابت کند.

ست دوم؛ 28-26 ایران

کوبا این دست را بهتر آغاز کرد و 5 بر 2 پیش افتاد تا طلوع کیان خیلی زود از وقت استراحت خود استفاده کند اما در ادامه بازهم اتفاقات ست اول رخ داد و تیم ها امتیاز به امتیاز با یکدیگر پیش رفتند. در ادامه ایران توانست 20 بر 16 جلو بیفتد. در نهایت این ست با نتیجه 28-26 به سود ایران به پایان رسید.

ست سوم 25-23 کوبا

امتیاز هفتم کوبا در ست سوم به عجیب ترین شکل ممکن به دست آمد و در حالی که پاس سوم برای رد شدن به بازیکنان ایران داده شد اما همه فقط نگاه کردند و توپ در زمین ایران خوابید! این ست هم نزدیک دنبال شد و تیمی نتوانست اختلاف امتیاز قابل توجهی ایجاد کند و در نهایت این تیم کوبا بود که 25 بر 23 پیروز شد.

ست چهارم؛ 30-28 ایران

عملکرد سینوسی بازیکنان ایران در ست چهارم هم ادامه داشت اما بعد از امتیاز 17، کوبا توانست دو امتیاز پشت سرهم بگیرد. در حالی که ایران 23-22 عقب بود بازی 24-24 مساوی شد. به مانند ست های دیگر، دست چهارم در امتیازات آخر هم بسیار حساس و نزدیک دنبال شد و شاگردان عطایی موفق شدند 30 بر 28 پیروز شوند و کار را به ست پنجم بکشانند.

ست پنجم؛ 15-10 کوبا

در ابتدای این ست کوبا 2 بر صفر پیش افتاد. روند امتیازگیری ارنستو در این ست ادامه دار بود و آن ها توانستند 5 بر یک پیش بیفتند تا طلوع کیان برای متوقف کردن آن ها وقت استراحت بگیرد. سرویس های خوب اسفندیار شرایط را تغییر داد و بازی 5-6 شد تا این بار کوبا برای جلوگیری از مساوی شدن بازی تایم استراحت بگیرد. حضور یانت در خط سرویس دوباره شرایط را تغییر داد و بازی 8-5 شد. در نهایت این ست و این بازی با برتری کوبا به پایان رسید.

 

 

تیم نتیجه نتیجه تیم
ایران

0

3

ژاپن
ایران

2

3

لهستان
ایران

3

1

چین
ایران

0

3

اسلوونی
ایران

3

0

آلمان
ایران

0

3

ایتالیا
ایران

0

3

آمریکا
ایران

2

3

هلند
ایران

0

3

فرانسه
ایران

2

3

بلغارستان
ایران

2

3

آرژانتین
ایران

2

3

کوبا
  • ناشناس ارسالی در

    جایگاه واقعی ایران بیستمی است تعدادی از کشورهای صاحب والیبال غایب هستتد

دیدگاه تان را بنویسید