علیرضا رضایی در گفت‌وگو با جی پلاس:

نتایج کشتی آزاد در آسیا فاجعه بار نیست!

دارنده مدال نقره المپیک و پیشکسوت کشتی ایران، معتقد است نباید با یک ناکامی به کادرفنی تیم ملی تاخت و به آن ها فرصت داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ امیررضا احمدی- تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات قهرمانی آسیا عملکردی ضعیف داشت و نتوانست از قهرمانی سال گذشته خود دفاع کند. کسب تنها یک طلا، یک نقره و سه برنز و ایستادن بر سکوی سوم با اختلاف 50 امتیاز با قهرمان باعث شد انتقادات مختلفی علیه کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد شکل بگیرد.

علیرضا رضایی سنگین وزن اسبق کشتی آزاد ایران و دارنده مدال نقره المپیک، در گفت و گو با  خبرنگار ورزشی جی پلاس درباره عملکرد آزادکاران در قزاقستان گفت: نتایج کسب شده فاجعه بار نیست و در ادوار گذشته هم در موقعیت های مختلف، نتایج ضعیف رقم خورده؛ اما این نتایج باید آسیب شناسی شود. کادرفنی و مسئولان فدراسیون باید دلایل آن را بررسی کنند و نسبت به رفع آن تدابیر لازم را اتخاذ کنند تا در مسابقات پیش رو این موضوعات پیش نیاید؛ یعنی با حمایت از کادرفنی و کشتی گیران، از این شرایط خارج شوند و با برنامه به مسیر خوب خود برگردند.

او درباره انتقاد به کادرفنی و دستیاران پژمان درستکار گفت: معیار انتخاب کادرفنی نمی تواند یک چیز صد درصد باشد. ضمن اینکه این نفرات مورد تایید سرمربی هم هستند و دو سال است که کار می کنند. در مسابقات مختلف هم نتایج خوبی گرفته اند و نمی توان با یک مسابقه قضاوت کرد؛ در مسابقات جهانی یا قهرمانی آسیا سال قبل، تیم نتایج بدی نداشت و نتایج خوبی کسب شد. پس نباید با یک مسابقه همه چیز را زیر سوال برد؛ بلکه باید فرصت داد تا کار کنند و اگر خود سرمربی یا فدراسیون لازم می دانند، کادر را تقویت کنند. این ها کارهایی است که باید در جهت کمک به کادر فنی انجام شود و اگر لازم می دانند می توانند از جوان های با انگیزه هم بهره ببرند که بستگی به سلیقه و نظر فدراسیون و سرمربی دارد، اما باز هم می گویم نباید با یک مسابقه به دید بی رحمانه به کادر تاخت.

رضایی ادامه داد: مجموعه ناکامی و شکست و پیروزی و موفقیت، شامل کار کادرفنی و کشتی گیر هاست؛ نمی توانید برد را به نام کشتی گیر بزنید و باخت را به گردن سرمربی بیندازید و یا برعکس. در یک موفقیت هم کشتی گیر و هم کادر فنی سهیم اند و در شکست هم همینطور؛ قطعا بچه ها اشتباهات فاحشی داشته اند و نمی شود همه تقصیر را به کادر ربط داد. هر دوی این عوامل هم در باخت و هم در برد سهیم اند.

او در پاسخ به این سوال که برخی ها اعزام تیم از دل قهرمانی کشور را دلیل ناکامی می دانند، گفت: من این حرف ها را قبول ندارم؛ سال قبل هم تیم از قهرمانی کشور اعزام و قهرمان شد. اعزام نفرات اول قهرمانی کشور به قهرمانی آسیا، موضوع خوبی است و ما نباید اصل موضوعات را زیر سوال ببریم. حرکت سینوسی همیشه در ورزش هست اما اگر بخواهیم آن مسئله را دستاویز یا بهانه ای قرار دهیم و اهالی غیر از کشتی یا برخی کارشناسان درباره آن صحبت کنند، خوب نیست. ما نباید قهرمانی کشور را از اعتبار بندازیم و اعزام نفرات اول کشور به قهرمانی آسیا کار بسیار خوبی است که الان انجام می شود.

نایب قهرمان المپیک در پایان درباره شرایط کشتی برای میادین پیش رو از جمله بازی های آسیایی و گزینشی المپیک گفت: کار سخت است اما با برنامه ریزی و پشتیبانی خوب قابل انجام است؛ در ادوار گذشته همیشه بازی های آسیایی و قهرمانی جهان با فاصله کم برگزار می شدند اما تعویق یک ساله بازی های آسیایی به دلیل شیوع کرونا، باعث شد این مسابقات با گزینشی المپیک هم زمان شود. به همین دلیل هر تیمی زودتر سهمیه را بگیرد برای المپیک شرایط بهتری خواهد داشت و کار سخت است؛ اما با برنامه ریزی خوب می توان نتایج خوبی گرفت چون کشتی ظرفیت درخشش در هر دو میدان را دارد.

دیدگاه تان را بنویسید