جی پلاس

تغییرات مهم تیم های بزرگ اروپایی در آغاز انتخابی یورو ۲۰۲۴

برخی از تیم های بزرگ اروپایی با تغییرات مهمی رقابت خود را در انتخابی یورو ۲۰۲۴ شروع می کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: انتخابی یورو ۲۰۲۴ از پنجشنبه آغاز می شود و ۵۳ تیم در ۱۰ گروه برای صعود به مرحله نهایی این رقابت ها تلاش خواهند کرد. شرایط برخی تیم های مدعی نسبت به جام جهانی تغییر کرده و اتفاق های مهمی درونشان رخ داده است. 

بازگشت ایتالیا

ایتالیا بزرگترین غایب جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بود. آتزوری در حالی می خواهد رقابت خود را برای دفاع از عنوان قهرمانی شروع کند که در گام نخست باید به مصاف انگلیس برود که در دوره قبل در فینال در ضربات پنالتی  شکستش داد و قهرمان یورو ۲۰۲۰ شد. 

انتخابی یورو ۲۰۲۴

روبرتو مانچینی با وجود ناکامی در رساندن آتزوری به جام جهانی در جایگاه خود ماند و برای انتخابی بازیکنان جدیدی را به تیم ملی دعوت کرده است. یکی از آن ها متئو رتگی، مهاجم ۲۳ ساله متولد آرژانتین است. او سال گذشته با پیراهن تیگره برترین گلزن لیگ آرژانتین شد. 

مانچینی درباره دعوت رتگی اظهار کرد: "چند سال پیش آن ها می گفتند اگر می خواهید برای تیم ملی بازی کنید باید در ایتالیا متولد شده باشید اما اکنون دنیا تغییر کرده است و همه تیم های ملی بازیکنانی دارند که تابعیتشان را تغییر داده اند و یا اهل کشور دیگری هستند." 

انتظار می رود ایتالیا به همراه انگلیس دو تیمی باشند که  از گروه C به مرحله نهایی یورو صعود می کنند. به نوشته بی ساکر، با این حال اوکراین ممکن است هر دو تیم را اذیت کند. انگلیس یکشنبه برابر اوکراین قرار می گیرد. 

 ام‌باپه کاپیتان تیم ملی فرانسه 

اوگو لوریس که سال ها بازوبند تیم ملی فرانسه را در اختیار داشت پس از جام جهانی با آبی ها خداحافظی کرد. به همین خاطر دیدیه دشان به یک کاپیتان جدید نیاز داشت. او کیلیان ام‌باپه را انتخاب کرد چون معتقد بود ستاره پاری‌سن ژرمن در ۲۴ سالگی آمادگی رهبری تیم را درون زمین دارد. دشان در این رابطه گفت: "کیلیان همه ویژگی ها را برای داشتن این مسئولیت دارد." 

انتخابی یورو ۲۰۲۴

با خداحافظی رافائل واران از تیم ملی، آبی ها با چهره جدیدی خود را برای بازی خانگی با هلند در روز جمعه قبل از سفر به ایرلند آماده می کنند. مایک منیو می تواند انتخاب اول دشان برای حفاظت از دروازه باشد. این در حالی است که چفرن تورام، پسر لیلیان تورام برای نخستین بار به تیم ملی دعوت شده است. برادر بزرگترش مارکوس هم در اردوی آبی ها حضور دارد. 

دوران جدید اسپانیا 

فدراسیون فوتبال اسپانیا نارضایتی اش را از عملکرد تیم ملی در جام جهانی با اخراج لوییس انریکه نشان داد و لوییس دلا فوئنته را به عنوان جانشینش انتخاب کرد. سرمربی ۶۱ ساله از سال ۲۰۱۳ هدایت تیم زیر ۲۳ سال را بر عهده داشت. در فهرست دلافوئنته تغییراتی دیده شد که قابل توجه ترینشان دعوت کپا آریسابالاگا به تیم ملی بود. 

انتخابی یورو ۲۰۲۴

با خداحافظی سرخیو بوسکتس از تیم ملی و دعوت نشدن جوردی آلبا به لاروخا، دیگر هیچ بازیکنی از فاتحان یورو ۲۰۱۲ در اسپانیا حضور ندارد. لاروخا در گروه A به دنبال صعود است و در گام نخست در مالاگا به مصاف نروژی می رود که از ارلینگ هالند مصدوم نمی تواند بهره ببرد. سپس سه شنبه آینده در گلاسکو برابر اسکاتلند قرار می گیرد. 

رونالدو هنوز در تیم ملی پرتغال است

پس از پیوستن کریستیانو رونالدو به النصر و عملکرد ضعیف این بازیکن در جام جهانی به نظر می رسید دوران مهاجم ۳۸ ساله در تیم ملی به پایان رسیده است اما روبرتو مارتینس، سرمربی جدید پرتغال او را برای انتخابی یورو دعوت کرد. سرمربی اسپانیایی اظهار کرد: "من به سن توجهی نمی کنم." 

انتخابی یورو ۲۰۲۴

رونالدو برترین گلزن بازی های ملی با به ثمر رساندن ۱۱۸ گل است. او تاکنون ۱۹۶ بازی ملی انجام داده است که در این زمینه با بدر المطوع کویتی برابر است و اگر در دیدار آینده پرتغال به میدان برود رکورد بیشترین بازی ملی را نیز به خود اختصاص می دهد. رونالدو همچنین فرصت دارد برابر لیختن اشتاین و لوکزامبورگ به تعداد گل های ملی اش بیفزاید. 

چهره های جدید روی نیمکت 

اسپانیا و پرتغال تنها تیم هایی نیستند که با سرمربی جدید در انتخابی یورو شروع به رقابت می کنند. رونالد کومان به عنوان جانشین لوییس فان خال به تیم ملی هلند برگشت. فرناندو سانتوس پس از هشت حال حضور در تیم ملی پرتغال هدایت لهستان را بر عهده خواهد داشت. دومنیکو تدسکو جانشین مارتینس در تیم ملی بلژیک شده است. مایکل اونیل برای دومین بار هدایت ایرلند شمالی را بر عهده می گیرد.

انتخابی یورو ۲۰۲۴

دیدگاه تان را بنویسید