بازتاب رفتار زشت ملی پوش والیبال ایران در رسانه خارجی

رفتار حضرت‌پور در نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان و رسانه‌های والیبالی داشت. اسپورت لهستان در گزارشی نوشت که این اتفاقات در والیبال جهان به‌ندرت رخ می‌دهد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم‌های والیبال پیکان تهران و لبنیات هراز آمل در دیدار برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این رقابت با نتیجه سه بر یک به سود هراز آمل به پایان رسید. با توجه به پیروزی هراز آمل در بازی رفت، این تیم موفق شد تیم پرستاره پیکان را شکست دهد و فینالیست لیگ برتر والیبال شود.

این رقابت با حاشیه‌های بسیاری همراه بود؛ از حمله حضرت‌پور، ملی‌پوش پیکان، به هواداران تیم آملی تا اخراج پیمان اکبری و مشاجره این مربی با خبرنگاران.

این بازی از دید رسانه‌های خارجی پنهان نماند و در رسانه اروپایی مانند worldofvolley، پلست اسپورت، اسپورت لهستان و رسانه‌های ایتالیایی مانند .volleyball.it بازتاب گسترده‌ای داشت.

اسپورت لهستان درباره رخدادهای این دیدار نوشت: محمدرضا حضرت‌پور پس از بازی نیمه‌نهایی پلی‌آف لیگ ایران رفتاری جنجالی داشت. این والیبالیست که ناامید شده بود به سمت سکوها دوید و به هوادارانی که آنجا نشسته بودند حمله کرد. لحظاتی بعد بازیکنان دیگر او را متوقف کردند.

محمدرضا حضرت پور، والیبالیست ایرانی است که در پست لیبرو بازی می‌کند. او دارای مدال طلا در مسابقات جهانی زیر ۱۹ و ۲۱ سال و همچنین قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا (۲۰۱۹، ۲۰۲۱) و بازی‌های آسیایی (۲۰۱۸) است. او از سال ۲۰۲۱ برای باشگاه ایرانی پیکان تهران بازی می‌کند. پس از پایان رقابت و شکست پیکان، مدت زیادی از پایان مسابقه نگذشته بود که حضرت‌پور کنترلش را از دست داد. او به سمت سکوها دوید و به هواداران حمله کرد. بعد از مدتی دیگر بازیکنان موفق شدند او را کنار بکشند تا آرام شود. با این حال واضح بود که او هنوز احساساتی است. با گذشت زمان اوضاع آرام شد و لیبرو به رختکن رفت. حال باید انتظار داشت که او از سوی مقامات به اشد مجازات محکوم شود.

این رسانه لهستانی ادامه داد: این وضعیت تعجب‌آور بود زیرا چنین حوادث جدی به‌ندرت در مسابقات والیبال رخ می‌دهد. هواداران ممکن است از حضرت‌پور که بازیکن ارزشمندی است بسیار ناامید شوند. او علاوه بر جوایز متعدد تیمی، جوایزی را برای بهترین لیبروی مسابقات قهرمانی آسیا یا مسابقات جهانی زیر ۱۹ سال نیز کسب کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید