کودتای فوتبال اروپا به سرانجام می رسد؟

با توجه به علاقه برخی تیم‌های ایتالیایی، به نظر می‌رسد سوپر لیگ اروپا شانس زیادی برای احیا دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در حالی که پروژه سوپر لیگ اروپا به دلیل فشارهای یوفا شکست خورد، اکنون برخی تیم‌های ایتالیایی بجز یوونتوس نیز تصمیم دارند در این لیگ شرکت کنند که چنین موضوعی احتمال احیای این مسابقات را بیش از قبل می‌کند.

تسنیم نوشت: لورنزو کازینی رئیس سازمان لیگ دسته اول فوتبال ایتالیا (سری A) اعلام کرد که چندین باشگاه در این لیگ به او در خصوص آمادگی‌شان برای پیوستن به پروژه سوپرلیگ اروپا هشدار داده‌اند و به این ترتیب یوونتوس تنها تیمی نخواهد بود که همچنان به اجرایی شدن این پروژه تمایل دارد.

سوپرلیگ اروپا، پروژه‌ای بود که یک سال پیش به همت فلورنتینو پرس رئیس باشگاه رئال مادرید و آندره‌آ آنیلی رئیس باشگاه یوونتوس و 10 باشگاه دیگر شامل بارسلونا، اتلتیکومادرید، لیورپول، منچستریونایتد، منچسترسیتی، آرسنال، تاتنهام، چلسی، میلان و اینتر تأسیس شد اما در نتیجه تهدیدهای یوفا و اتحادیه‌های زیر مجموعه آن شکست خورد. از مجموعه 12 تیم تأسیس کننده این پروژه تنها یوونتوس، رئال مادرید و بارسلونا باقی مانده‌اند و با وجود همه تهدیدهای یوفا همچنان پیگیر برپایی این تورنمنت هستند.

 با اعمال یکسری اصلاحات در طرح اولیه برگزاری مسابقات که مدیر اجرایی جدید سوپرلیگ اروپا اخیراً آنها را تشریح کرد، اکنون به نظر می‌رسد بسیاری از باشگاه‌هایی که پیش از این به دلیل انحصاری بودنش مخالف تشکیل این تورنمنت بودند، حالا به آن روی خوش نشان می‌دهند و کازینی هم به این موضوع اذعان کرد.

رئیس سازمان لیگ ایتالیا روز گذشته (جمعه) در یک نشست مطبوعاتی درباره احتمال احیا شدن پروژه سوپرلیگ اروپا گفت: یکسری باشگاه‌ها هستند که برای حضور در سوپرلیگ تمایل دارند و قبل از این هم به ما در این باره هشدار داده‌اند.

با وجود اظهارات کازینی در حال حاضر، یوونتوس تنها تیم ایتالیایی است که به صورت رسمی به پروژه سوپرلیگ متعهد مانده است، پروژه‌ای برای گرفتن جای لیگ قهرمانان اروپا با هدف اختصاص تمام منابع درآمد آن میان باشگاه‌های شرکت کننده.

 

دیدگاه تان را بنویسید