سیلی سخت واقعیت به تشکیل دهنده های سوپر لیگ اروپا!

مرحله حذفی لیگ اروپا با حضور تیم هایی مانند بارسلونا، یوونتوس، آرسنال، اتلتیکو مادرید و منچستر یونایتد دنبال خواهد شد که از نخستین شکل‌دهنده سوپرلیگ اروپا بودند!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فصل جاری فوتبال اروپا با سقوط تیم های بزرگی مانند بارسلونا، یوونتوس و اتلتیکو مادرید از لیگ قهرمانان اروپا به لیگ اروپا و پیوستن به تیم های منچستر یونایتد و آرسنال دنبال خواهد شد.

در نتیجه بعد از جام جهانی شاهد رقابت برخی از بزرگترین تیم‌های بزرگ در لیگ اروپا (سطح دوم فوتبال باشگاهی) خواهیم بود. 

این اتفاق در شرایطی است که این پنج باشگاه از جمله 12 باشگاهی هستند که هسته اولیه سوپر لیگ بودند و در عرض 24 ساعت فوتبال این قاره را تحت الشعاع قرار داده بودند.

در واقع این 12 باشگاه که نیمی از آن ها امسال از لیگ قهرمانان اروپا حذف شده و یا به آن راه پیدا نکرده بودند، در رقابت با سایر تیم های نه چندان متمول ناکام بودند تا با سیلی سخت واقعیت مواجه شوند. 

بارسلونا بایرن مونیخ روبرت لواندوفسکی

یکی از دلایل مشارکت این 12 باشگاه برای تشکیل سوپرلیگ این بود که آن ها خودشان را بالاتر و برتر از سایر تیم ها مانند بنفیکا، پورتو، لایپزیش و ... می دیدند اما در واقعیت همین تیم ها توانستند به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کنند!

در زمان شکل گیری سوپر لیگ که فقط 24 ساعت دوام داشت، یکی از ایرادها این بود که شایستگی در این مسابقات رعایت نمی شود و تیم های ضعیف سقوط نمی کنند و تیم های شایسته و نه چندان متمول نمی توانند در آن حضور داشته باشند. 

دیدگاه تان را بنویسید