ایران ۲- آرژانتین ۳

ایران ترک عادت نکرد؛ نهمین باخت تیم ملی والیبال در لیگ ملت ها!

تیم ملی والیبال ایران نهمین شکست خود در لیگ ملت های 2023 را مقابل آرژانتین تجربه کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم ملی والیبال ایران در یازدهمین بازی خود در لیگ ملت های والیبال 2023 در آناهایم به مصاف آرژانتین رفت و با نتیجه 3 بر 2 مقابل حریف شکست خورد. 25-19، 28-30، 27-29، 25-20، 15-11 نتایج ست های این بازی بود.

تعداد شکست های ایران در این دوره از مسابقات به عدد 9 رسید تا شاگردان عطایی با دو برد مقابل چین و آلمان، 10 امتیازی شوند.

آرژانتین هم که پیش از این صعودش به مرحله نهایی قطعی شده بود با 9 برد و 26 امتیاز این مرحله از رقابت ها را به پایان برد.

 

ایران: مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، جواد کریمی، علی حاجی‌پور و محمدرضا حضرت‌پور

آرژانتین: نیکولاس سربا، لوچیانو ویسنتین، لوچیانو پالونسکی، برونو لیما، آگوستین لوسر، لوچیانو دچکو، سانتیاگو دانانی

ست اول؛ 25-19 آرژانتین

در ست نخست مسابقه آرژانتین از همان ابتدا تلاش کرد اختلاف امتیاز ایجاد کند و در ادامه موفق شد 8 بر 5 جلو بیفتد. دریافت ضعیف و مبتدیانه اسفندیار مقابل سرویس سربا امتیاز یازدهم را نصیب آرژانتین کرد. به مانند 10 دیدار گذشته ایران همچنان در توپ گیری و دریافت به بدترین شکل ممکن کار کرد و همین کار را برای شاگردان مندس آسان تر کرد. بعد از کسب امتیاز 17 از سوی آرژانتین و رسیدن اختلاف امتیاز دو تیم به عدد 6 طلوع کیان (مربی تیم ملی در نبود عطایی) مجبور به گرفتن وقت استراحت شد تا شاید روند امتیازگیری حریف متوقف شود. در نهایت این ست با نتیجه 25-19 به سود آرژانتین به پایان رسید.

ست دوم 30-28 ایران

اسپک بی دقت و عجیب شریفی باعث شد آرژانتین زودتر از ایران به امتیاز 9 برسد. دو اسپک و دفاع روی تور خوب از سوی بازیکنان بازی را 14-12 به سود ایران کرد. خطای تور ویسنتین اختلاف را بیشتر کرد و ایران به امتیاز 17 رسید و مندس وقت استراحت گرفت. از دست دادن سرویس همین بازیکن امتیاز 20 را به ایران داد در حالی که آرژانتین 17 امتیاز کسب کرده بود. تک دفاع لوسر مقابل مهدی جلوه باعث تساوی دو تیم در امتیاز 22 شد. در امتیاز 24-24 شریفی بازهم اشتباه کرد و توپش بدون برخورد به مدافعان آرژانتین به بیرون رفت و طلوع کیان وقت استراحت گرفت. در حالی که آرژانتینی ها منتظر بودند امتیاز 27 و برتری تیمشان را در این ست بگیرند اسفندیار با دفاع خوب مقابل کوکارتسف بازی را مساوی کرد. در نهایت این ست زیبا با نتیجه 30-28 به سود ایران به پایان رسید.

ست سوم 27-29 ایران

پیروزی ایران در ست دوم انگیزه بازیکنان را در ابتدای این ست افزایش داد و بازی را بهتر آغاز کردند و ایران 6 بر 3 پیش افتاد. هدف گیری خوب شریفی در زدن سرویس ایران را به امتیاز 10 رساند درحالی که آرژانتین در این ست فقط 5 امتیاز گرفته بود. در حالی که ایران عملکرد خوبی مقابل حریف به نمایش گذاشته بود علی حاجی پور مصدوم شد و با آسیب دیدگی نسبتا شدید و با برانکارد از زمین بیرون رفت. بعد از این اتفاق برای دقایقی تیم ایران در شوک به سر برد اما در ادامه 19-16 پیش افتاد. به هرشکل آرژانتین امتیازات را جبران کرد و بازی 21-21 شد. در نهایت این ست هم به مانند ست دوم از امتیاز 25 هم فراتر رفت و ایران 29-27 پیروز شد.

ست چهارم 25-20 آرژانتین

این ست را هم ایران خوب شروع کرد و توانست بعد از امتیاز 6 اختلاف امتیاز خوبی با حریف ایجاد کند و 11 بر 9 پیش بیفتد. نکته جالب توجه اینکه تیم ملی در اواسط این ست روند امتیازگیری اش متوقف شد و 15-12 عقب افتاد؛ هر چند در ادامه بازی 15-15 مساوی شد. آرموئا در امتیاز 19-19 به خط سرویس زد و را عملکرد خوبش سه امتیاز پشت سرهم برای تیمش کسب کرد تا این ست با پیروزی 25-20  آرژانتین و کشیده شدن این بازی به ست پنجم همراه شود.

ست پنجم 15-11 آرژانتین

اولین امتیاز ست پنجم بازهم با بی دقتی شریفی برای آرژانتین به دست آمد. این بازیکن روند اشتباهاتش در این مسابقه و این ست را ادامه داد و با بیرون رفت توپ او که به تور برخورد کرده بود آرژانتین 4 بر یک پیش افتاد. این بار نوبت به اسفندیار رسید که با یک دریافت بد مقابل سرویس لوسر، توپ را در اختیار حریف قرار بدهد و امتیازی دیگر برای ایران از دست برود. لوسر بازهم برای آرژانتین امتیاز گرفت و این بار با دفاع مقابل بردیا سعادت بازی را 9 بر5 کرد. در ادامه ایران نتوانست امتیازات را جبران کند و شاگردان مندس 15-11 پیروز شدند تا این بازی با برتری 3 بر 2 آرژانتین همراه شود.

 

تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ
ایران

0

3

ژاپن سه شنبه ۱۶ خرداد
ایران

2

3

لهستان پنج شنبه ۱۸ خرداد
ایران

3

1

چین شنبه ۲۰ خرداد
ایران

0

3

اسلوونی یکشنبه ۲۱ خرداد
ایران

3

0

آلمان سه شنبه ۳۰ خرداد
ایران

0

3

ایتالیا چهارشنبه ۳۱ خرداد
ایران

0

3

آمریکا جمعه ۲ تیر
ایران

2

3

هلند شنبه ۳ تیر
ایران

0

3

فرانسه چهارشنبه ۱۴ تیر
ایران

2

3

بلغارستان جمعه ۱۶ تیر
ایران

2

3

آرژانتین یکشنبه ۱۸ تیر
ایران

 

 

کوبا دوشنبه 19 تیر

 

دیدگاه تان را بنویسید