گزارش جی پلاس

دو چهره متفاوت بارسلونا

عملکرد بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا هیچ شباهتی به لالیگا ندارد و جایگاه این تیم در هر یک از این رقابت ها کاملا متفاوت است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: بارسلونا در شروع هفته به لطف تساوی رئال مادرید صدرنشین جدید لالیگا لقب گرفت اما چند روز بعد در لیگ قهرمانان اروپا شکست تلخی را برابر اینتر تجربه کرد و شرایط صعودش به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت ها پیچیده شد. آبی اناری ها با سه امتیاز از سه بازی پایین تر از بایرن مونیخ ۹ امتیازی و اینتر شش امتیازی در رتبه سوم قرار دارند. 

تیم ژاوی ارناندس در حالی سه شنبه شب با یک گل مغلوب اینتر شد که مالکیت بازی را کاملا در اختیار داشت و یک نیمه کامل فرصت داشت تا دروازه میزبان را باز کند اما این اتفاق نیفتاد. تنها پدری توانست گلزنی کند که آن هم توسط VAR هند و گل مردود اعلام شد. در هفته دوم هم بارسا نتوانسته بود دروازه بایرن مونیخ را باز کند با وجود اینکه موقعیت های زیادی برای گلزنی داشت. آبی اناری ها با دو گل مغلوب باواریایی ها شدند.

بارسلونا اگر کمی خوش شانس بود می توانست دروازه بایرن را (در نیمه اول) باز کند و حتی نتیجه را به نفع خود تمام کند اما ناکامی مقابل اینتر که یکی از بدترین شروع های فصل خود را در سری آ داشته و در رتبه نهم جدول کالچو قرار دارد قابل بخشش نیست. آبی اناری ها از هفت شوتی که به سمت دروازه زدند تنها دو ضربه شان در چارچوب بود و یک موقعیت گل خوب را از دست دادند. تمام حریفان اینتر در این فصل به جز اسپیتزا، تورینو و ویکتوریا پلژن دروازه تیم سیمونه اینزاگی را باز کرده بودند. 

بارسلونا تنها در شروع لیگ قهرمانان درخشید و پنج بر یک ویکتوریا پلژن را شکست داد. این تیم در لالیگا کاملا متفاوت عمل کرده و در هفت بازی ۱۹ گل به ثمر رسانده است. بهترین گلزن آبی اناری ها روبرت لواندوفسکی است. او ۱۲ گل از ۲۴ گل تیمش را به ثمر رسانده است یعنی نیمی از گل ها. مهاجم لهستانی حتی در این رابطه از ارلینگ هالند هم بهتر عمل کرده است (ستاره منچسترسیتی ۴۷ درصد گل های سیتیزن ها را به ثمر رسانده است). لواندوفسکی در نخستین بازی اش در لیگ قهرمانان برای بارسلونا هت تریک کرد اما پس از آن نتوانست برابر تیم سابق خود (بایرن) و اینتر گلزنی کند. ستاره لهستانی مقابل باوارایی ها هفت بار به سمت دروازه شوت زد و دو فرصت گل را از دست داد. او برابر اینتر تنها توانست یک بار به سمت دروازه ضربه بزند و یکی از بدترین بازی های خود را به نمایش گذاشت. 

درکنار عملکرد ضعیف بهترین گلزن بارسلونا ضعف دفاعی این تیم در لیگ قهرمانان را هم نباید نادیده گرفت. آبی اناری ها که در هفت بازی لالیگا تنها یک گل دریافت کرده اند در هر سه بازی خود در لیگ قهرمانان دروازه‌شان باز شده است. تیم ژاوی دو چهره متفاوت دارد. سرمربی اسپانیایی فرصت زیادی ندارد تا مشکل تیمش را در لیگ قهرمانان حل کند. بارسا چهارشنبه هفته آینده در خانه میزبان اینتر خواهد بود و لغزش دوباره در این دیدار حضور این تیم را در مرحله حذفی کاملا به خطر خواهد انداخت. آبی اناری ها دوست ندارند مانند فصل گذشته در لیگ اروپا بازی کنند.