گزارش جی پلاس

حواشی یک ادعای جنجالی؛ کاوه پدر خوانده لیگ کشتی است؟!

این روزها حواشی عجیبی پیرامون لیگ کشتی شکل گرفته و افشاگری ها حکایت از برخی دست های پشت پرده دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ لیگ برتر کشتی به خصوص در کشتی آزاد، در سال های گذشته همیشه با انتقادات و حواشی مختلفی رو به رو بوده است. در فصول اخیر بارها تیم های مختلف از دخالت فدراسیون کشتی یا برخی افراد نزدیک به آن در امور لیگ سخن می گفتند؛ دو سال پیش ماجرای اختلاف کامران قاسمپور با تیم صنایع مازندران که تحت هدایت رضا یزدانی بود را به فدراسیون ربط دادند و سال گذشته همین سناریو با رحمان عموزاد تکرار شد تا این موضوع باز هم سر باز کند. در هفته های اخیر هم انتقادات محمد اصلانی مربی اسبق تیم ملی از محسن کاوه، پاسخ های کاوه به او و در ادامه موضع گیری علیرضا رضایی، آتش این موضوع را شعله ور تر کرد تا حالا همه منتظر مشخص شدن اصل قضیه و اثبات یا رد فرضیه دست های پشت پرده در لیگ کشتی باشند.

ماجرای تاکستان و بانک شهر؛ پای محسن کاوه در میان است؟

سال گذشته تیم پتروپالایش بلیش تاکستان، موفق شد با قهرمانی در لیگ دسته اول راهی لیگ برتر شود؛ از همان زمان زمزمه هایی بود که این تیم با نظر مستقیم محسن کاوه مدیر تیم های ملی کشتی آزاد بسته شده. در ادامه در لیگ برتر این تیم با هدایت احسان امینی (مربی تیم ملی کشتی آزاد) با برتری مقابل بانک شهر ( با هدایت رضا یزدانی) به قهرمانی رسید. این در حالی بود که خیلی ها عقیده داشتند تیم تاکستان با نظر کاوه بسته شده و در مقابل اما، رحمان عموزاد قهرمان جهان که با تیم بانک شهر قرارداد داشت، در مرحله نهایی برای این تیم کشتی نگرفت که مسئولان بانک شهر معتقد بودند دخالت عوامل فدراسیون باعث شده تا عموزاد دست این تیم را در پوست گردو بگذارد. هرچند خود رحمان معتقد بود او طبق قراردادش کشتی گرفته و برای کشتی های اضافه قراردادی نداشته است.

محسن کاوه

افشاگری محمد اصلانی و حمله دوباره به کاوه!

پس از آن این موضوعات پیگیری نشد تا صحت و سقم آن مبهم بماند؛ اما امسال با آغاز لیگ دسته یک کشتی، این موضوع دوباره بر سر زبان ها افتاد. در روزهای گذشته، محمد اصلانی مربی اسبق تیم ملی که با تیم املاک بزرگان در لیگ دسته یک کشتی آزاد حضور دارد، علنا به مدیر تیم های ملی کشتی آزاد حمله و او را به دخالت در لیگ متهم کرد.

اصلانی در صحبت هایش با البرز ورزشی گفت: « کاوه نه تنها مدیریت تیم های ملی رده های سنی مختلف را بر عهده دارد بلکه سرمربی تیم جوانان نیز هست به همین دلیل هر کشتی گیری که قصد داشته باشد با تیمی قرارداد ببندد بدون نظر کاوه ممکن نیست. به عنوان مثال در لیگ دسته یک جوانان و امید می توانند کشتی بگیرند اما چون نفرات این دو رده سنی زیر نظر کاوه هستند در نتیجه هیچکدام از آنها بدون نظر وی نمی توانند با تیم های مختلف قرارداد ببندند. حرف ما این است که اگر  کاوه خیلی دوست دارد تیمداری کند از مسئولیت های مختلف در تیم های ملی کنارگیری کند و به کار لیگ بپردازد.‌ این حرف من تنها نیست بلکه حرف خیلی از مربیان دیگر هم هست اما آنها بنا به دلایلی از جمله ترس از اینکه ممکن است مورد غضب قرار بگیرند علنی صحبت نمی کنند. نمی شود یک نفر هم در راس تیم های ملی باشد و هم پشت پرده لیگ باشد. چرا نباید کشتی گیران آزاد باشند با هر تیمی که دوست دارند قرار داد ببندند؟

او افزود: رییس فدراسیون باید در این قضیه دخالت و لیگ را از انحصار افراد در آورد. اینکه فرد یا افرادی پشت پرده برای تیم های لیگ مهره چینی کنند کار خوبی نیست.‌ کشتی گیران تقصیر ندارند می ترسند اگر برخلاف نظر سرمربی و مدیر تیم حرکتی بکنند  به اردو دعوت نشوند یا در ترکیب تیم ملی قرار نگیرند. امیدوارم رییس فدراسیون هرچه زودتر به این مشکلات پایان دهد و امسال شاهد برگزاری لیگ واقعی باشیم.»

همین موضوع باعث شد تا این بحث دوباره بالا بگیرد که آیا واقعا محسن کاوه در چینش مهره ها، به خصوص کشتی گیران رده جوانان و امید که در تیم های ملی تحت نظر او هستند دخالتی دارد؟ هرچند این ادعا هیچ گاه ثابت نشده اما زمزمه آن بارها از سوی افراد مختلف شنیده شده است.

