گزارش جی پلاس

سال پر ترافیک کشتی ایران؛ سرگیجه درستکار و رنگرز در سال جدید

تراکم بالای مسابقات مختلف و اهمیت مسابقات گزینشی المپیک و بازی های آسیایی برای ورزش ایران، باعث شده تا سال پیش رو سالی پر ترافیک برای کشتی ایران باشد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ سال 1402 در حالی آغاز شده که کشتی ایران از همان ابتدا قرار است کارش را با اردوی جدید برای مسابقات قهرمانی آسیا شروع کند؛ تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران باید روزهای 18 تا 26 فروردین در قزاقستان به روی تشک بروند. این مسابقات پیش از این قرار بود طی روزهای 8 تا 13 فروردین و به میزبانی هند برگزار شود که تاریخ و میزبانی آن تغییر یافت.

مسابقات قاره ای که یکی از مراحل اصلی چرخه انتخابی تیم های ملی است، شروعی جدی برای کشتی ایران خواهد بود اما در ادامه سردرد اصلی کادرهای فنی، به خصوص کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد از راه خواهد رسید چرا که پیاده کردن کامل چرخه انتخابی و پای بندی به آن، ممکن است کار را سخت کند.

در کشتی فرنگی کادر فنی می تواند در برخی مراحل چرخه تغییر ایجاد کند و باید دید حسن رنگرز برای حضور در مسابقات جهانی که گزینشی المپیک پاریس است، و همچنین حضور در بازی های آسیایی و مسابقات داخل سالن آسیا چه تدبیری می اندیشد اما در کشتی آزاد، کار سخت تر است و سردرد درستکار از راه خواهد رسید؛ تیم ملی کشتی آزاد در شرایطی باید با تمام قوا به صربستان برود که بازی های آسیایی برای دستگاه ورزش کشور اهمیت بالایی دارد و از طرفی حضور کشورهای قدرتمند در کشتی آسیا، می تواند این میدان را هم سخت کند، تا جایی که شاید کادرفنی تصمیم بگیرد در برخی اوزان از یک ملی پوش در هر دو رقابت بهره ببرد.

با این وجود نکته مهم پای بندی به چرخه انتخابی است که در صورت اجرای تمام و کمال آن، گره کور این موضوع تا حدودی باز خواهد شد و فدراسیون کشتی می تواند نفرات اول را به مسابقات جهانی اعزام کند تا هرچه زودتر تکلیف کسب سهمیه ها مشخص شود، و از سوی دیگر از نفرات دوم هر وزن که خود را تا گام پایانی چرخه انتخابی رسانده اند در مسابقاتی همچون بازی های آسیایی و مسابقات داخل سالن استفاده کند؛ موضوعی که می تواند به فال نیک گرفته شود تا ترافیک کشتی گیران در برخی اوزان و میدادن ندیدن بعضی استعدادها هم رفع شود و در یک سال پر ترافیک، با برنامه ریزی درست همه ستاره  های پادگان کشتی به روی تشک بروند.

دیدگاه تان را بنویسید