ایران مدعی صعود در جام جهانی!

شاگردان کارلوس کی‌روش شانس زیادی برای صعود از گروه B جام‌جهانی 2022 قطر را دارند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، بسیاری معتقدند با توجه به گروه بندی مسابقات جام جهانی 2022 قطر، این دوره از رقابت‌ها بهترین زمان برای تاریخسازی تیم ملی ایران و صعود به دور دوم رقابت‌ها است، امیدی که شاید با نتایج هم گروه‌های شاگردان کی‌روش در بازی‌های رسمی و دوستانه، بیش از پیش شده است.

تیم ملی ایران که به تازگی شاهد تغییرات در کادر مربیگری خود بود و بار دیگر کارلوس کی‌روش را در راس امور فنی خود می‌بیند، با عملکرد قابل قبول در بازی دوستانه مقابل اروگوئه، یک بر صفر به پیروزی رسید تا نشان دهد که در فاصله کم‌تر از دو ماه مانده تا جام جهانی از شرایط نسبتا خوبی برخوردار است و تیم دست و پا بسته‌ای مقابل حریفان به شمار نمی‌رود.

البته موضوع به همینجا ختم نمی‌شود و نتایج حریفان ایران در بازی‌های اخیر هم یکی دیگر از فاکتورهایی است که باعث شده تا این روزها بسیاری تیم ملی ایران را یکی از شانس‌های صعود به دور دوم مسابقات بدانند. اتفاقی که به نظر می‌رسد روی کاغذ و آمار امکان پذیر است.

تیم ملی فوتبال ایران اروگوئه احمد نوراللهی

شاگردان کارلوس کی‌روش در قطر با تیم‌های انگلیس، ولز و آمریکا هم گروه هستند و دلیل بالا دانستن شانس ایران برای صعود را هم می‌توان از نتایج کسب شده توسط رقبا در بازی‌های دوستانه و رسمی پیدا کرد.

طبق آمار بازی‌های چند روز گذشته تیم‌های حاضر در گروه B جام جهانی، ایران تنها تیمی است که بازی دوستانه خود را با نتیجه یک بر صفر مقابل اروگوئه پیروز شده است. زننده گل ایران هم مهدی طارمی ستاره شاغل در لیگ پرتغال (برای تیم پورتو) بود تا نشان دهد که کی‌روش می‌تواند روی خط حمله تیم خود حساب ویژه باز کند.

اما نکته قابل توجه دیگر باخت رقبای ایران در بازی‌های اخیر است. انگلیس،‌ ولز و آمریکا هر سه در بازی‌های دوستانه و رسمی آخر خود با نتایج 1-0، 2-1 و 2-0 به ترتیب برابر ایتالیا، بلژیک و ژاپن شکست خورده‌اند که نشان می‌دهد هیچ یک از آن‌ها در شرایط خوبی به سر نمی‌برند و حتی زمزمه‌هایی مبنی بر اخراج ساوت‌گیت از تیم ملی انگلیس در رسانه‌های این کشور به گوش می‌رسد.

در چنین شرایطی به نظر می‌رسد که می‌توان برای صعود ایران از گروه B جام جهانی شانس بیشتری را قائل بود، اما قطعا نباید در باد این پیروزی مقابل اروگوئه و باخت حریفان در مسابقات تدارکاتی خوابید.

دیدگاه تان را بنویسید