گزارش جی پلاس

معرفی گروه D جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

در گروه D جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تیم های فرانسه، دانمارک، استرالیا و تونس رقابت می کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بیستم نوامبر (۲۹ آبان) آغاز می شود. ۳۲ تیم در هشت گروه چهار تیمی در بزرگترین رویداد جهان فوتبال رقابت می کنند. از هر گروه دو تیم نخست صعود می کنند و به همین خاطر هر بازی سرنوشت ساز خواهد بود. فرانسه، استرالیا، دانمارک و تونس گروه D جام جهانی ۲۰۲۲ را تشکیل می دهند. نخستین دیدار این گروه را دانمارک و تونس بیست و دوم نوامبر (یک آذر) برگزار می کنند. 

فرانسه

گروه D جام جهانی ۲۰۲۲نوامبر ۲۰۲۱ فرانسه پس از جشنواره گل برابر قزاقستان صعودش را به جام جهانی قطعی کرد. مدافع عنوان قهرمانی می خواهد دوباره جام را بالای سر ببرد اتفاقی که پس از دو قهرمانی پیاپی برزیل در سال های ۱۹۵۸ و ۱۹۶۲ تاکنون رخ نداده است. با وجود غیبت پوگبا و کانته، دیدیه دشان مانند دوره گذشته در تمام پست ها بازیکنان برجسته ای دارد. خط حمله آبی ها نقطه قوت تیم است، جایی که کریم بنزما و کیلیان ام‌باپه دو گلزن قهار حضور دارند‌. آنتوان گریزمان شاید به اندازه دو بازیکن رئال مادرید و پاری‌سن ژرمن گلزنی نکند اما مهره کلیدی تیم دشان به حساب می آید. مشکل بزرگ خروس ها اختلاف میان بازیکنان است که در یورو ۲۰۲۰ گریبانگیرشان شد. اگر این مشکل را در قطر برطرف کنند فرانسه یکی از بخت های اصلی قهرمانی به حساب می آید. 

استرالیا

گروه D جام جهانی ۲۰۲۲تیم ملی استرالیا در پلی اف پس از عبور از پرو توانست به جام جهانی ۲۰۲۲ صعود کند. کانگروها ششمین حضورشان را در این رقابت ها تجربه می کنند. بهترین عملکردشان در ۲۰۰۶ آلمان اتفاق افتاد که به یک هشتم نهایی راه یافتند. گراهام آرنولد برای دومین بار از سال ۲۰۱۸ هدایت استرالیا را بر عهده گرفت و اولین تجربه اش به عنوان سرمربی تیم ملی کشورش در جام جهانی خواهد بود. بازیکن برجسته استرالیا آیدین هروستیس است که فصل گذشته با فرانکفورت قهرمان لیگ اروپا شد. او مغز متفکر تیمش است و به عنوان هافبک تهاجمی می تواند نقش مهمی در گلزنی تیمش داشته باشد. استرالیا قدرت سال های گذشته را ندارد و شانس کمی برای صعود خواهد داشت. 

دانمارک

گروه D جام جهانی ۲۰۲۲دینامیت قرمز با کسب امتیاز کامل (۲۴) از گروه خود به جام جهانی صعود کرد. دانمارک دومین تیم اروپایی بود که حضورش را در قطر قطعی کرد و در انتخابی ۲۷ گل به ثمر رساند و گلی دریافت نکرد. این تیم تاکنون شش بار به جام جهانی راه یافته است که بهترین عملکردش در ۱۹۹۸ فرانسه رقم خورد و به یک چهارم نهایی صعود کرد. کسپر هیولمند از سال ۲۰۲۰ هدایت تیم ملی کشورش را بر عهده گرفت و توانست تیمش را تا نیمه نهایی یورو ۲۰۲ برساند. دانمارک یکی از تیم های خوب این جام است و با توجه به مهره هایی که دارد می تواند شگفتی ساز جام باشد. تیم هیولمند فوتبال تهاجمی به نمایش می گذارد و کریستین اریکسن پس از بهبودی (هافبک دانمارک در جریان یورو ۲۰۲۰ در زمین بازی سکته قلبی کرد) در خلق موقعیت به تیم کمک می کند. او تجربه بازی در دو جام جهانی گذشته را دارد. کسپر اشمایکل دیگر بازیکن برجسته دانمارک است که به راحتی دروازه اش باز نمی شود.

تونس

گروه D جام جهانی ۲۰۲۲تیم آفریقایی پس از پیروزی یک بر صفر مقابل مالی توانست به جام جهانی راه پیدا کند. تونس ششمین جام جهانی خود را تجربه می کند و تاکنون فراتر از مرحله گروهی نرفته است. در قطر هم برای صعود به مرحله حذفی کار دشواری خواهد داشت. جلال کادری که به عنوان دستیار در تیم حضور داشت از ژانویه ۲۰۲۲ سرمربی تونس شد. او نخستین جام جهانی خود را تجربه می کند. وهبی خزری بازیکن کلیدی تیم است. مهاجم ۳۱ ساله برای مون پلیه فرانسه بازی می کند. او خوب شوت می زند و در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دروازه بلژیک و پاناما را باز کرد. 

دیدگاه تان را بنویسید