گزارش جی پلاس

معرفی گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

انگلیس، ایران، آمریکا و ولز در گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رقابت خواهند کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بیستم نوامبر (۲۹ آبان) آغاز می شود. ۳۲ تیم در هشت گروه چهار تیمی در بزرگترین رویداد جهان فوتبال رقابت می کنند. از هر گروه دو تیم نخست صعود می کنند و به همین خاطر هر بازی سرنوشت ساز خواهد بود. انگلیس، ایران، آمریکا و ولز گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ را تشکیل می دهند. نخستین بازی این گروه را انگلیس و ایران بیست و یکم نوامبر (۳۰ آبان) برگزار می کنند. 

انگلیس

گروه B جام جهانی ۲۰۲۲سه شیرها نوامبر ۲۰۲۱ پس از جشنواره گل مقابل سن مارینو (۱۰ بر صفر) حضورشان را در قطر قطعی کردند. انگلیس در ۱۵ دوره جام جهانی حضور داشته است و تنها قهرمانی اش به سال ۱۹۶۶ برمی گردد که میزبان بازی ها بود. گرت ساوت گیت که چند سال است هدایت تیم ملی کشورش را بر عهده دارد توانست انگلیس را به فینال یورو ۲۰۲۰ برساند. سه شیرها در تمام پست ها بازیکنان برجسته ای دارند و همه ارکان را برای رسیدن به موفقیت دارند اما در لحظات حساس این تیم ناامیدکننده ظاهر می شود و ابهام در این تیم زیاد است. ستاره انگلیس بدون شک هری کین است. او گلزن قهاری است که با سر و هر دو پا می تواند دروازه حریفان را باز کند و پنالتی هم خوب می زند. تیم ساوت گیت به دنبال این است به ناکامی ۵۶ ساله انگلیس در جام جهانی پایان دهد. 

ایران

گروه B جام جهانی ۲۰۲۲تیم ملی نخستین تیم آسیایی بود که حضورش را در قطر قطعی کرد. ایران پیش از آن پنج بار به جام جهانی صعود کرده بود و هرگز نتوانست از مرحله گروهی فراتر برود. به همین خاطر هدف کارلوس کی‌روش صعود به یک هشتم نهایی است. سرمربی پرتغالی پس از پایان انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و برکناری دراگان اسکوچیچ هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت. کی روش که پیش از این هشت سال در ایران حضور داشت بازیکنان تیم ملی را به خوبی می شناسد و فرصت دارد تا نتیجه بهتری نسبت به دوره گذشته کسب کند. ستاره تیم ملی مهدی طارمی است. مهاجم پورتو این روزها کاملا روی فرم است و در کنار سردار آزمون امید اول گلزنی تیمش به حساب می آید. 

آمریکا

گروه B جام جهانی ۲۰۲۲مارس ۲۰۲۲ صعود تیم ملی آمریکا به جام جهانی قطر قطعی شد. این تیم تاکنون ۱۰ بار در جام جهانی حضور داشته است و بهترین نتیجه اش را در سال ۱۹۳۰ کسب کرد که سوم شد. پس از آن هرگز نتوانست از یک هشتم نهایی فراتر برود‌. گرگ برهالتر از سال ۲۰۱۸ هدایت آمریکا را بر عهده گرفت و نخستین جام جهانی خود را تجربه می کند. تیم او بازیکنان جوان زیادی دارد که در کنار با تجربه ها بهترین نسل فوتبال آمریکا را تشکیل دادند. آمریکا دروازه‌بان خوبی دارد، دفاعش منسجم است و در خط میانی بازیکنان فیزیکی حضور دارند. در خط حمله گلزن برجسته ای همچون کریستین پولیسیک بازی می کند که در انتخابی جام جهانی پنج گل به ثمر رساند. 

ولز

گروه B جام جهانی ۲۰۲۲تیم ملی ولز پس از پیروزی یک بر صفر مقابل اوکراین در پلی آف برای دومین بار به جام جهانی راه یافت. آخرین حضور این تیم در جام جهانی به ۶۴ سال پیش برمی گردد که ۱۹۵۸ سوئد بود. ولز در آن رقابت ها توانست تا یک چهارم نهایی پیش برود. راب پیج از سال ۲۰۲۰ هدایت تیم ملی کشورش را برعهده گرفت و نخستین جام جهانی خود را تجربه می کند. عملکرد ولز به آماده بودن گرت بیل و ارون رمزی بستگی زیادی دارد. مهاجم لس آنجلس که به تازگی قهرمانی در لیگ MLS را تجربه کرده است ستاره ولز محسوب می شود. او در هفت بازی انتخابی جام جهانی شش گل به ثمر رساند. اگر ولز بتواند تا آخرین دیدار گروهی شانس صعودش را حفظ کند داربی بریتانیا  مقابل انگلیس به یک فینال تاریخی تبدیل خواهد شد. 

دیدگاه تان را بنویسید