پاسخ کوبنده کاوه به اصلانی

پس از صحبت ها و ادعاهای قهرمان اسبق آسیا علیه کاوه، مدیر تیم های ملی کشتی آزاد در گفت و گو با فارس به این موضوع واکنش نشان داد. کاوه گفت: «کسی که این شایعات را مطرح کرده است در حدی نیست که بخواهم جواب او را بدهم اما شما خودتان می توانید از کشتی‌گیران سوال کنید ببینید اصلا در خصوص اینکه کدام تیم بروند یا نروند با آنها صحبت کرده ام یا خیر. حقیقت امر این است که کشتی‌گیران با من صحبت می کنند و از من مشورت می گیرند و من هم به آنها مشورت می‌دهم که چه کار کنند اما دخالتی در این که به کدام تیم بروند، ندارم. مشورت دادن و یا صحبت کردن با کشتی گیران برای چگونه عمل کردن، حق من است.

او افزود: کشتی‌گیران برای مشورت پیش من می‌آیند و من هم فقط آنها را راهنمایی می‌کنم می‌گویم تعداد کشتی‌هایی که باید بگیرید را مشخص کنید و... مگر در کشتی پولی وجود دارد که بخواهم از کسی بگیرم. صحبت هایی که می شود اصلا قانونی نیست و همه حرف‌های آنها از روی حسادت است. البته باز هم تأکید می‌کنم حرف‌هایی که زده شده اصلا اندازه دهن اصلانی نیست و باید ببینید چه کسی به او یاد داده است.»

علیرضا رضایی کشتی

علیرضا رضایی: خیلی مسائل را نمی توانم بگویم!

بالا گرفتن آتش دعوا بین محسن کاوه و محمد اصلانی، باعث شد پای علیرضا رضایی نایب قهرمان المپیک و مربی اسبق تیم های ملی هم به این قضیه باز شود. رضایی در گفت و گویی با میزان، با اشاره ضمنی به دخالت های کاوه در لیگ و تایید صحبت های اصلانی، گفت: «مدیر تیم‌های ملی از جایگاهی که دارد سوء استفاده می‌کند و ضمن کسب درآمد، پشت پرده در انتقال کشتی‌گیران به تیم‌های مختلف نیز رده پای او دیده می‌شود.

او ادامه داد: آقایی که مدعی بزرگتر بودن را دارد و مدیر تیم‌های ملی است باید حد و حدود خود را بداند و به کسی توهین نکند. اهانت‌های کاوه به اصلانی توهین به جامعه بزرگ کشتی است.

رضایی خاطرنشان کرد: قصد ورود به این موضوع را نداشتم و اگر بخواهم حرف بزنم فکر می‌کنم خیلی مسائل رو شود؛ فقط به عنوان یک هم تیمی سابق و کسی که می‌دانم در باشگاه بدون چشم داشتی برای کشتی زحمت می‌کشد خواستم از اصلانی حمایت کنم و گرنه جواب برخی از آدم‌هایی که در جامعه کشتی همه نسبت به عملکردشان شناخت دارند را در حد خودم نمی‌بینم که بدهم، اما اگر در ادامه لازم باشد این کار نیز خواهم کرد.

لغو کشتی ها در مشهد و ادامه حواشی علیه مرد مورد اعتماد دبیر!

صحبت های علیرضا رضایی اما پایان کار نبود؛ عصر دیروز در جریان رقابت های یک چهارم نهایی لیگ دسته یک کشتی آزاد در گروه دوم، تیم های جاودانی مشهد، معینی پور، خرم گشت و املاک بزرگان می بایست به مصاف هم می رفتند که پس از برگزاری رقابت های دور اول در صبح، رقابت ها در عصر لغو شدند.

ماجرا از این قرار بود که در دیدار های عصر و در حساس ترین دیدار که به منزله تعیین سرگروه بود، تیم های جاودانی و معینی پور باید به مصاف هم می رفتند اما تیم معینی پور معتقد بود که تیم جاودانی، با دخالت مستقیم محسن کاوه بسته شده و این مدیر تیم های ملی، کشتی گیران مطرح را به سمت این تیم جذب کرده است.

همین موضوع باعث شد تا اوضاع آشفته شود و نهایتا با اعلام نماینده سازمان لیگ در سالن مسابقات، رقابت ها لغو شده و همه چیز درباره تیم های صعود کننده از این گروه به تصمیم فدراسیون موکول شود.

موضوعی که نشان می دهد حالا دیگر بحث دست های پشت پرده در لیگ و دخالت های عوامل نزدیک به فدراسیون، از یک شایعه فراتر رفته و حسابی باعث مختل شدن جریان لیگ دسته یک کشتی شده؛ اتفاقی که اصلا برای کشتی خوشایند نیست و فدراسیون کشتی که در این موضوع هم تا کنون سکوت کرده، می بایست پاسخی درست و روشن به این موضوع بدهد تا شایعات رفع شود و مشخص گردد آیا واقعا برخی عوامل نزدیک به فدراسیون و تیم های ملی در امور مربوط به لیگ دخالت می کنند یا نه؟

 

دیدگاه تان را بنویسید