مربی اسبق تیم ملی در گفت و گو با جی پلاس؛

فعلا نمی خواهم کشتی را دنبال کنم/ باندبازی زیاد شده است

مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد ایران اعتقاد دارد در حال حاضر حاشیه‌های کشتی و باند بازی بسیار زیاد شده است و این برای ورزش پهلوانی خوب نیست.

لینک کوتاه کپی شد

محمد طلایی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص حواشی اخیر علیرضا دبیر ریاست فدراسیون کشتی گفت: هر کسی یک سری معایب و محسنات دارد؛ دبیر از لحاظ ساخت و ساز خوب کار کرده اما از آن طرف تند رفتار می‌کند  که خیلی از پیشکسوتان هم دلخور و ناراحت هستند. روی هم رفته هرچه حاشیه کمتر باشد برای ورزش هم بهتر است. اخلاق چیزی است مربوط به خود آدم و خانواده کشتی باید خیلی این موضوع را رعایت کند؛ مخصوصا اینکه الگویی به نام آقا تختی در این رشته وجود دارد که هنوز بعد از نیم قرن جوان‌هایی که حتی او را ندیده‌اند الگو قرار می‌دهند و در مغازه‌ها هم عکس او دیده می‌شود. خانواده کشتی وظیفه دارد میراث تختی را حفظ کند.

طلایی درادامه تصریح کرد: اتفاقی در مازندران رخ داد که علیرضا دبیر اعلام کرد من رئیس جلسه بودم و طبق اختیاراتم می‌توانستم اخراج کنم؛ مسئله بعدی بُعد اخلاقی است که طبق آن می‌توانست خیلی بهتر جواب فرد مقابل را بدهد و این موضوع به شخصیت انسان برمی‌گردد. در ورزش بهتر است با اخلاق خوب شخص را جذب کرد چون کشتی ورزش پهلوانی است.

کارشناس کشتی با اشاره به نتایج  ورزشکاران در مسابقات گفت: مسابقات آسیایی نتیجه  خوبی نبود و باید کالبد شکافی شود. کادر فنی باید بگوید از کجا شروع کردند؛ چه کاری انجام دادند و به دنبال چه هدفی بودند. این موضوع حتما باید کارشناسی شود.

او در پایان صحبت‌های خود با بیان اهمیت وجود پیشکسوتان تصریح کرد: اگر پیشکسوتان جذب نشوند روح کشتی ضعیف می ماند. پیشکسوتان برچسب کشتی هستند و وقتی همه آن‌ها حضور داشته باشند حال این رشته خوب است نه این که یک عده باشند و عده‌ای دیگر نباشند. در حال حاضر کشتی حالت دوگانگی شده و کار قشنگی نیست. من فعلا نمی‌خواهم کشتی را دنبال کنم و البته الان هم در حد و اندازه خودم خدمت می‌کنم. اکنون حاشیه، درگیری  و  باندبازی در این رشته خیلی  زیاد  شده واقعا حیف کشتی است. من به شخصه سعی می‌کنم از طرف خودم حاشیه‌ای ایجاد نشود و اگر کاری نمی‌کنم چوب لای چرخ کسی هم نگذارم.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید