کارشناس والیبال ایران در گفت و گو با جی پلاس؛

ترکاشوند: نباید با حرف‌های رکیک به عطایی صورت مسئله را پاک کنیم/ جامعه حق دارد باخت‌های تیم ملی را نپذیرد

کارشناس والیبال ایران گفت: درست است شرایط خوبی نداریم اما قرار نیست با صحبت‌های رکیک بخواهیم صورت مسئله را پاک کنیم چون ما همه عضو خانواده والیبال هستیم و باید کمک کنیم تا مشکلات حل شود.

لینک کوتاه کپی شد

محمد ترکاشوند در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جِی پلاس، درخصوص عملکرد تیم ملی والیبال در هفته دوم لیگ ملت‌ها گفت: واقعیت این است همان طور که بهروز عطایی عذرخواهی کرد اصلا نتایج خوبی نبود. فشار روحی روانی زیادی روی بازیکنان است که دلیل آن را نمی‌دانم. به هر حال گاهی اوقات تیم می‌بازد اما آن شکست به دل می‌نشیند چون تیم خوب بازی کرده و تمام تلاشش را انجام داده که اشکالی ندارد اما متاسفانه در حال حاضر تیم خوب بازی نمی‌کند و جامعه نمی‌تواند بپذیرد که البته مردم هم حق دارند.

او افزود: نباید تمام بد بازی کردن‌ها را به گردن بازیکن بیندازیم. اینکه بازیکن ما جوان است و تجربه ندارد درست نیست؛ چون این مسائل هم بار روانی ایجاد می‌کند. وقتی تیم نتیجه نمی‌گیرد یعنی مجموعه نتیجه نگرفته است و این شکست شامل همه اعضا از فدراسیون تا تدارکات تیم می‌شود.  یک سری پیام‌ها را در جاهای مختلف می‌بینم و هجمه‌هایی علیه کادر فنی است که من نمی‌پسندم. عطایی دوست ندارد ببازد بلکه دوست دارد با این تیم حتی قهرمان جهان شود؛ در حقیقت هیچ مربی دوست ندارد شکست بخورد. شرایط خوبی نداریم اما قرار نیست با صحبت‌های رکیک بخواهیم صورت مسئله را پاک کنیم چون بالاخره ما همه عضو خانواده والیبال هستیم و باید دست در دست هم بدهیم تا مشکلات را حل کنیم. من هم حمایت می‌کنم هم اگر جایی نقطه ضعفی باشد حتما می‌گویم؛ این طور نیست که سکوت کنیم. بالاتر از سیاهی رنگی نیست و از این شرایط بدتر نداریم بنابراین بازیکنان باید ترس و استرس را کنار بگذارند و برای مسابقات بعدی تمام تلاششان را بکنند تا بهترین بازی خود را فارق ازهر نتیجه‌ای ارائه بدهند.

فرزند میلاد عبادی پور بدنیا آمده و طبیعی است که چند روزی در کنار خانواده باشد اما آیا این غیبت طولانی و درکنار تیم نبودن از چنین بازیکن باتجربه‌ای جایز است؟ ترکاشوند در پاسخ به این سوال تصریح کرد: ما نمی‌دانیم میان بهروز عطایی و عبادی پور چه گذشته؛ خودشان باید جوابگو باشند و شفاف سازی کنند که این کار به چه دلیلی بوده است. در مجموع بازیکن باید سرباز باشد و هر زمان نیاز بود حتی در بدترین شرایط ممکن خود به تیم کمک کند. این را هم باید در نظر بگیریم شاید همسر میلاد از لحاظ روحی توان نداشته تنهایی از فرزند مراقبت کند و واقعیت را نمی‌دانیم. یک سری مسائل وجود دارد که من نمی‌توانم اظهار نظر کنم چون اطلاعی ندارم اما وقتی بازی را می‌بینم می‌توانم انتقاد کنم.

کارشناس والیبال ایران با بیان اینکه از سرمربی تیم ملی علاوه بر حمایت انتقاد هم می‌کند تصریح کرد:  همان طور که از بهروز عطایی حمایت می‌کنم انتقاد هم می‌کنم؛ چه دوست من باشد و چه هر شخص دیگر سعی کردم چیزی که می‌بینم به عنوان کارشناس ورزشی بگویم چون به هر حال یک عمر خاک این ورزش را خوردیم؛ البته باید  چیزی را که درست باشد بگوییم نه این که حرفی بزنیم که صحت نداشته باشد و هیچ وقت در شخصیت خودم نمی‌بینم چنین کاری بکنم.

یک سری از بازیکنان جایگزین شدند اما مورد استفاده قرار نگرفتند؛ اگر قرار بر این باشد پس به چه دلیل با این همه هزینه همراه تیم به مسابقات اعزام می‌شوند؟ محمد ترکاشوند در این مورد گفت: همان طور که می‌دانید مردم کشور خیلی خوب می‌توانند تجزیه تحلیل کنند چون والیبال را می‌بینند. به نظر من در این مورد هم باید شفاف سازی شود؛ ما نمی‌دانیم بازیکن واقعا کتفش درد می‌کند یا به شرایط ایده‌آل رسیده است بنابراین کادر فنی باید برای هواداران شفاف سازی کند تا مردم بدانند که بردن بازیکن به چه دلیل بوده است. 

 

او با اشاره به مشکلات والیبال ایران که موجب افت تیم ملی شده تصریح کرد: اشکال کار ما به 10-15 سال پیش برمی‌گردد؛ متاسفانه  نگذاشتند بازیکنان بزرگ نزدیک تیم ملی شوند یعنی بازیکنانی که خاک خوردند، زحمت زیادی کشیدند و توانایی زیادی داشتند.  ما باید آرام آرام بازیکن به تیم ملی تزریق می‎‌کردیم و باید بازیکن جوان را در کنار باتجربه‌ها می‌گذاشتیم تا رشد کند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و مقطعی فکر کردیم و دوست داشتیم مقطعی نتیجه بگیریم که نتیجه‌اش هم همین است که می‌بینیم. الان کار دشواری در پیش داریم ولی خیلی به این بازیکنان امیدوارم چون جوانان خوبی برای تیم ملی بازی می‌کنند و آینده خوبی خواهند داشت اما در حال حاضر پسرفت داریم.

کارشناس والیبال ایران در پایان صحبت‌های خود در مورد هفته سوم لیگ ملت‌ها گفت: اگر با این شرایط و روحیه بخواهیم مقابل رقبا بازی کنیم قطعا کارمان سخت است. ما باید آنقدر از لحاظ روحی و روانی با بازیکنان کار کنیم که هر اتفاقی افتاده را فراموش کنند تا  شرایط جدیدی را رقم بزنیم طوری که انگار کار ما از همین الان شروع شده است. چهار بازی داریم و فکر کنم بتوانیم نتایج خوبی بدست بیاوریم و در رنکینگ جایگاه خوبی هم داشته باشیم البته برای کسب سهمیه المپیک کار آسانی نداریم چون تیم ما بالاخره تغییر کرده و نیاز به زمان دارد ولی تیمی هم که زیاد شکست بخورد سرخورده می‌شود و از نظر روحیه به هم می‌ریزد.  به هر حال هفته سوم متفاوت است و با توجه به اینکه بچه‌ها تحت فشار هستند مصمم می‌شوند تا بازی بهتری به نمایش بگذارند.

دیدگاه تان را بنویسید